WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Urszula Obarska-Pultz odpowiada za ramówkę kanału Da Vinci Learning

Gorący temat

Szef KRRiT spotkał się z zarządem TVN ws. kary za relacje TVN24. „Rozmowy będą kontynuowane”

7

TVP ABC z kolejnym rekordem oglądalności. BBC CBeebies zyskało najwięcej

2017-11-20 A A A KOMENTARZE: 4 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w październiku br. była stacja TVP ABC, która zanotowała kolejne rekordowe miesięczne wyniki (zarówno w 4-12 jak i w 4+). Największym wzrostem pochwalić się mógł teleTOON+, a najwięcej stracił Polsat JimJam - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

TVP ABC z kolejnym rekordem oglądalności. BBC CBeebies zyskało najwięcej

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w październiku 2017 roku utrzymał Polsat. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem października 2016 roku zmniejszył się o 13,15 proc. i wyniósł 10,04 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Oczko niżej znalazł się kanał TVP ABC, który rok wcześniej był trzeci - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł o 12,77 proc. do 9,27 proc. Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w historii jej nadawania. Justyna Karnowska, dyrektor TVP ABC dwa miesiące temu mówiła portalowi Wirtualnemedia.pl, że satysfakcjonujące wyniki oglądalności tej stacji są efektem konsekwentnej polityki programowej i przemyślanej selekcji treści.

Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był drugi. Jego udział zmniejszył się o 4,46 proc. do 8,56 proc.

Oczko niżej znalazł się Puls 2, awansujący z piątej lokaty. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 15,33 proc. do 6,77 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.

Z czwartego na piąte miejsce spadł Nickelodeon, którego udział zmalał o 24,59 proc. do 5,46 proc.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (5,02 proc. udziału; wzrost o 49,40 proc.), Cartoon Network (3,20 proc. udziału; - 22,14 proc.) i MiniMini+ (3,19 proc. udziału; + 16 proc.).

Największym wzrostem, wynoszącym 173,08 proc. do 1,42 proc., pochwalić się mógł teleTOON+.

Z kolei najwięcej stracił Polsat JimJam. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 48,85 proc. do 0,89 proc. udziału.

0,02 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci Learning, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca br. Od początku września br. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.

Warto dodać, że w top 110 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w październiku 2017 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,31 proc. Zwiększył się on o 12,93 proc. Również i w tym ujęciu stacja ta pobiła swój historyczny rekord.

Drugi był Nickelodeon, który w analizowanym okresie miał 0,64 proc. udziału (w dół o 9,86 proc.).

Podium, z wynikiem na poziomie 0,53 proc. (wzrost o 47,22 proc.), uzupełnia Nick Jr, który awansował z miejsca szóstego.

Największy wzrost, wynoszący 83,33 proc. do 0,11 proc., także i tutaj zanotował teleTOON+. Również i w tym ujęciu najwięcej stracił Polsat JimJam - było to 50 proc. do 0,12 proc. udziału.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: TVP ABC, Nickelodeon HD, Nick Jr, Da Vinci Learning, kanał dziecięcy

Komentarze (4) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia