Netflix wprowadza własną czcionkę, żeby oszczędzać na licencjach

Plaforma streamingowa Netflix wprowadza własny, niestandardowy krój czcionki o nazwie Netflix Sans, który będzie wykorzystywać w swoim systemie identyfikacji wizualnej, także w oprawach własnych produkcji. Netflix Sans został opracowany przez wewnętrzny zespół projektowy platformy we współpracy z firmą Dalton Mag.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Netflix wprowadza własną czcionkę, żeby oszczędzać na licencjach

Noah Nathan, kierownik projektu w Netfilksie, tłumaczy, że rezygnacja ze stosowania dotychczasowej czcionki Gotham wynika z optymalizacji kosztów i możliwości zwiększenia tożsamości marki.

- Ze względu na globalny charakter działalności firmy, licencjonowanie czcionek może być dość kosztowne. Opracowanie tego fontu nie tylko stworzyło unikalny element estetyki marki, ale także pozwala zaoszczędzić firmie miliony dolarów rocznie, ponieważ firmy przechodzą do licencjonowania opartego na liczbie wyświetleń w wielu cyfrowych przestrzeniach reklamowych - powiedział Nathan.

grafika

Krój pisma został stworzony z myślą zarówno o estetyce ekranu, jak i bardziej pragmatycznej funkcjonalności, proporcje wielkich liter miały wyglądać „kinematograficznie”, zaś tych małych - mają być "kompaktowe i wydajne". Litery w Netflix Sans są wg twórców czyste i neutralne.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-nie-wprowadzi-reklam-newsow-i-sportu ##

grafika

Wewnętrzny zespół Netfixa pracujący nad nowym, własnym fontem tworzyli: Noah Natham jako kierownik projektu oraz Tanya Kumar, Andre do Amaral, David Gallagher i Monique Adcock. Projekt powstał we współpracy z firmą Dalton Mag.

grafika

W ostatnim kwartale ubiegłego roku Netflix osiągnął przychody wynoszące 3,29 miliarda dolarów, a globalna liczba subskrybentów serwisu przekroczyła 117,5 miliona. Po raz pierwszy w historii wartość spółki osiągnęła poziom 100 miliardów dolarów. Na początku stycznia Netflix zapowiedział na 2018 r. premierę 700 oryginalnych filmów, seriali i programów, których produkcja będzie kosztowała ponad 8 mld dol.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero