SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CDA Premium ma już ponad 300 tys. subskrybentów, zyskuje na epidemii

Liczba subskrybentów platformy wideo na żądanie CDA Premium przekroczyła w maju 300 tys. - Trendy wzrostowe zostały wzmocnione przez restrykcje narzucone przez rząd w związku ze stanem epidemiologicznym - uzasadnia zarząd CDA.

W br. liczba subskrybentów CDA Premium wzrosła o ok. 70 tys. - na koniec ub.r. wynosiła 231,7 tys., a na koniec marca br. - 266,3 tys. Dla porównania w całym ub.r. zwiększyła się o 59,6 tys. - w pierwszym półroczu ze 172,1 do 190,4 tys., a w drugim do 231,7 tys.

- Spółka obserwuje w ostatnim czasie wzmożone zainteresowanie CDA Premium. W ocenie zarządu trendy wzrostowe obserwowane od początku uruchomienia przez spółkę usługi VOD zostały wzmocnione przez restrykcje narzucone przez rząd w związku ze stanem epidemiologicznym, które sprzyjają pozostawaniu w domu i częstszą niż zwykle konsumpcją treści wideo na żądanie - podano w komunikacie giełdowym CDA.

- Na tak duży wzrost liczby osób płacących za CDA Premium z całą pewnością wpływ miała epidemia i związana z nią kwarantanna. Jednak rosnącej popularności naszej usługi nie można tłumaczyć tylko lockdownem, bo praktycznie każdy kolejny wynik kwartalny, jaki raportuje spółka, jest lepszy od poprzedniego - zaznacza Wolfgang Laskowski, pełnomocnik zarządu ds. rozwoju usług i rzecznik prasowy CDA. - Zarówno w zakresie wyników finansowych, liczby dostępnych filmów, pobranych aplikacji na urządzenia mobilne i telewizory, jak i końcowej liczby osób płacących abonament. Ostatnie tygodnie tylko te tendencje wzmocniły - dodaje.

CDA Premium oferuje filmy, seriale, bajki i animacje, łącznie prawie 7,8 tys. materiałów. Dostęp do usługi kosztuje 19,90 zł miesięcznie, przez pierwsze 14 dni można ją testować za darmo.

Rekordowy kwartał CDA, 93 proc. wpływów z CDA Premium

W pierwszym kwartale br. spółka CDA osiągnęła rekordowe kwartalne wyniki finansowe: 13,27 mln zł przychodów sprzedażowych i 3,68 mln zł zysku netto. Sprzedaż subskrypcji do CDA Premium przyniosła 12,39 mln zł, 93,4 proc. łącznych przychodów firmy.

Pod koniec marca CDA z zeszłorocznego zysku wypłaciło 7,11 mln zł dywidendy, po 70 groszy na akcję. 6,99 mln zł z tej kwoty otrzymali Łukasz Ćwiek i prezes spółki Jarosław Ćwiek, do których należy 98,5 proc. kapitału spółki.

Według badania Gemius/PBI w kwietniu br. CDA Premium zanotowało 3,14 mln użytkowników i 32,52 mln odsłon, wobec 2,63 mln użytkowników i 23,74 mln odsłon rok wcześniej. Zdecydowana większość internautów nie kupowała subskrypcji, tylko trafiała do CDA Premium z darmowej części CDA.pl lub klikając w reklamy.

Dołącz do dyskusji: CDA Premium ma już ponad 300 tys. subskrybentów, zyskuje na epidemii

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hotelo
jeżeli zgodnie z prawem można robić na tym biznes to trzymam kciuki, e-muzyka też ładnie rośnie
odpowiedź
User
ciekawy
Ktoś wie na jakiej zasadzie "zweryfikowani użytkownicy" dodają treści premium w serwisie? Czy rzeczywiście to są dystrybutorzy tych filmów w Polsce? Nie mogę znaleźć na ten temat informacji w sieci.
odpowiedź
User
ściema na resorach
i promocja za judaszowe srebrniki. nawet ślepy widzi o co chodzi.
odpowiedź