Polsat i TVN zyskały widzów. TVP Info poniżej 3 proc. udziału w rynku

Największymi hitami zeszłego tygodnia były znane od lat seriale TVP oraz „Rolnik szuka żony”. Wśród stacji na czele wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej 16-49 nowym liderem został TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Stacje telewizyjne już w pełni emitują premierowe programy i seriale w jesiennej ramówce. Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 19 do 25 września 2016 roku, zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 19 września oglądało 6,37 mln widzów, co przełożyło się na 39,77 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Drugie miejsce zajął serial „Na dobre i na złe”, który dwa dni później na antenie Dwójki oglądało 5,03 mln widzów, co dało stacji 32,33 proc. udziału.

Podium uzupełnia pokazany 25 września czwarty odcinek 10. sezonu „Rancza”. Produkcję tę w Jedynce śledziło 5,03 mln widzów (30,45 proc. udziału).

Czwarty był „Rolnik szuka żony” TVP1 (4,56 mln widzów; 30,45 proc. udziału; emisja 25 września), a pierwszą piątkę uzupełnia „Ojciec Mateusz” (3,87 mln widzów; 24,74 proc. udziału; 22 września).

Oczko niżej znalazła się popularna telenowela Dwójki „Barwy szczęścia” (3,84 mln widzów; 24,67 proc. udziału; 20 września).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 25 września obejrzało 3,67 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 3,08 mln widzów (emisja 24 września). 2,73 mln oglądających miał pokazany 21 września „Teleexpress”.

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Tańca z gwiazdami!” (2,90 mln widzów; emisja 23 września w Polsacie; 13. pozycja w zestawieniu).

14. w rankingu była trzecia część koncertu „Roztańczony PGE Narodowy”, którą w Polsacie 24 września śledziło 2,85 mln widzów.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 4+

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który 19 września oglądało średnio 2,11 mln osób (32,90 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony” (1,79 mln widzów; 26,16 proc. udziału), a podium uzupełnia „Na dobre i na złe” (1,61 mln widzów; 26,08 proc. udziału).

W czołowej piątce znajdują się jeszcze serial „Ranczo” (1,46 mln; 21,37 proc.) oraz „MasterChef” (1,25 mln; 18,53 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,31 pkt. proc. do 11,95 proc.

Wiceliderem był TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,50 pkt. proc. do 11,11 proc.

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 10,31 proc., po spadku o 0,01 pkt. proc.

Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,59 proc. (w dół o 0,11 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 41,27 proc. do 41,96 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN7, który awansował z miejsca szóstego (4,01 proc.; do góry o 0,18 pkt. proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został TVN, który awansował z miejsca drugiego. Stacja ta zwiększyła udział o 0,33 pkt. proc. do 13,53 proc. Na drugą lokatę spadł TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 13,47 proc., po jednak wzroście udziału o 0,16 pkt. proc.

Ostatnia pozycja podium należała do Dwójki - udział tej stacji wyniósł 7,43 proc. (do góry o 0,20 pkt. proc.). Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (- 0,23 pkt. proc. do 6,41 proc.).

grafika

W grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,26 pkt. proc. do 12,89 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"