Ministerstwo Finansów zapowiada pilne wycofanie wytycznych o zakazie prenumeraty konkretnych pism

Ministerstwo Finansów wyjaśnia, że wytyczne co do prenumeraty prasy w urzędach skarbowych, obejmujące m.in. zakaz zamawiania kilku tytułów, zostały pierwszy raz wydane w czerwcu 2015 roku. Minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki zobowiązał już kierownictwo Krajowej Administracji Skarbowej do pilnego wycofania tych wytycznych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

We wtorek wieczorem Dziennik.pl ujawnił pismo z Ministerstwa Finansów do dyrektorów Izb Administracji Skarbowej, w którym powołano się na wytyczne z 24 maja ub.r. dotyczące prenumerowania prasy. Jakie to wytyczne? Zakaz zamawiania pism lokalnych, „Newsweeka”, „Polityki”, „Wprost”, „Pulsu Biznesu” i „Pressu” oraz ograniczenie do poziomu standardowego prenumeraty „Rzeczpospolitej” oraz „Dziennika Gazety Prawnej”.

Takie zasady skrytykowali niektórzy dziennikarze aktywni na Twitterze. - Ale to jest skandal... może choć Minister Rozwoju jest innego zdania? - zastanawiał się Przmysław Barankiewicz z Bankier.pl. - O, cenzura w prenumeracie - skwitował Dariusz Ćwiklak z „Newsweeka”. - Prasa lokalna też zła. Jasne, niech nie czytają, co o nich myślą petenci, dla których (tak myślałem) pracują - napisał Marek Twaróg z „Dziennika Zachodniego”.

Zaskoczeni wytycznymi Ministerstwa Finansów byli redaktorzy naczelni pism z listy, od których udało nam się już uzyskać komentarze. - Nie znajduję żadnego merytorycznego uzasadnienia dla takiej decyzji - stwierdził Jacek Pochłopień z „Wprost”. - Nie robimy gazety rządowej, tylko gospodarczą. Kupuje ją ten, komu potrzebne są nasze treści, mam nadzieję że również w agendach rządowych. I mam nadzieję, że będzie kupował - skomentował Bogusław Chrabota z „Rzeczpospolitej”.

- To zupełnie nietrafiony sposób podejścia - powiedział w rozmowie z RMF FM Mateusz Morawiecki. Zapowiedział, że zamierza się szybko przyjrzeć sprawie. Przyznał, że problem widzi nieco inaczej. - Powinniśmy przechodzić na e-prenumeratę, a wszyscy urzędnicy - dyrektorzy czy pracownicy biura, takiego czy innego - powinni korzystać z tej i wyłącznie z tej prasy, która jest im potrzebna do pracy. Przecież w pracy jesteśmy po to, żeby pracować. Nie czytać gazetki, tylko korzystać z tych gazet - zadeklarował Mateusz Morawiecki. - Gazety, media pełnią niezwykle ważną funkcję, która pozwala rozpoznawać słabości, patrzyć na ręce władzy i to jest bardzo ważne. Dlatego ja zamierzam szybciutko się przypatrzeć temu, jeśli są jakieś tego typu listy czy okólniki. Chciałbym, żeby wszyscy w ministerstwach podległych mi korzystali z tego typu mediów i prasy, która jest im potrzebna do pracy, i chciałbym, żeby to była e-prenumerata - dodał.

Wydział prasowy Ministerstwa Finansów w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl wyjaśnił, że wytyczne dotyczące zasad prenumeraty prasy zostało pierwszy raz wydane w czerwcu 2015 roku. - Z posiadanych dokumentów wynika, że ówczesna administracja podatkowa uzasadniała to zalecenie potrzebą redukcji kosztów poprzez standaryzację zamówień - wyjaśnia resort..

Jak nam przekazano, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki zobowiązał kierownictwo Krajowej Administracji Skarbowej do pilnego wycofania tych wytycznych oraz przeglądu procedur zakupu prasy. - Powinny one pozwalać jednostkom na dobór czasopism zgodnie z potrzebami realizowanych zadań. Wicepremier zwrócił też uwagę, na zasadność szerszego korzystania z prenumeraty cyfrowej gazet i czasopism, która jest nowoczesnym i efektywnym kanałem informacji - opisuje Ministerstwo Finansów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK