Młodzi polscy internauci zauważają reklamy, ale klikają w nie przypadkowo

Prawie 85 proc. polskich internautów poniżej 25. roku życia zauważa w sieci reklamy. Przy czym wśród niecałych 50 proc. użytkowników, którzy w nie klikają, większość robi to przez przypadek.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Badanie Digital Young pokazuje, że kontakt z markami najwięcej młodych polskich internautów ma w formie reklam, które widzą na stronach, oraz w Google, gdzie szukają informacji o brandach i firmach. Nieco mniej ważne są serwisy poszczególnych produktów i firm. Natomiast opinie na forach, stronach i blogach mają większy zasięg niż profile marek i firm w serwisach społecznościowych.

31 proc. młodych użytkowników klika w reklamy zarówno graficzne, jak i płatne linki tekstowe w Google. Grupa ta stanowi 78 proc. wszystkich młodych osób klikających w linki tekstowe oraz 70 proc. tych klikających w reklamy graficzne.

grafika

Młodzi użytkownicy internetu zdecydowanie częściej oglądają reklamy marek i produktów niż wyszukują o nich informacje w Google. Ok. 6 proc. internautów klika w reklamy graficzne i tekstowe, a ponad 7 proc. czyta maile reklamowe. 

grafika

Wśród młodych internautów, którzy klikają w reklamy, ponad 60 proc. robi to przypadkowo. Prawie 45 proc. klika, bo reklama ich zainteresowała, 31 proc. - bo rozśmieszyła, a 27 proc. - bo po prostu się spodobała. Natomiast 30 proc. robi to, bo jest zainteresowane typem produktów, które są reklamowane.

grafika

Badanie zostało zrealizowana przez sieć reklamową Ad-Vice w dniach 16-29 maja w formie ankiet ilościowych typu CAWI na grupie 2 065 osób mających poniżej 25 lat, które odwiedziły serwisy internetowe wchodzące w skład pakietu Digital Young (m.in. demotywatory.pl, komixxy.pl, mistrzowie.org, zadane.pl).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana