SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix zyskał najwięcej - w dół vod.pl, CDA Premium i HBO GO (TOP10 serwisów VoD)

Wśród serwisów VoD w Polsce zdecydowanym liderem pozostaje Netflix, który osiągnął największy wzrost wśród czołowych witryn. Natomiast znaczącą zmalał odwiedzalność vod.pl, CDA Premium i HBO GO.

W czerwcu br. przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 4,76 mln polskich internautów, co dało 17,5 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali w serwisie 65,96 mln odsłon, każdy średnio 13,9 - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl

Netflix, podobnie jak wiele innych czołowych witryn VoD, zanotował znacząco niższe wyniki niż w kilku wcześniejszych miesiącach, kiedy odwiedzalności takich serwisów pomogła przymusowa izolacja społeczna z powodu epidemii koronawirusa. W marcu przeglądowy Netflix miał 5,38 mln użytkowników i 82,5 mln odsłon, w kwietniu - 5,68 mln użytkowników i 92,89 mln odsłon, a w maju - 5,56 mln odwiedzających i 83,58 mln odsłon.

Według analizy firmy Comapritech na koniec pierwszego kwartału 2020 roku Netflix miał w Polsce ponad 879 tysięcy płacących użytkowników i osiągnął przychody przekraczające 27,4 mln dolarów.

Sekcja VoD na WP.pl zanotowała w czerwcu 2,77 mln użytkowników i 12,85 mln odsłon, a vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 2,39 mln odwiedzających i 7,45 mln odsłon. W płatnym dziale Premium na CDA.pl 2,34 mln internautów wykonało 20,01 odsłon. W połowie maja notowane na giełdzie CDA podało, że liczba subskrybentów usługi Premium przekroczyła 300 tys., podczas gdy na koniec ub.r. wynosiła 231,7 tys.

W zestawieniu są platform VoD trzech największych nadawców telewizyjnych. TVP VOD zanotował w czerwcu 2,23 mln użytkowników i 29,68 mln odsłon, Player.pl (Grupa TVN Discovery) - 1,47 mln odwiedzających i 15,1 mln odsłon, a Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 959,1 tys. użytkowników i 10,42 mln odsłon. W październiku ub.r. TVN Discovery Polska i Cyfrowy Polsat podpisały umowę joint venture dotyczącą utworzenia wspólnej platformy VoD, właśnie złożyły do Komisji Europejskiej wniosek o zgodę na ten projekt.

Serwisy nadawców tv w czerwcu zazwyczaj mają niższą odwiedzalność niż od marca do maja, bo kończą się wtedy ramówki wiosenne. W tym roku te ramówki już wcześniej zaburzyła epidemia: od połowy marca nie realizowano programów rozrywkowych z publicznością, a wskutek przerwania prac na planach zdjęciowych w połowie kwietnia zabrakło nowych odcinków niektórych seriali.

HBOGO.pl odwiedziło w zeszłym miesiącu 1,47 mln internautów, wykonując 15,1 mln odsłon. W rankingu są jeszcze dwie zagraniczne witryny: PrimeVideo.com (należący do Amazona) miał 374,8 tys. użytkowników i 3,33 mln odsłon, a Chili.com - 282,4 tys. odwiedzających i 396,6 tys. odsłon.

W dół vod.pl, CDA Premium i HBO GO

Łączna odwiedzalność dziewięciu czołowych serwisów VoD (bez PrimeVideo.com, który przed rokiem nie osiągnął wystarczającej odwiedzalności, by oszacowano ją w badaniu Gemius/PBI) nie wzrosła w czerwcu tak mocno rok do roku jak we wcześniejszych miesiącach. Razem zanotowały one 19,26 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 189,92 mln odsłon, co wobec 18,56 mln odwiedzających i 163,45 mln odsłon rok wcześniej oznacza wzrost o 670 tys. użytkowników (3,8 proc.) i 26,47 mln odsłon (16,2 proc.).

Dla porównania w kwietniu wyniki ośmiu czołowych witryn VoD poszły w górę rok do roku o 18,2 proc., a liczba odsłon - o 50,5 proc.

Zdecydowanie największy wzrost osiągnął Netflix: zyskał 1,83 mln użytkowników (62,5 proc.) i 27,47 mln odsłon (71,3 proc.). W sekcji VoD portalu WP.pl przybyło 517 tys. internautów (22,9 proc.) i 4,17 mln odsłon (48,1 proc.).

TVP VOD przy spadku liczby użytkowników o 173,1 tys. (7,2 proc.) zyskało 1,45 mln odsłon (5,1 proc.). Player.pl stracił 101,8 tys. odwiedzających (4,7 proc.), zyskując 3,42 mln odsłon (13,9 proc.), natomiast Ipla.tv zanotowała spadek liczby użytkowników o 209,9 tys. (18 proc.) i wzrost liczby odsłon o 451,7 tys. (4,5 proc.).

Z kolei vod.pl stracił 425,1 tys. użytkowników (15,1 proc.) i 2,53 mln odsłon (25,3 proc.), CDA Premium - 484,2 tys. użytkowników (17,1 proc.) i 4,13 mln odsłon (17,1 proc.), HBOGO.pl - 206,5 tys. odwiedzających (12,3 proc.) i 3,61 mln odsłon (19,3 proc.), a Chili.com - 47,3 tys. użytkowników (14,3 proc.) i 222,8 tys. odsłon (36 proc.).

Dołącz do dyskusji: Netflix zyskał najwięcej - w dół vod.pl, CDA Premium i HBO GO (TOP10 serwisów VoD)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pytanie
Co na to Pan złotousty WilczyGang, może się wypowie jak to pęka banieczka?
odpowiedź
User
Xyz
I Onet z tym całym marketingowym balastem dał się wyprzedzić WP
odpowiedź
User
Lopes
No, Ipla widze rewelacja. Pozycja w rankingu adekwatna do siły CP?
odpowiedź