SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Moto.wp.pl i Moto.onet.pl na czele serwisów motoryzacyjnych, mocno w górę Autokult.pl (TOP 15)

Wśród serwisów z treściami motoryzacyjnymi najwięcej użytkowników mają Moto.wp.pl i Moto.onet.pl, najwięcej odsłon mają Moto.onet.pl i Autocentrum.pl, a na najdłużej internautów przyciąga Auto-swiat.pl. W skali roku bardzo duży wzrost odwiedzalności zanotował Autokult.pl, a znaczący spadek - Forumsamochodowe.pl.

Article

W październiku Moto.wp.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 2,62 mln realnych użytkowników (czyli 9,53 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali na stronie 12,03 mln odsłon, a każdy spędził na stronie przeciętnie 6 minut i 24 sekundy (6:24) - wynika z badania Gemius/PBI.

Z kolei Moto.onet.pl (Grupa Onet-RASP) przy 2,45 mln użytkowników zanotował 27,81 mln odsłon oraz 17:21 minuty przeciętnego czasu korzystania. Pod względem liczby odwiedzających kolejne miejsca w rankingu zajęły Autokult.pl (Grupa Wirtualna Polska) z 1,99 mln i Motoryzacja.interia.pl z 1,84 mln.

Autocentrum.pl przy 1,72 mln użytkowników miało 18,88 mln odsłon i 9:33 minuty średniego czasu korzystania, a Auto-swiat.pl (Grupa Onet-RASP) zanotował 1,67 mln odwiedzających, 14,15 ml odsłon oraz 24:57 minuty średniego czasu korzystania. W tym ostatnim wskaźniku witryna osiągnęła zdecydowanie najlepszy wynik w zestawieniu.

Oprócz Grupy Onet-RASP, Grupy Wirtualna Polska i Grupy Interia dwa serwisy w rankingu ma Grupa Polska Press - są to Motofakty.pl i Mojeauto.pl.

W zestawieniu uwzględniliśmy tylko strony treściowe, a nie ogłoszeniowo-sprzedażowe. W tej drugiej kategorii w czołówce są otoMoto.pl (w październiku br. miał 7,23 mln użytkowników i 322,6 mln odsłon) oraz sekcje motoryzacyjne Allegro.pl i OLX.pl.

Serwisy z treściami o motoryzacji w październiku 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

moto.wp.pl

2 616 203

12 034 598

0:06:24

9,53%

moto.onet.pl

2 448 990

27 813 921

0:17:21

8,92%

autokult.pl

1 986 033

6 401 597

0:06:26

7,23%

motoryzacja.interia.pl

1 845 254

8 971 660

0:08:12

6,72%

autocentrum.pl

1 725 292

18 880 636

0:09:33

6,28%

auto-swiat.pl

1 668 216

14 149 144

0:24:57

6,07%

moto.pl

1 263 224

5 955 671

0:02:50

4,60%

motofakty.pl

1 197 869

3 915 968

0:02:33

4,36%

magazynauto.interia.pl

674 920

1 301 656

0:02:54

2,46%

forumsamochodowe.pl

508 362

1 289 347

0:02:12

1,85%

scigacz.pl

431 915

1 382 523

0:03:00

1,57%

mojeauto.pl

280 508

621 411

0:01:21

1,02%

auto.dziennik.pl

260 834

1 009 992

0:02:23

0,95%

motonews.pl

211 167

680 200

0:01:07

0,77%

motogen.pl

167 248

327 191

0:01:28

0,61%

Tylko na komputerach Moto.onet.pl miał w październiku 1,73 mln użytkowników, 18,14 mln odsłon oraz 21:06 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Moto.wp.pl przy minimalnie niższej liczbie użytkowników zanotował 7,11 mln odsłon i 6:03 przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika.

Na Auto-swiat.pl internauta spędził średnio 27:27 minuty, a Autocentrum.pl przy 1,12 mln użytkowników miał 10,86 mln odsłon.

