SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

NK.pl znów przed WP, Facebook z 9,5 mln użytkowników

W grudniu ub.r. NK.pl odwiedziło więcej użytkowników niż strony Wirtualnej Polski. Zasięg Facebooka wzrósł o ponad 400 tys. real users, dzięki czemu serwis wyprzedził witryny Wikipedii.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w grudniu ub.r. strony Google odwiedziło minimalnie mniej polskich użytkowników niż miesiąc wcześniej, za to witryny Onetu – nieznacznie więcej. Oba serwisy pozostały zdecydowanymi liderami popularności: Google jako jedyne ma zasięg przekraczający 90 proc. polskiego rynku, a zasięg Onetu utrzymuje się powyżej 70 proc.

Natomiast serwis NK.pl, zapewniający prawie cały ruch grupy nasza-klasa.pl, zanotował prawie 250 tys. real users więcej niż w listopadzie. Strony Wirtualnej Polski odwiedziło za to ok. 60 tys. użytkowników mniej, przez co spadły one na trzecią pozycję. Tym samym NK.pl wróciła na drugie miejsce, które w listopadzie po raz pierwszy od dłuższego czasu straciła na rzecz WP.

O dwa miejsca w górę przesunął się YouTube, który w grudniu ub.r. odwiedziło ponad 350 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Strony Grupy Allegro.pl osiągnęły podobne wyniki jak w listopadzie i wyprzedziły witryny Gazeta.pl, które zanotowały spadek o ponad 200 tys. real users. Serwisy Interii i o2.pl odwiedziło mniej więcej tyle samo użytkowników, co miesiąc wcześniej.

Grudzień był kolejnym miesiącem z rzędu, w którym wzrósł w Polsce zasięg Facebooka – tym razem o prawie 440 tys. real users. A ponieważ strony Wikipedii odwiedziło ponad 300 tys. polskich użytkowników mniej niż w listopadzie, Facebook wyprzedził je, awansując na dziesiąte miejsce.

W drugiej dziesiątce zestawienia zwraca uwagę bardzo duży – wynoszący ponad 2 mln real users – wzrost zasięgu stron Mozilli. Z kolei witryny GG Network odwiedziło prawie 300 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, strony Polskapresse – ponad 600 tys. mniej, a serwisy Money.pl – prawie 700 tys. mniej.

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt
site-centric
1Grupa Google16 750 45791,47% 
2Grupa Onet.pl13 343 69672,87%tak
3Grupa nasza-klasa.pl12 253 76466,92% 
4Grupa Wirtualna Polska12 117 41666,17%tak
5youtube.com11 873 99764,84% 
6Grupa Allegro.pl11 622 00963,47%tak
7Grupa Gazeta.pl11 522 91262,93%tak
8Grupa Interia.pl11 319 68661,82%tak
9Grupa O2.pl10 198 21455,69%tak
10facebook.com9 582 61952,33% 
11Grupa Wikipedia8 809 38748,11% 
12Grupa Mozilla7 046 49138,48% 
13Grupa GG Network6 009 99832,82%tak
14Grupa Microsoft5 758 68331,45% 
15Grupa Ringier Axel Springer5 109 38227,90%tak
16Grupa Infor4 729 46125,83%tak
17Grupa Polskapresse4 632 17425,30%tak
18Grupa Orange4 498 08924,56% 
19Grupa Money.pl4 213 53423,01%tak
20dobreprogramy.pl4 108 10822,43%tak

 

