SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najwięksi reklamodawcy: Aflofarm, Kino Świat, Orange i USP mocno w górę - spadki T-Mobile i Play

W pierwszym kwartale br. Kino Świat cennikowo przeznaczyło na reklamy ponad cztery razy więcej niż rok wcześniej. Mocno wzrosły też wydatki Aflofarmu, Orange Polska i USP Zdrowie, za to spore spadki zanotowały Unilever Polska oraz operatorzy sieci Play i T-Mobile.

Aflofarm Farmacja Polska w pierwszym kwartale br. pozostał zdecydowanie największym reklamodawcą. Jego cennikowe wydatki wyniosły 351,4 mln zł, o 112,6 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 47,1 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce awansowało Kino Polska z cennikowym budżetem w wysokości 179,3 mln zł. W skali roku wydatki firmy podskoczyły aż o 352,6 proc., co wiąże się z szeroko zakrojonymi kampaniami reklamującymi filmy „Pod mocnym aniołem”, „Facet (nie)potrzebny od zaraz” i „72 godziny”.

>>> Polsat liderem wpływów reklamowych w I kwartale, TVN z dużym spadkiem

Mocno wzrosły też cennikowe wydatki reklamowe Orange Polska i USP Zdrowie. Pierwsza firma wydała o 63,8 mln zł więcej niż PTK Centertel rok wcześniej (84,6 proc. w górę), a druga o 62 mln zł więcej niż przed rokiem (81,1 proc. w górę).

Budżet reklamowy Lidl Polska zwiększył się w skali roku o 17,6 mln zł (20,1 proc. w górę), Ferrero Polska - o 9,2 mln zł (10,5 proc. w górę), a Nestlé Polska - o 10,4 mln zł (14 proc. w górę).

Volkswagen Group Polska przeznaczyła na reklamy o 25,3 mln zł więcej niż rok wcześniej (43,1 proc. w górę), a L’Oréal Polska o 15,8 mln zł więcej (24,6 proc. w górę).

>>> Gazety 12 proc. mniej z reklam w I kw. 2014. Ostro w dół „Gazeta Wyborcza” i „DGP”, zyskał „SE” (TOP10)

W czołowej dziesiątce reklamodawców tylko Procter & Gamble Polska zanotował spadek wydatków reklamowych, i to minimalny - o 75 tys. zł.

O wiele bardziej zmalały budżety T-Mobile Polska, P4 (operatora sieci Play) i Unilever Polska, które w pierwszym kwartale ub.r. wynosiły, odpowiednio, 98,1 mln zł, 89,4 mln zł i 86,4 mln zł, a w pierwszym kwartale br. - poniżej 80 mln zł. I tak wydatki T-Mobile zmniejszyły się do 30,6 mln zł (aż o 67,5 mln zł, czyli 68,8 proc. w dół), P4 - do 79,6 tys. zł (w dół o 9,8 mln zł, czyli 11 proc.), a Unilevera - do 66,9 mln zł (w dół o 19,6 mln zł, czyli 22,6 proc.). W efekcie wszystkie firmy wypadły z rankingu.

>>> Polskie Radio i RMF FM dużo więcej z reklam, VOX FM mniej niż Eska Rock (TOP 10)

Najwięksi reklamodawcy (wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2013

I-III 2014

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

238 868 924 zł

351 434 368 zł

KINO ŚWIAT

39 609 845 zł

179 291 270 zł

ORANGE POLSKA

75 445 020 zł

139 248 189 zł

USP ZDROWIE

76 463 552 zł

138 506 327 zł

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

115 479 578 zł

115 404 730 zł

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE

87 544 290 zł

105 142 318 zł

FERRERO POLSKA

87 088 497 zł

96 246 901 zł

NESTLE POLSKA

74 654 933 zł

85 074 389 zł

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

58 851 982 zł

84 195 750 zł

L'OREAL POLSKA

64 486 401 zł

80 336 447 zł

wszyscy reklamodawcy

5 705 021 849 zł

6 149 772 353 zł

Dołącz do dyskusji: Najwięksi reklamodawcy: Aflofarm, Kino Świat, Orange i USP mocno w górę - spadki T-Mobile i Play

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
moksa
Aflofarm ma 99% rabatu w prasie oni bardzo ostro negocjują tak więc ich wydatki są skrajnie przeszacowane
odpowiedź