Onet.tv już przed Pudelek.tv i Kafeteria.tv, liderem WP.tv (portalowe wideo)

Zdecydowanie najpopularniejszym z serwisów wideo należących do głównych portali pozostaje WP.tv. Z kolei Onet.tv w pierwszym miesiącu działania przyciągnął 2,18 mln użytkowników. Duże wzrosty zanotowały Pudelek.tv i Kafeteria.tv.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

W grudniu ub.r. WP.tv (należącą do Grupy Wirtualna Polska) odwiedziło 2,85 mln internautów (real users), którzy wykonali w serwisie 15,41 mln odsłon krajowych (w tym 2,34 mln mobilnych), a każdy korzystał z niego średnio przez 15 minut i 9 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis jest liderem we wszystkich tych statystykach wśród witryn z redakcyjnymi treściami wideo należących do głównych polskich portali horyzontalnych. W grudniu miał o 676,6 tys. użytkowników więcej niż Onet.tv i o 2,27 mln odsłon krajowych więcej niż Pudelek.tv oraz o 1-3 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika więcej niż Pudelek.tv, Onet.tv i Interia.tv.

W ub.r. na WP.tv i w całym pionie wideo Grupy WP nastąpiły spore zmiany. Po tym jak jesienią odszedł wieloletni szef działu autorskich treści wideo Łukasz Skalik (więcej o nim) zawieszono związany blisko z WP.tv serwis rozrywkowy Tosiewytnie.pl. Jednocześnie Grupa WP uruchomiła nowe studio wideo i zatrudniła jako jego szefa Jacka Amsterdamskiego, wcześniej związanego z Grupą Onet (więcej na ten temat).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-grudniu-2014-roku ##

Z kolei Grupa Onet na początku grudnia ub.r. po kilku latach przerwy wznowiła serwis Onet.tv. W całym miesiącu serwis zanotował 2,18 mln użytkowników, 8,89 mln odsłon krajowych i 13:26 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika. Był to wielokrotnie lepszy start niż w przypadku uruchomionego we wrześniu przez Grupę TVN Veedo.pl, który w listopadzie miał 256,6 tys. użytkowników (zobacz szczegóły).

Tak duża odwiedzalność Onet.tv wynika m.in. z promowania treści z tego serwisu na stronie głównej Onet.pl, gdzie są prezentowane w osobnej sekcji. - To przede wszystkim zasługa doskonałego i różnorodnego kontentu. Wierzyliśmy, że partnerstwa w rodzaju „The New York Times”, BuzzFeeda czy Buzz60 stanowią brakujący element w ofercie wideo Onetu i RASP. Pierwsze miesiące pokazują, że kontent tego rodzaju cieszy się ogromna popularnością również użytkowników naszego portalu - tłumaczy nam Michał Pietniczka, dyrektor wideo w Grupie Onet.pl. - Od samego początku stawiamy również na social, który - jak pokazuje choćby przykład BuzzFeeda - może stanowić ogromne źródło ruchu. W ostatnim czasie nasi fani na Facebooku mogą zobaczyć również materiały typu backstage - pokazujemy, jak od środka wygląda produkcja wideo w Onecie - dodaje.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-reklamowej-walce-onetu-i-wp-oprocz-zasiegow-i-stron-glownych-licza-sie-roznorodne-serwisy-i-wideo ##

Na kolejnych miejscach znalazły się dwa inne serwisy Grupy WP: Pudelek.tv i Kafeteria.tv. Pierwszy miał 1,9 mln użytkowników, 13,13 mln odsłon krajowych i 14:02 minuty na średniego użytkownika, natomiast drugi - 1,2 mln użytkowników, 3,92 mln odsłon krajowych i 6:14 minuty na użytkownika.

W skali roku WP.tv straciła 481,4 tys. użytkowników i 1,26 mln odsłon krajowych (to spadki o 14,4 i 7,5 proc.), natomiast średni czas korzystania przez odwiedzającego wzrósł o 1:43 minuty (czyli o 12,8 proc.).

Duże wzrosty w skali roku osiągnęły Pudelek.tv i Kafeteria.tv. Pierwszy serwis zyskał 697,5 tys. użytkowników, 7,02 mln odsłon krajowych i 10:50 minuty przypadające na przeciętnego odwiedzającego (to 57,8, 114,8 i aż 338 proc. w górę), a drugi - 934,7 tys. użytkowników, 3,21 mln odsłon krajowych i 4:14 minuty na użytkownika (to wzrosty aż o 346, 451 i 212 proc.). Obie witryny skokowe wzrosty odwiedzalności osiągnęły w połowie ub.r. (zobacz szczegóły), m.in. dzięki promowaniu ich treści na stronie głównej WP.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/strony-glowne-wp-pl-wyprzedzila-onet-interia-przed-o2-pl-i-gazeta-pl ##

Interia.tv zanotowała niewielkie spadki (o 92,1 tys. użytkowników, 823,4 tys. odsłon krajowych i 20 sekund przypadające na przeciętnego użytkownika), natomiast Gazeta.tv - nieznaczne wzrosty (o 30,3 tys. użytkowników i 55,5 tys. odsłon).

Dodajmy, że czołowe portale publikują treści wideo nie tylko w osobnych serwisach, lecz także zamieszczają je kontekstowo przy tekstach w swoich różnych sekcjach. W grudniu z materiałów audio i wideo na stronach Grupy Onet - RASP skorzystało 4,97 mln internautów, a na stronach Grupy WP - 4,89 mln. Serwisy Grupy Gazeta.pl zanotowały 1,74 mln takich użytkowników, a strony Grupy Interia.pl - 1,46 mln.

grafika

W serwisach Grupy Interia.pl internauci na urządzeniach niemobilnych korzystali z treści audio i wideo aż przez 15,11 mln, a w serwisach Allegro i GG - przez 7,73 mln godzin. Wynika to m.in. z faktu, że do w skład Grupy Interia.pl należą serwisy stacji radiowych z Grupy RMF, a do Allegro i GG - serwis Open.fm.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"