Polsat liderem tygodnia, „Wiadomości” z najwyższą widownią od stycznia

Największymi hitami zeszłego tygodnia były znane od lat seriale TVP oraz mecz Polska-Armenia. Wśród stacji na czele zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupach 16-49 i 16-59 znalazł się Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 10 do 16 października 2016 roku, zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 10 października oglądało 6,44 mln widzów, co przełożyło się na 39,15 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Drugie miejsce zajął eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ. Spotkanie Polska-Armenia na antenie Polsatu śledziło średnio 6,32 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 38,23 proc.

Podium uzupełnia serial „Ranczo”, który 16 października na antenie Jedynki oglądało 5,24 mln widzów, co dało stacji 30,24 proc. udziału.

Oczko niżej znalazł się pokazany 12 października odcinek medycznego serialu „Na dobre i na złe”. Produkcję tę w Dwójce śledziło 4,76 mln widzów (30,22 proc. udziału).

Pierwszą piątkę uzupełnia „Rolnik szuka żony” TVP1 (4,74 mln widzów; 29,96 proc. udziału; emisja 16 października).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 16 października obejrzało 4,31 mln widzów (najwyższa widownia od stycznia br.). Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 3,52 mln widzów (emisja tego samego dnia). 3,31 mln oglądających miał pokazany również 16 października „Teleexpress”.

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Mam talent!” (3,39 mln widzów; emisja 15 października w TVN; 11. pozycja w zestawieniu).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był tutaj mecz Polska-Armenia, który 11 października oglądało średnio 3,14 mln osób (44,67 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” z 10 października (2,30 mln widzów; 34,49 proc. udziału), a podium uzupełnia reality-show „Rolnik szuka żony” (1,76 mln widzów; 25,49 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze „Fakty” (1,49 mln; 24,55 proc.) i „Mam talent!” (1,48 mln; 23,13 proc.).

 

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,11 pkt. proc. do 13,14 proc. Wiceliderem był TVN, którego udział w analizowanym okresie spadł o 0,36 pkt. proc. do 11,21 proc. Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 10,26 proc., po wzroście o 0,24 pkt. proc. Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,11 proc. (w dół o 0,27 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 43 proc. do 42,72 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN7, który awansował z miejsca szóstego (3,59 proc.; w dół o 0,16 pkt. proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też był Polsat. Stacja ta zmniejszyła tutaj swój udział o 0,32 pkt. proc. do 14,76 proc. Drugi był TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 14,10 proc., po spadku udziału o 0,52 pkt. proc.

Ostatnia pozycja podium należała do Dwójki - udział tej stacji wyniósł 7,05 proc. (w dół o 0,32 pkt. proc.). Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (+ 0,18 pkt. proc. do 6,14 proc.).

grafika

Również w grupie wiekowej 16-59 liderem oglądalności był Polsat (do góry o 0,06 pkt. proc. do 14,22 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"