WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Onet-RASP przed Wirtualną Polską. W dół Ceneo, w górę OLX, strony Infor Biznes i Dysk Google (dane Gemius/PBI ze stycznia)

Gorący temat

Zbigniew Rytel i Anna Popek za Marcina Wolskiego w zarządzie warszawskiego SDP

0

Onet z najpopularniejszą stroną główną. Zyskały też WP, Interia i Gazeta.pl

2018-02-13 A A A KOMENTARZE: 3 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Onet.pl ma najpopularniejszą stronę główną zarówno pod względem zasięgu, jak też liczby odsłon i średniego czasu korzystania przez użytkowników. W skali roku wzrosty zasięgu zanotowały strony główne wszystkich czterech czołowych portali horyzontalnych, najwięcej zyskała witryna Gazeta.pl.

Onet z najpopularniejszą stroną główną. Zyskały też WP, Interia i Gazeta.pl

W styczniu br. stronę główną Onetu odwiedziło 11,74 mln realnych użytkowników (czyli 42 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali na niej 555,95 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 73 minuty i 52 sekundy - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Grupa Onet-RAS Polska podkreśla, że to rekordowy zasięg w historii strony głównej Onetu.

Z kolei strona główna WP.pl zanotowała w zeszłym miesiącu 11,05 mln użytkowników, 518,45 mln odsłon oraz 66 minut i 42 sekundy średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego. Tym samym miała o 698,6 tys. użytkowników, 37,5 mln odsłon oraz 7 minut i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania mniej niż analogiczna witryna Onetu.

Dużo większa różnica w liczbie użytkowników i odsłon dzieli strony główne Interii i Gazeta.pl. Ta pierwsza w styczniu br. miała 5,47 mln odwiedzających i 244,45 mln odsłon, a druga - 3,13 mln odwiedzających i 11,47 mln odsłon. Przy czym strona główna Gazeta.pl osiągnęła o prawie 5 minut dłuższy od konkurentki z Interii przeciętny czas korzystania przez użytkownika.

Tylko na komputerach strona główna Onetu zanotowała 9,15 mln użytkowników, 343,97 mln odsłon oraz 67 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a analogiczna witryna WP.pl - 8,62 mln użytkowników, 307,55 mln odsłon oraz 56:39 minuty średniego czasu korzystania.

Strona główna Interii mając o 69,4 proc. więcej użytkowników od swojej odpowiedniczki z Gazeta.pl (4,56 mln wobec 2,69 mln) zanotowała o 138 proc. więcej odsłon (169,59 mln wobec 71,09 mln), a także o 2:49 minut dłuższy czas spędzany przeciętnie przez odwiedzającego.

Na smartfonach i tabletach wszystkie analizowane witryny zanotowały znacznie niższe wyniki niż na komputerach. Wyjątkiem jest średni czas korzystania ze strony głównej Gazeta.pl, który wyniósł 82 minuty i 10 sekund (na komputerach było to 55 minut i 43 sekundy).

Strona główna Onetu miała 5,85 mln użytkowników i 211,97 mln odsłon, a analogiczna witryna WP.pl - 5,66 mln użytkowników i 210,9 mln odsłon. Strona główna Interii zanotowała ponad dwa razy więcej użytkowników od konkurentki z Gazeta.pl (1,71 mln wobec 823,6 tys.) i prawie trzy razy więcej odsłon (74,86 mln wobec 40,38 mln). Natomiast Gazeta.pl osiągnęła zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego - witryny Onetu i WP osiągnęły 42-44 minuty, a strona główna Interii - 52 minuty.

Stronę główną Onetu odwiedziło w zeszłym miesiącu 64,3 proc. wszystkich użytkowników tego portalu. Zanotowała ona 27,8 proc. odsłon całego Onetu. Na WP.pl strona główna miała 69,7 proc. udziału w liczbie użytkowników i 17,8 proc. w liczbie odsłon całego portalu.

W przypadku Interii i Gazeta.pl strona główna przyciągnęła zdecydowanie mniejszą część wszystkich odwiedzających portal - odpowiednio 39,2 i 29,8 proc. Pierwsza witryna wygenerowała 28,9 proc. wszystkich odsłon portalu, a druga - 37,9 proc.

Strona główna Onetu zyskała w skali roku 0,82 pkt proc. zasięgu i 9,89 mln odsłon (to 2 i 1,8 proc. w górę). Analogiczna witryna WP.pl osiągnęła wzrosty o 2,2 pkt proc. zasięgu i 99,96 mln odsłon (czyli 5,9 i 23,9 proc.), a strona główna Interii - o 0,72 pkt proc. zasięgu i 13,47 mln odsłon (a więc 3,8 i 5,8 proc.).

Z kolei strona główna Gazeta.pl zyskała 2,17 pkt proc. zasięgu (to aż 24,1 proc. w górę), ale straciła 8,09 mln odsłon (6,8 proc. w dół).

Autor: tw

Wiecej informacji: Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl, strona główna, Gemius/PBI

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia