SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

500 tys. widzów „Najdłuższej wojny nowoczesnej Europy”. TVP1 przegrywa z konkurencją

Odnowiony serial „Najdłuższa wojna nowoczesnej Europy” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 499 tys. widzów. Produkcja daje Jedynce ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”.

Zrekonstruowany cyfrowo serial „Najdłuższa wojna nowoczesnej Europy” na antenie TVP1 oglądać można we wtorki o godz. 20.30, począwszy od 13 marca br. Średnia widownia trzech pierwszych odcinków wyniosła 499 tys. osób, co przełożyło się na 3,10 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 1,83 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 2,16 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył się odcinek pokazany 20 marca br. Zgromadził on przed telewizorami 582 tys. oglądających.

Jedynka w paśmie nadawania odnowionego serialu zajmuje ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Bezkonkurencyjnym liderem w tym paśmie jest TVP2, który emitując wtedy gł. „M jak miłość”, osiąga 31,79 proc. udziału. Drugi jest TVN („Na Wspólnej” i „Milionerzy”; 10,68 proc.), a trzeci - Polsat (filmy fabularne; 9,13 proc.).

Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka wypada najgorzej na tle swoich głównych konkurentów.

Serial „Najdłuższa wojna nowoczesnej Europy” w reżyserii Jerzego Sztwierni powstał w latach 1979-1981. Licząca 13 odcinków produkcja opowiada o walce Polaków z germanizacją na przełomie XIX i XX wieku.

Została ona zdigitalizowana po 36 latach od premiery serialu przez Ośrodek Dokumentacji i Zbiorów Programowych TVP.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Dołącz do dyskusji: 500 tys. widzów „Najdłuższej wojny nowoczesnej Europy”. TVP1 przegrywa z konkurencją

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kacper
Ktoś da, co jest jeszcze pomiędzy TVP1 a resztą BIG4 w 4+ i 16-49? Bo przy tej drugiej to wygląda, jakby nawet z TTV przegrywała....
odpowiedź
User
Maciej z Radomia popierający PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych
I co z tego, że TVP1 jest na ostatnim miejscu wśród wielkiej czwórki? Nie wszystko musi być w TVP adresowane wyłącznie do mało wymagającej masowej widowni. Kiedyś musi być też miejsce na programy misyjne, adresowane do intelektualnej, konserwatywnej elity.

Wolałbym oczywiście, żeby wszystkie kanały TVP przez 24 godziny na dobę nadawały wyłącznie produkcje misyjne, z założenia nienastawione na wielomilionową widownię, ale zdaję sobie sprawę z tego, że jest to w tej chwili niemożliwe, bo ściągalność abonamentu jest jaka jest. Cieszę się więc z tego, że przynajmniej czasami TVP na swoich tzw. kanałach podstawowych (TVP1 i TVP2) potrafi nadać coś misyjnego dla kilkuset tysięcy widzów, nie przejmując się niskimi słupkami oglądalności. Cieszę się też z tego, że są TVP Info, TVP Kultura i TVP Historia - kanały w zasadzie wyłącznie misyjne!
odpowiedź
User
Romek
Bardzo dobra oglądalność
odpowiedź