Kampania Formuły 4.0 informuje, że w ramach tej oferty za 79 zł miesięcznie można bez limitu dzwonić i SMS-ować do wszystkich sieci komórkowych: Play, Orange, T-Mobile i Plus (zobacz szczegóły tej taryfy). W poszczególnych reklamach zalety Formuły 4.0 prezentują kobieta i mężczyzna wraz ze swoimi znajomymi symbolizującymi użytkowników innych sieci. Ponadto osobne spoty podkreślają, że w ramach tej oferty telefony Nokia Lumia 800 i Samsung Galaxy SII są dostępne od złotówki.
Równocześnie z Play podobną ofertę - T-Mobile frii - wprowadziło T-Mobile (zobacz jej szczegóły), czemu również towarzyszy kampania reklamowa.
Akcja reklamująca Formułę 4.0 jest prowadzona w telewizji, radiu, internecie, prasie, kinach, BTL-u i na outdoorze. Kreację kampanii wspólnie z P4 przygotowała agencja reklamowa Grandes Kochonos, natomiast spoty wyreżyserował Jurek Bogajewicz, a wyprodukował dom produkcyjny Opus Film. Za reklamy i działania w internecie odpowiada agencja K2, a w BTL-u - agencje White Rabbit i Plej. Planowaniem i zakupem mediów na potrzeby całej akcji zajął się dom mediowy Mediacom.