W grupie witryn objętych audytem site-centric z powodu spadków popularności, o których wyżej, strony Polskapresse przesunęły się w dół o dwa miejsca, a strony Money.pl – o jedno. Dzięki temu serwisy Inforu awansowały o dwie pozycje. W drugiej dziesiątce rankingu dobreprogramy.pl zyskały prawie 200 tys. użytkowników, a strony Grupy Pf.pl – ponad 350 tys., za to serwisy Muratora straciły ok. 400 tys. real users.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwazasięg użytkownicy
(real users)
1Grupa Onet.pl72,87%13 343 696
2Grupa Wirtualna Polska66,17%12 117 416
3Grupa Allegro.pl63,47%11 622 009
4Grupa Gazeta.pl62,93%11 522 912
5Grupa Interia.pl61,82%11 319 686
6Grupa O2.pl55,69%10 198 214
7Grupa GG Network32,82%6 009 998
8Grupa Ringier Axel Springer27,90%5 109 382
9Grupa Infor25,83%4 729 461
10Grupa Polskapresse25,30%4 632 174
11Grupa Money.pl23,01%4 213 534
12dobreprogramy.pl22,43%4 108 108
13Grupa Spolecznosci.pl22,32%4 086 744
14Grupa Pf.pl20,12%3 684 112
15Grupa Media Regionalne19,32%3 537 568
16Grupa Pkt.pl16,88%3 090 515
17Grupa Spilgames*16,86%3 088 225
18filmweb.pl16,82%3 079 365
19Grupa Murator16,80%3 076 477
20Grupa Edipresse.pl16,80%3 075 667


Adres google.pl odwiedziło ponad 150 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a google.com – ponad 100 tys. mniej. Natomiast domena onet.pl straciła prawie 200 tys. real users, wskutek czego została wyprzedzona przez nk.pl, która zanotowała ok. 250 tys. użytkowników więcej.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-centric
1google.pl                 15 966 017    87,19% 
2nk.pl                 12 241 196    66,85% 
3onet.pl                 12 054 537    65,83%tak
4youtube.com                 11 873 997    64,84% 
5google.com                 11 776 056    64,31% 
6allegro.pl                 11 050 639    60,35%tak
7wp.pl                 10 820 892    59,09%tak
8facebook.com                   9 582 619    52,33% 
9wikipedia.org                   8 605 711    46,99% 
10interia.pl                   8 004 790    43,71%tak
11gazeta.pl                   7 573 374    41,36%tak
12mozilla.com                   6 913 160    37,75% 
13chomikuj.pl                   5 178 102    28,28%tak
14wrzuta.pl                   5 024 774    27,44%tak
15ceneo.pl                   4 981 651    27,20%tak
16o2.pl                   4 648 289    25,38%tak
17microsoft.com                   4 632 528    25,30% 
18orange.pl                   4 498 089    24,56% 
19zumi.pl                   4 390 742    23,98%tak
20blogspot.com                   4 351 234    23,76% 

 

Użytkownicy serwisów Grupy Allegro.pl, których było nieznacznie więcej niż miesiąc wcześniej, wykonali ponad 200 mln odsłon mniej. Strony Onetu zanotowały ok. 70 mln odsłon mniej, witryny Wirtualnej Polski – niecałe 20 mln mniej, a strony Grupy Spolecznosci.pl – ponad 100 mln mniej. W zestawieniu największy wzrost pod tym względem – wynoszący ponad 50 mln odsłon – osiągnęły serwisy Interii.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy
(real users)
1Grupa Allegro.pl5 413 975 76811 622 009
2Grupa Onet.pl3 072 486 07913 343 696
3Grupa Wirtualna Polska2 430 969 81412 117 416
4Grupa Interia.pl1 245 008 13811 319 686
5Grupa O2.pl1 175 352 28110 198 214
6Grupa Gazeta.pl1 142 464 85611 522 912
7Grupa Spolecznosci.pl902 069 0324 086 744
8Grupa Spilgames*295 948 1923 088 225
9Grupa GG Network177 250 4586 009 998
10poszkole.pl176 222 2951 284 818


