SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Omnicom Media Group z większymi wpływami i zyskiem netto, 27 proc. wpływów od trzech klientów

Przychodami w kwocie 496,26 mln zł i zyskiem netto 17,99 mln zł zamknęła 2017 roku grupa kapitałowa Omnicom Media Group, do której należą domy mediowe OMD, PHD i Easy Media. Spółka  w ub.r. wypłaciła 5 mln zł dywidendy swoim właścicielom: 3,5 mln zł spółce DDB Warszawa i 1,5 mln zł Jakubowi Bierzyńskiemu. Blisko 30 proc. jej wpływów pochodzi od trzech reklamodawców.

Jakub BierzyńskiJakub Bierzyński

Grupa kapitałowa Omnicom Media Group, która jest właścicielem trzech spółek: OMD Poland, PHD i Easy Media, w 2017 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 496,26 mln zł, czyli 12,3 proc. wyższe niż w 2016 roku. Usługi realizowane na terenie Polski dały firmie wpływy w wysokości 445,15 mln zł, a te za granicą - 51,11 mln zł.

W sprawozdaniu spółka zwróciła uwagę, że sprzedaż usług do 3 klientów stanowi 27 proc. jej całkowitych przychodów, podkreślając przy tym, że strata któregokolwiek z nich (bądź niekorzystna zmiana wiarygodności kredytowej) może wpłynąć niekorzystnie na wynik finansowy oraz sytuację majątkową i finansową Grupy.   

Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 9,6 proc., do 33,83 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej -  o 32,7 proc., z 16,58 mln zł do 22 mln zł. Zysk brutto wyniósł natomiast 22,32 mln zł, czyli 31,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Omnicom zamknęła 2017 rok zyskiem netto w wysokości 17,99 mln zł, czyli 30,8 proc. wyższym wobec 2016 roku.

Spółka poniosła w ub.r. koszty w wysokości 474,05 mln zł wobec 421,95 mln zł rok wcześniej. Najwięcej stanowiły wydatki na usługi obce - 449,95 mln zł. Na wynagrodzenia firma przeznaczyła w ub.r. 18,76 mln zł wobec 15,90 mln zł rok wcześniej.

Zatrudnienie w firmie wzrosło z 137 osób w 2016 do 159 w 2017 roku.

W 2017 roku Omnicom Media Group wypłaciła dywidendy udziałowcom. 3,5 mln zł trafiło do DDB Warszawa, która ma w grupie 70 proc. udziałów, a 1,5 mln zł do Jakuba Bierzyńskiego, właściciela 30 proc. udziałów w OMG. Bierzyński jest prezesem Omnicomu, stanowisko wiceprezesa zajmuje Paweł Kastory.

Spółką, która w Grupie OMG, osiąga największe przychody jest OMD. Agencja w ub.r. zwiększyła przychody o 6,1 proc., do 414,92 mln zł. Jej zysk netto wzrósł w skali roku o 907 proc. - z 465,6 tys. zł do 4,69 mln zł. Z wyjaśnień w sprawozdaniu finansowym wynika, że wzrost ten udało się osiągnąć dzięki mniejszym kosztom operacyjnym wynikającym z rezerw.

Wzrost przychodów zapewniło firmie pozyskanie nowych klientów, m.in. z branży przewozowej, tekstylnej, bankowej oraz turystycznej. Wśród klientów agencji są m.in. McDonald's, Renault, Nivea i Lotte Wedel.

W ostatnim czasie pozyskała do współpracy firmę Eti , Idea Bank,.  W ub.r. do grona jej klientów dołączył m.in. Getin Bank.  Agencja utrzymała obsługę Takeda Polska. Wśród klientów, który OMD straciło są m.in. Żabka Polska, Carlsberg (w wyniku decyzji globalnych). Zatrudnienie w tej agencji wzrosło w ub.r. z 63 do 70 osób.

OMD planuje w tym roku kontynuować politykę mającą na celu podniesienie poziomu satysfakcji klientów („clients first”). Będzie również poszerzać kompetencje w zakresie szeroko rozumianej reklamy internetowej i badawczej.

Z kolei dom mediowy PHD miał w ub.r. 29,64 mln zł., aż o 149,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Mimo tak wysokiej dynamiki agencja zamknęła ub.r. stratą w wysokości 250,9 tys. zł, wobec 226,9 tys. zł zysku netto w 2016 roku. W sprawozdaniu finansowym wyjaśniono, że był to efekt uzyskania nowych klientów na warunkach, których nie udało się wypełnić. W agencji pracuje 5 osób.

Dom mediowy Easy Media miał z kolei 20,72 mln zł przychodów, które wzrosły względem 2016 roku o 71 proc. Zysk netto spółki wzrósł o 0,71 proc., do 796,7 tys. zł. 

Dołącz do dyskusji: Omnicom Media Group z większymi wpływami i zyskiem netto, 27 proc. wpływów od trzech klientów

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wirtualna księgowość Wirtualnych Mediów
Wirtualne wyliczają zyski tak jak określają komu spadło a komu wzrosło w oglądalności. Kto jakoś tam związany związany PiSen to statystyki wiadomo będzie miał marne. Pogrobowcy Unii Wolności to na pewno mega eksperci, zatem radzą sobie na rynku wysmienicie. Potem się okazuje, ze taki Boni po jakimś słabym kierunku, gdy tylko ma propozycje z rządu to leci na łeb na szyję jak swinia do kartofla.
odpowiedź
User
Miko
Super się czyta o agencji która ma przychody w setkach milionów (to są budżety reklamowe dużych klientów) a zysk kilkanascie tysięcy zł :)
W artykule są nieaktualne informacje - "nowi" klienci typu McDonald czy Renault są z agencją od lat i to z "rozdania" paneuropejskiego a nie dlatego że w OMD jest ktoś na tyle kreatywny że pozyskał te budżety
odpowiedź
User
Kreatywna ksiegowosc
Super się czyta o agencji która ma przychody w setkach milionów (to są budżety reklamowe dużych klientów) a zysk kilkanascie tysięcy zł
W artykule są nieaktualne informacje - "nowi" klienci typu McDonald czy Renault są z agencją od lat i to z "rozdania" paneuropejskiego a nie dlatego że w OMD jest ktoś na tyle kreatywny że pozyskał te budżety


W ogóle trzeba ludziom uswaidomic ze to jest firma z siedzibą w domku jednorodzinnym
https://www.google.com/maps/place/Ibisa+14,+02-812+Warszawa/@52.1415354,21.0195663,3a,65.4y,-5.14h,87.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRF8UUYA-J7WZR0Rz2zDvEQ!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47193263879650d9:0xedf450a2f7671a14!8m2!3d52.1418322!4d21.019581
odpowiedź