SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Outsourcing w UPC. Jest spór zbiorowy, będzie strajk?

Operator kablowy UPC Polska planuje przenieść do firmy zewnętrznej około 200 pracowników działu technicznego. Związkowcy toczą spór zbiorowy z zarządem spółki, bo domagają się lepszych warunków dla przenoszonych osób.

Michał Fura, rzecznik prasowy UPC Polska, podkreśla, że strategicznym celem UPC na najbliższe lata jest znaczące wzmocnienie pozycji spółki na polskim rynku. Dziś dociera tylko do 20 proc. gospodarstw domowych w Polsce, to o wiele mniejszy zasięg niż ten, który mają np. operatorzy komórkowi. - Dlatego UPC przyjęło na najbliższe lata ambitny plan rozwojowy, zakładający poszerzenie zasięgu nowoczesnej infrastruktury, a tym samym zwiększenie dostępności cyfrowych usług, w tym szybkiego internetu - mówi Fura.

Fura podkreśla, że istotnym czynnikiem realizowanej strategii jest zabezpieczenie odpowiedniego poziomu operacyjnej i komercyjnej skuteczności, którą zapewnić może współpraca z doświadczonymi partnerami zewnętrznymi, w tym outsourcing utrzymania sieci. - Oznacza to m.in. przejście części dotychczasowych pracowników do nowego pracodawcy na zasadach obowiązujących w prawie pracy - informuje Fura.

Plany outsourcingu doprowadziły jednak do powstania sporu zbiorowego między działającą w UPC Polska komórką związku zawodowego Solidarność a zarządem spółki. Trwa on od połowy grudnia ub.r.  Związkowcy chcą wynegocjować dla około 200 pracowników lepsze warunki przejścia do firmy zewnętrznej Ericsson. Przejęła ona już część pracowników operatora UPC na Węgrzech.

UPC Polska gwarantuje pracownikom, którzy zostaną przeniesieni do Ericssona, 12-miesięczny okres niezmienności warunków zatrudnienia, a związkowcy domagają się takiej gwarancji aż na trzy lata. Chcą także, by powstał program dobrowolnych odejść i by przechodzący do spółki zewnętrznej pracownicy dostali odprawy pieniężne.

10 lutego br. podpisano protokół rozbieżności. Solidarność wystąpiła o ustanowienie mediatora. Związkowcy planują także przeprowadzenie w spółce  referendum strajkowego.

Michał Fura podkreśla, że UPC Polska zadbało o zabezpieczenie gwarancji warunków zatrudnienia dla przenoszonych osób przez przyszłego pracodawcę. - Do czasu zakończenia rozmów z partnerem biznesowym i związkiem zawodowym, UPC nie będzie natomiast komentować szczegółów rozmów oraz relacji z naszymi partnerami biznesowymi i partnerem społecznym - mówi Fura.

Sieć kablowa UPC Polska na koniec ub.r. obsługiwała 1 441 600 klientów, czyli o 4,2 tys. abonentów więcej niż na koniec 2014 roku.

Dołącz do dyskusji: Outsourcing w UPC. Jest spór zbiorowy, będzie strajk?

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sdd
"Fura podkreśla, że istotnym czynnikiem realizowanej strategii jest zabezpieczenie odpowiedniego poziomu operacyjnej i komercyjnej skuteczności, którą zapewnić może współpraca z doświadczonymi partnerami zewnętrznymi, w tym outsourcing utrzymania sieci." - ten Fura zawsze tak bełkocze ?
odpowiedź
User
Mof
Za to mu płacą.
odpowiedź
User
małe be
normalnie czas sobie poszukać innej roboty skoro mają pracowników w poważaniu. najlepiej u konkurencji.
odpowiedź