Przeciętny użytkownik stron Onetu spędził na nich w grudniu 22 minuty mniej niż w listopadzie. Za to strony Interii zyskały pod tym względem ponad 10 minut, a witryny o2.pl – 7,5 minuty. Z Wirtualnej Polski internauci korzystali średnio tak samo długo jak miesiąc wcześniej, a z serwisów Allegro.pl – ok. 8 minut krócej.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas
[godz]
średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy
(real users)
1Grupa Onet.pl           77 528 125    05:48:3613 343 696
2Grupa Wirtualna Polska           71 593 163    05:54:3012 117 416
3Grupa Allegro.pl           59 331 181    05:06:1811 622 009
4Grupa Interia.pl           41 896 061    03:42:0411 319 686
5Grupa O2.pl           31 954 036    03:08:0010 198 214
6Grupa Gazeta.pl           25 119 227    02:10:4811 522 912
7Grupa GG Network           10 280 325    01:42:386 009 998
8Grupa Spolecznosci.pl             9 704 818    02:22:294 086 744
9Grupa Spilgames*             7 610 790    02:27:523 088 225
10Grupa Eska             6 196 966    03:42:021 674 667
11Grupa Eurozet             5 218 378    06:45:43771 734
12wyspagier.pl             4 177 954    02:12:181 894 849
13Grupa TVN             2 176 320    00:53:032 461 720
14joemonster.org             2 072 567    01:29:281 389 972
15poszkole.pl             1 849 182    01:26:211 284 818
16filmweb.pl             1 669 288    00:32:323 079 365
17Grupa Media Regionalne             1 621 152    00:27:303 537 568
18nokaut.pl             1 470 815    00:32:112 741 976
19Grupa Polskapresse             1 456 765    00:18:524 632 174
20grono.net             1 111 441    00:33:541 966 698


Wśród aplikacji Gadu-Gadu zanotowało minimalny spadek liczby użytkowników. Za to Skype – m.in. wskutek awarii tuż przed Bożym Narodzeniem – stracił w porównaniu z listopadem ok. 370 real users, przez co przesunął się na trzecie miejsce. Na drugą pozycję awansował dzięki temu Windows Media Player. Natomiast z Winampa i Ipli skorzystało po ponad 200 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej.  

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego**
lp.nazwazasięgaktywne programy**audyt site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu36,20%6 629 449tak
2Windows Media Player23,96%4 387 182 
3Komunikator Skype22,95%4 203 209 
4Winamp13,22%2 421 016 
5Ipla12,22%2 237 705 
6OpenFM5,87%1 075 572 
7RealPlayer3,72%681 069 
8Windows Live Messenger2,39%437 779 
9VLC media player2,33%427 427 
10Aplikacja Google Desktop2,31%423 221 
11Komunikator Tlen.pl2,21%405 475tak
12QuickTime1,61%294 690 
13BestPlayer1,57%286 837 
14Google Earth1,51%277 016 
15iTunes1,45%264 645 
16Komunikator AQQ1,07%195 278tak
17Czytnik RSS Paseczek0,65%118 829 
18GOM Player0,61%110 809 
19AIMP0,56%101 891 
20KMplayer0,49%89 206 

 



* w zestawieniu uwzględniono tylko audytowane części grup witryn i witryn niezgrupowanych
** aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w badanym miesiącu

 

Liczebność próby: N= 15 494. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC
 

Dołącz do dyskusji: NK.pl znów przed WP, Facebook z 9,5 mln użytkowników

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
LISEK
Nie dacie się reklamom! Firefox + adblock i mamy zablokowane wszystkie reklamy (nawet na youtube).
odpowiedź
User
Andy
To jak LISEK poleca adblocka to ja polece ghostery i wszystkie te statystyki ogladalnosci stron szlak wezmie
odpowiedź
User
tumoszek
Ale kłamią z tym facebookiem, ma niecałe 6 mln userów. Wystarczy wejść w zakładkę reklamy i tam jest szacowana grupa wszystkich użytkowników w Polsce!!! gówniane badanie Gemius zrobił
odpowiedź