Najwięksi reklamodawcy: Aflofarm, Kino Świat, Orange i USP mocno w górę - spadki T-Mobile i Play

W pierwszym kwartale br. Kino Świat cennikowo przeznaczyło na reklamy ponad cztery razy więcej niż rok wcześniej. Mocno wzrosły też wydatki Aflofarmu, Orange Polska i USP Zdrowie, za to spore spadki zanotowały Unilever Polska oraz operatorzy sieci Play i T-Mobile.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Najwięksi reklamodawcy: Aflofarm, Kino Świat, Orange i USP mocno w górę - spadki T-Mobile i Play

Aflofarm Farmacja Polska w pierwszym kwartale br. pozostał zdecydowanie największym reklamodawcą. Jego cennikowe wydatki wyniosły 351,4 mln zł, o 112,6 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 47,1 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce awansowało Kino Polska z cennikowym budżetem w wysokości 179,3 mln zł. W skali roku wydatki firmy podskoczyły aż o 352,6 proc., co wiąże się z szeroko zakrojonymi kampaniami reklamującymi filmy „Pod mocnym aniołem”, „Facet (nie)potrzebny od zaraz” i „72 godziny”.

Mocno wzrosły też cennikowe wydatki reklamowe Orange Polska i USP Zdrowie. Pierwsza firma wydała o 63,8 mln zł więcej niż PTK Centertel rok wcześniej (84,6 proc. w górę), a druga o 62 mln zł więcej niż przed rokiem (81,1 proc. w górę).

Budżet reklamowy Lidl Polska zwiększył się w skali roku o 17,6 mln zł (20,1 proc. w górę), Ferrero Polska - o 9,2 mln zł (10,5 proc. w górę), a Nestlé Polska - o 10,4 mln zł (14 proc. w górę).

Volkswagen Group Polska przeznaczyła na reklamy o 25,3 mln zł więcej niż rok wcześniej (43,1 proc. w górę), a L’Oréal Polska o 15,8 mln zł więcej (24,6 proc. w górę).

W czołowej dziesiątce reklamodawców tylko Procter & Gamble Polska zanotował spadek wydatków reklamowych, i to minimalny - o 75 tys. zł.

O wiele bardziej zmalały budżety T-Mobile Polska, P4 (operatora sieci Play) i Unilever Polska, które w pierwszym kwartale ub.r. wynosiły, odpowiednio, 98,1 mln zł, 89,4 mln zł i 86,4 mln zł, a w pierwszym kwartale br. - poniżej 80 mln zł. I tak wydatki T-Mobile zmniejszyły się do 30,6 mln zł (aż o 67,5 mln zł, czyli 68,8 proc. w dół), P4 - do 79,6 tys. zł (w dół o 9,8 mln zł, czyli 11 proc.), a Unilevera - do 66,9 mln zł (w dół o 19,6 mln zł, czyli 22,6 proc.). W efekcie wszystkie firmy wypadły z rankingu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online