SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowe narzędzia na Instagramie i Facebooku do ochrony przed niechcianymi wiadomościami

Meta wprowadza na Facbooku i Instagramie nowe ograniczenia w wysyłaniu prywatnych wiadomości do osób niepełnoletnich. 

Na Instagramie nastolatkom zostanie domyślnie wyłączona możliwość otrzymywania wiadomości z kont, których nie obserwują lub z którymi nie są połączeni w aplikacji.

Niepełnoletnim użytkownikom będą mogli wysłać prywatną wiadomość tylko obserwowane przez nie profile. Zmiana zostanie również wprowadzona w Messengerze. Tylko użytkownicy Facebooka, z którymi są połączeni lub mają kontakt telefoniczny, będą mogli wysłać nastolatkom wiadomość.

Będą to ustawienia domyślne, z których użytkownicy mogą zrezygnować, jeśli zechcą. Ale nastolatki, które mają swoje profile połączone z profilami rodziców w Meta Family Center, będą mieć zgodę na aktualizację ustawień wiadomości.

Wszystkie zmiany dotyczą kont użytkowników poniżej 16. roku życia.

Meta musi chronić młodych użytkowników

Zmiany następują po tym, jak w USA organy regulacyjne naciskały na najpopularniejszą na świecie sieć mediów społecznościowych, aby chroniła dzieci przed szkodliwymi treściami w swoich aplikacjach. Przed amerykańskim Senatem były pracownik Mety zeznał, że firma była świadoma nękania i innych szkód, na jakie narażone są nastolatki na jej platformach, ale nie podjęła przeciwko temu żadnych działań.

Zobacz: Sheryl Sandberg odchodzi z Facebooka

Meta pracuje także nad kolejnymi zmianami, tym razem dotyczącymi ograniczeń w wysyłaniu treści foto i wideo nastoletnim użytkownikom. Ma to uchronić ich przed otrzymywaniem niechcianych zdjęć czy filmów o szkodliwej treści, nierzadko pornograficznych lub przemocowych.

„Jeszcze w tym roku udostępnimy więcej informacji na temat tej funkcji, która będzie działać również w szyfrowanych czatach" – deklaruje Meta na swoim blogu.

Przychody Meta Platforms w trzecim kwartale br. sięgnęły 34,15 mld dolarów, rosnąc rok do roku o 23 proc. Przebiły swój rekordowy poziom z czwartego kwartału 2021 roku - 33,67 mld dolarów.

Globalnie z Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa w minionym kwartale korzystało codziennie 3,14 mld internautów, przed rokiem było to 2,93 mld. Natomiast liczba użytkowników aktywnych minimum raz w miesiącu zbliżyła się do 4 mld, rosnąc z 3,71 do 3,96 mld. 

Dołącz do dyskusji: Nowe narzędzia na Instagramie i Facebooku do ochrony przed niechcianymi wiadomościami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl