W październiku Moto.wp.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 2,62 mln realnych użytkowników (czyli 9,53 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali na stronie 12,03 mln odsłon, a każdy spędził na stronie przeciętnie 6 minut i 24 sekundy (6:24) - wynika z badania Gemius/PBI.
Z kolei Moto.onet.pl (Grupa Onet-RASP) przy 2,45 mln użytkowników zanotował 27,81 mln odsłon oraz 17:21 minuty przeciętnego czasu korzystania. Pod względem liczby odwiedzających kolejne miejsca w rankingu zajęły Autokult.pl (Grupa Wirtualna Polska) z 1,99 mln i Motoryzacja.interia.pl z 1,84 mln.
Autocentrum.pl przy 1,72 mln użytkowników miało 18,88 mln odsłon i 9:33 minuty średniego czasu korzystania, a Auto-swiat.pl (Grupa Onet-RASP) zanotował 1,67 mln odwiedzających, 14,15 ml odsłon oraz 24:57 minuty średniego czasu korzystania. W tym ostatnim wskaźniku witryna osiągnęła zdecydowanie najlepszy wynik w zestawieniu.

Oprócz Grupy Onet-RASP, Grupy Wirtualna Polska i Grupy Interia dwa serwisy w rankingu ma Grupa Polska Press - są to Motofakty.pl i Mojeauto.pl.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-google-i-ceneo-mocno-w-gore-instagram-i-snapchat-w-dol-gemius-pbi-z-pazdziernika ##
W zestawieniu uwzględniliśmy tylko strony treściowe, a nie ogłoszeniowo-sprzedażowe. W tej drugiej kategorii w czołówce są otoMoto.pl (w październiku br. miał 7,23 mln użytkowników i 322,6 mln odsłon) oraz sekcje motoryzacyjne Allegro.pl i OLX.pl.
Tylko na komputerach Moto.onet.pl miał w październiku 1,73 mln użytkowników, 18,14 mln odsłon oraz 21:06 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Moto.wp.pl przy minimalnie niższej liczbie użytkowników zanotował 7,11 mln odsłon i 6:03 przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika.

Na Auto-swiat.pl internauta spędził średnio 27:27 minuty, a Autocentrum.pl przy 1,12 mln użytkowników miał 10,86 mln odsłon.
Z kolei na smartfonach i tabletach Moto.wp.pl odwiedziło 1,37 mln internautów, którzy wykonali 4,92 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie po 4:37 minuty.
Moto.onet.pl przy 1,08 mln użytkowników zanotował 9,68 mln odsłon, a Autocentrum.pl - przy 953 tys. użytkowników 8,02 mln odsłon. Z kolei z Auto-swiat.pl użytkownik korzystał średnio przez 14:21 minuty.
Moto.wp.pl przy minimalnym wzroście zasięgu w skali roku zanotował spadek liczby odsłon o 4,5 mln odsłon i przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika o 3:54 minuty (to odpowiednio 27,2 i 37,9 proc.). Natomiast Moto.onet.pl zyskał 1,41 pkt proc. zasięgu, 1,84 mln odsłon oraz 22 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę (to 18,8, 7,1 i 1,4 proc. w górę).

Z kolei Autokult.pl zanotował prawie trzykrotny wzrost zasięgu (z 2,59 do 7,23 proc.). Podobnie zwiększyła się liczba odsłon strony (z 2,16 do 6,4 mln), a średni czas korzystania wydłużył się o 8,7 proc.
Mojeauto.pl przy wzroście zasięgu o 79 proc. (z 0,57 do 1,02 proc.) zyskał 49,7 proc., ale średni czas korzystania ze strony zmalał o 41,3 proc. Natomiast zasięg Scigacz.pl zwiększył się o 46,7 proc. zanotował niewielki wzrost liczby odsłon i spadek przeciętnego czasu korzystania o 48,8 proc.
Natomiast Forumsamochodowe.pl straciło 0,28 pkt proc., 132,6 tys. odsłon i 5 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę (to 13,1, 9,3 i 3,6 proc. w dół).