Serwisy z treściami o motoryzacji w październiku 2017 r. na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

moto.onet.pl

1 729 444

18 137 596

0:21:06

6,30%

moto.wp.pl

1 726 070

7 108 795

0:06:03

6,29%

autokult.pl

1 405 784

3 980 264

0:07:34

5,12%

motoryzacja.interia.pl

1 253 123

5 251 275

0:08:02

4,56%

auto-swiat.pl

1 118 030

7 893 142

0:27:27

4,07%

autocentrum.pl

977 984

10 859 756

0:09:40

3,56%

moto.pl

655 155

3 241 604

0:02:58

2,39%

motofakty.pl

654 437

1 839 316

0:02:29

2,38%

magazynauto.interia.pl

417 048

727 585

0:02:56

1,52%

forumsamochodowe.pl

274 351

583 335

0:02:01

1,00%

scigacz.pl

210 022

621 592

0:02:59

0,76%

mojeauto.pl

151 055

485 758

0:02:30

0,55%

auto.dziennik.pl

143 133

446 385

0:02:32

0,52%

motonews.pl

137 435

289 489

0:00:45

0,50%

motogen.pl

69 348

158 275

0:01:56

0,25%

Z kolei na smartfonach i tabletach Moto.wp.pl odwiedziło 1,37 mln internautów, którzy wykonali 4,92 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie po 4:37 minuty.

Moto.onet.pl przy 1,08 mln użytkowników zanotował 9,68 mln odsłon, a Autocentrum.pl - przy 953 tys. użytkowników 8,02 mln odsłon. Z kolei z Auto-swiat.pl użytkownik korzystał średnio przez 14:21 minuty.

Serwisy z treściami o motoryzacji w październiku 2017 r. na smartfonach i tabletach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

moto.wp.pl

1 367 919

4 925 803

0:04:37

4,98%

moto.onet.pl

1 082 064

9 676 326

0:05:33

3,94%

autocentrum.pl

952 988

8 020 880

0:07:23

3,47%

autokult.pl

905 833

2 421 333

0:02:21

3,30%

motoryzacja.interia.pl

899 548

3 720 385

0:05:37

3,28%

auto-swiat.pl

763 025

6 256 002

0:14:21

2,78%

moto.pl

718 226

2 714 067

0:02:17

2,62%

motofakty.pl

667 157

2 076 651

0:02:08

2,43%

magazynauto.interia.pl

292 446

574 072

0:02:30

1,06%

forumsamochodowe.pl

259 637

706 011

0:02:10

0,95%

scigacz.pl

228 197

760 931

0:02:56

0,83%

mojeauto.pl

135 652

135 652

0:00:00

0,49%

auto.dziennik.pl

123 189

563 606

0:02:06

0,45%

motogen.pl

99 803

168 916

0:01:07

0,36%

motonews.pl

73 831

390 711

0:01:48

0,27%

Moto.wp.pl przy minimalnym wzroście zasięgu w skali roku zanotował spadek liczby odsłon o 4,5 mln odsłon i przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika o 3:54 minuty (to odpowiednio 27,2 i 37,9 proc.). Natomiast Moto.onet.pl zyskał 1,41 pkt proc. zasięgu, 1,84 mln odsłon oraz 22 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę (to 18,8, 7,1 i 1,4 proc. w górę).

Z kolei Autokult.pl zanotował prawie trzykrotny wzrost zasięgu (z 2,59 do 7,23 proc.). Podobnie zwiększyła się liczba odsłon strony (z 2,16 do 6,4 mln), a średni czas korzystania wydłużył się o 8,7 proc.

Mojeauto.pl przy wzroście zasięgu o 79 proc. (z 0,57 do 1,02 proc.) zyskał 49,7 proc., ale średni czas korzystania ze strony zmalał o 41,3 proc. Natomiast zasięg Scigacz.pl zwiększył się o 46,7 proc. zanotował niewielki wzrost liczby odsłon i spadek przeciętnego czasu korzystania o 48,8 proc.

Natomiast Forumsamochodowe.pl straciło 0,28 pkt proc., 132,6 tys. odsłon i 5 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę (to 13,1, 9,3 i 3,6 proc. w dół).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Moto.wp.pl i Moto.onet.pl na czele serwisów motoryzacyjnych, mocno w górę Autokult.pl (TOP 15)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mirek
No i widać, kto jest najlepszy
0 0
odpowiedź
User
Marek
No i widać, kto jest najlepszy
No właśnie kto?
0 0
odpowiedź
User
autofun
Brawo Auto Świat. Dobre treści górą :-)
1 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing