SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polo TV na czele kanałów muzycznych, zyskuje MTV Polska

W czerwcu br. nowym liderem oglądalności wśród stacji muzycznych zostało Polo TV. Największym wzrostem pochwalić się mógł kanał iTV, a po raz pierwszy od wielu miesięcy wzrost zanotował kanał MTV Polska.

Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w czerwcu 2013 roku wyniósł 0,77 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 107,2 proc. Stacja ta nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował miejsce czwarte.

Drugie miejsce należało do Eski TV, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 83,6 proc. i ostatecznie wyniósł 0,73 proc. Stacja ta również dostępna jest naziemnie na MUX-1.

Z kolei na ostatnie miejsce podium w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w czerwcu br. zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 42,6 proc. do poziomu 0,27 proc.

Natomiast z miejsca trzeciego na czwarte spadł kanał 4fun.tv. W zeszłym miesiącu jego wynik wyniósł 0,24 proc. po spadku o 34,9 proc.

Na siódmej pozycji znalazła się nadająca od października ub.r., a monitorowana od marca br. stacja muzyczna Stars.tv, dostępna niekodowanie z satelity Hot Bird i w małych kablówkach. Jej udział w zeszłym miesiącu wyniósł 0,04 proc.

Z kolei największym wzrostem pochwalić się mógł zajmujący miejsce piąte kanał ITV, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 136,3 proc. do 0,19 proc.

Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po wzroście o 5,5 proc. wyniósł 0,12 proc. Kanał ten zanotował wzrost oglądalności po raz pierwszy od bardzo wielu miesięcy.

Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego kanał ten włączony został w styczniu br. Zasięg techniczny AXN Spin wynosi ponadto 13,9 proc. gospodarstw domowych i jest znacznie mniejszy od zasięgu MTV Polska (50,6 proc.).

czerwiec

wszyscy 4+

2012

2013

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

Polo TV

21 182

0,373

41 875

0,773

Eska TV

22 494

0,396

39 405

0,727

VIVA Polska

26 645

0,469

14 567

0,269

4fun.tv

21 297

0,375

13 230

0,244

ITV

4 550

0,080

10 257

0,189

TV.DISCO

5 081

0,090

4 919

0,091

Stars.tv

-

-

2 255

0,042

VH 1

2 701

0,048

1 867

0,034

Rebel.tv

1 467

0,026

1 803

0,033

Kino Polska Muzyka

1 738

0,031

726

0,013

Wirtualnemedia.pl

MTV Polska

6 266

0,110

6 273

0,116

AXN Spin

-

-

711

0,013


Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem w czerwcu br. została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca trzeciego. Jej udział wzrósł tutaj o 121,1 proc. do poziomu 2,25 proc. Z miejsca czwartego na drugie awansowało Polo TV (1,65 proc. udziału, do góry o 182,9 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do kanału Viva Polska, który rok temu był liderem (1,05 proc., - 10,8 proc.).

Największym wzrostem w tym ujęciu (aż o 346,9 proc.) pochwalić się mógł kanał Rbl.tv. Z kolei najwięcej straciła stacja 4fun.tv - było to 33,8 proc.

W tej grupie widzów udział MTV Polska w zeszłym miesiącu poszedł do góry aż o 41,72 proc. i wyniósł 0,43 proc.

- Na niesamowicie konkurencyjnym polskim rynku TV, każdy wzrost cieszy. Szczególnie gdy wydaje się być rezultatem kampanii marketingowej. Ostatnie działania MTV Polska skierowane do widzów w przedziale wiekowym 13-24 zaowocowały wzrostem udziału w tej grupie. To o tę wyjątkowo wymagającą i mobilną widownię walczy MTV - komentuje wyniki Jerzy Dzięgielewski, szef MTV Polska.

czerwiec

wszyscy 13-29

2012

2013

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

Eska TV

9 143

1,017

16 249

2,249

Polo TV

5 250

0,584

11 936

1,652

VIVA Polska

10 610

1,180

7 597

1,052

4fun.tv

10 387

1,155

5 525

0,765

ITV

1 051

0,117

2 290

0,317

TV.DISCO

1 450

0,161

1 939

0,268

Rebel.tv

288

0,032

1 034

0,143

VH 1

925

0,103

550

0,076

Stars.tv

-

-

223

0,031

Kino Polska Muzyka

27

0,003

39

0,005

Wirtualnemedia.pl

MTV Polska

2 716

0,302

3 093

0,428

AXN Spin

-

-

362

0,050


Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w czerwcu 2013 roku był program „Weekend z dr. Albanem”, który na antenie Polo TV obejrzało 206 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły aż osiem lokat. Dwa miejsca przypadły programom z oferty Eski TV.

Raport top programów

wszyscy 4+

Program

Stacja

AMR

SHR %

WEEKEND Z DR. ALBANEM /PROG.MUZ.POL./

Polo TV

206 490

3,29

VIPO DISCO POLO HITY /PROG.MUZ.POL./

Polo TV

163 152

3,54

DISCO POLO LIVE /PROG.MUZ/

Polo TV

158 738

1,54

DISCO RELAX

Polo TV

152 150

2,08

KILERSKIE KARAOKE /PROG.MUZ.POL./

Eska TV

150 148

1,35

ESKA TV NEWS /PROG.MUZ.POL./

Eska TV

141 272

1,29

DISCO POLOT /PROG.MUZ./

Polo TV

140 332

0,92

WEEKEND Z DZIECIAKAMI /PROGR.MUZ.POL./

Polo TV

139 870

1,59

DISCO POLO HIT WSZECHCZASOW /PROG.MUZ/

Polo TV

137 499

1,32

MASTERS MUSIC BOX /PROG.MUZ/

Polo TV

135 098

2,95


Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Dołącz do dyskusji: Polo TV na czele kanałów muzycznych, zyskuje MTV Polska

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dp
"zyskuje MTV Polska" no cholera, skok w grupie 4+ o całe 7 osób! z 6266 aż do 6273 widzów! korki od szmapana strzelają w MTV!
odpowiedź
User
Qba
MTV Polska to kanał muzyczny? Już dawno przestał nim być. Kto to w ogóle ogląda?
odpowiedź
User
Janek
A co to jest TV Polo? Czyżby disco polo? Pytam, bo nie ma cyfry.
odpowiedź