W kwietniu 2016 roku pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową zajął Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do kwietnia 2015 roku zmniejszył się o 3,58 proc. i wyniósł 14,80 proc.
Drugie miejsce należało do TVP1, która zanotował udział na poziomie 13,13 proc., po spadku w skali roku o 11,76 proc.
Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,26 proc. i wyniósł 11,30 proc. Z kolei czwarta lokata przypadła TVN, którego udział zwiększył się o 1,45 proc. do 10,52 proc.
Pierwszą piątkę zamyka TVP Info. Udział tego kanału zmniejszył się o 2,07 proc. do 5,67 proc.Szóste miejsce zajął kanał TV Puls. Jego wynik poszedł do góry o 8,18 proc. do 5,16 proc. udziału. Trzy oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2 (4,04 proc. udziału; do góry o 9,19 proc.).

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 34,27 proc., pochwalić się mógł Fokus TV, który w rankingu awansował z 19. na 13. miejsce. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 1,92 proc.
Z kolei najwięcej w kwietniu br. straciła TVP Historia - było to 27,70 proc. do 1,07 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 18. na 19.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-z-najnizsza-ogladalnoscia-w-historii-rosnie-tvn24-m-jak-milosc-hitem-kwietnia ##
W grupie komercyjnej 16-49 w kwietniu 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,73 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 6,17 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 12,43 proc. do 13,12 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP2. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 8,46 proc., po spadku w skali roku o 13,14 proc.

Na czwartej lokacie sklasyfikowana została TVP1 (tylko 6,71 proc.; w dół o 24,86 proc.).
Czołową piątkę uzupełnia tutaj TV Puls (6,67 proc.; do góry o 2,46 proc.), a dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która awansowała z miejsca ósmego (5,16 proc.; do góry o 15,96 proc.).
Również i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mógł Fokus TV, którego udział poszedł do góry o 74,13 proc. do 2,49 proc. Z kolei najwięcej straciła TVP Polonia - było to 38,14 proc. do 0,60 proc. udziału.
Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##











