SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TVP ABC z kolejnym rekordem oglądalności. BBC CBeebies zyskało najwięcej

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w październiku br. była stacja TVP ABC, która zanotowała kolejne rekordowe miesięczne wyniki (zarówno w 4-12 jak i w 4+). Największym wzrostem pochwalić się mógł teleTOON+, a najwięcej stracił Polsat JimJam - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w październiku 2017 roku utrzymał Polsat. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem października 2016 roku zmniejszył się o 13,15 proc. i wyniósł 10,04 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Oczko niżej znalazł się kanał TVP ABC, który rok wcześniej był trzeci - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł o 12,77 proc. do 9,27 proc. Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w historii jej nadawania. Justyna Karnowska, dyrektor TVP ABC dwa miesiące temu mówiła portalowi Wirtualnemedia.pl, że satysfakcjonujące wyniki oglądalności tej stacji są efektem konsekwentnej polityki programowej i przemyślanej selekcji treści.

Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był drugi. Jego udział zmniejszył się o 4,46 proc. do 8,56 proc.

Oczko niżej znalazł się Puls 2, awansujący z piątej lokaty. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 15,33 proc. do 6,77 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.

Z czwartego na piąte miejsce spadł Nickelodeon, którego udział zmalał o 24,59 proc. do 5,46 proc.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (5,02 proc. udziału; wzrost o 49,40 proc.), Cartoon Network (3,20 proc. udziału; - 22,14 proc.) i MiniMini+ (3,19 proc. udziału; + 16 proc.).

Największym wzrostem, wynoszącym 173,08 proc. do 1,42 proc., pochwalić się mógł teleTOON+.

Z kolei najwięcej stracił Polsat JimJam. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 48,85 proc. do 0,89 proc. udziału.

0,02 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci Learning, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca br. Od początku września br. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.

Warto dodać, że w top 110 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w październiku 2017 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,31 proc. Zwiększył się on o 12,93 proc. Również i w tym ujęciu stacja ta pobiła swój historyczny rekord.

Drugi był Nickelodeon, który w analizowanym okresie miał 0,64 proc. udziału (w dół o 9,86 proc.).

Podium, z wynikiem na poziomie 0,53 proc. (wzrost o 47,22 proc.), uzupełnia Nick Jr, który awansował z miejsca szóstego.

Największy wzrost, wynoszący 83,33 proc. do 0,11 proc., także i tutaj zanotował teleTOON+. Również i w tym ujęciu najwięcej stracił Polsat JimJam - było to 50 proc. do 0,12 proc. udziału.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP ABC z kolejnym rekordem oglądalności. BBC CBeebies zyskało najwięcej

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Oj...
Trochę mnie niepokoją te wysokie słupki oglądalności TVP ABC w segmencie kanałów dziecięcych... Już wiele razy się przekonałem, że nie wszystko co masowe i cieszące się wysoką oglądalnością jest dobre i ambitne.
Mam nadzieję, że wysoka oglądalność TVP ABC jest to spowodowane wyłącznie kiepską dostępnością innych kanałów dziecięcych, których nie ma ani w DVB-T, ani w tzw. pakietach socjalnych wielu kablówek. To znaczy, jestem niemal przekonany, że tak jest, bo oferta TVP ABC wydaje mi się w miarę wartościowa, a już na pewno jest konserwatywna, jak na telewizję publiczną zresztą przystało. Ale może się mylę, bo dzieckiem już od dawna nie jestem i przez to trudno mi jest wiarygodnie oceniać TVP ABC.

PS. Przypominam, że jestem byłym lewakiem nawróconym na konserwatywne idee. Dziś rano pierwszy raz w życiu byłem w Kościele i nawet było przyjemnie. Poprosiłem Boga o wybaczenie mi moich grzechów z przeszłości i przyrzekłem, że będę wierny konserwatywnym wartościom, jak też pomodliłem się o pomyślny wynik PiS-u w następnych wyborach. Oby Bóg mnie usłyszał.
45 5
odpowiedź
User
Baba Jaga
Potwierdzam, że wPiS o 20:40 jest autentycznym wPiSem nawróconego grzesznika, który w porę zrozumiał swoje grzechy i dlatego z dużym prawdopodobieństwem zostaną mu wybaczone przez Boga.

Co do oglądalności TVP ABC, jest dokładnie tak jak rozbawiony naPiSał. Gdyby inne kanały dziecięce miały porównywalny zasięg techniczny do TVP ABC, słupki oglądalności TVP ABC nie urosłyby tak wysoko. Inne kanały dziecięce są bardziej nastawione na masową dziecięcą publiczkę, zaś TVP ABC swój program adresuje raczej do dzieci konserwatywnych, czytaj bardziej wymagających i wyjątkowych, które mają niesamowicie wysoką inteligencję jak na swój wiek.
11 4
odpowiedź
User
Gość54321
Babo Jago Czy np. Trupcio Chrupcio, Żubr (nie pamiętam jaki) oraz Masza i Niedźwiedź są dla "dzieci konserwatywnych"? W ogóle co to za wyrażenie?
2 0
odpowiedź
User
Gość54321
Polo TV wśród dzieci 4-12 ma większą oglądalność od Da Vinci Learning...
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing