WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Prywatne SMS-y Petru i Schmidt w „Super Expressie”: obowiązek informowania czy cynizm tabloidu (opinie)

Gorący temat

AXN kręci w Łodzi serial kryminalny z Agatą Kuleszą. Premiera „Ultraviolet” jesienią

2

Co czwarty polski internauta jest w sieci przez całą dobę, 70 proc. chętnie udostępnia tam swoje dane

2017-02-09 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Według nowego raportu firmy doradczej PwC 98 procent Polaków korzystających na co dzień z komunikacji pozytywnie ocenia wpływ nowych technologii na swoje życie. 70 procent respondentów nie ma problemu z udostępnianiem swoich danych platformom internetowym, a co czwarty polski internauta deklaruje, że jest dostępny online przez całą dobę.

Co czwarty polski internauta jest w sieci przez całą dobę, 70 proc. chętnie udostępnia tam swoje dane

Z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu PwC „Connectedliving. Dlaczego ludzie są bardziej digital niż firmy?” wynika, że 98 proc. osób korzystających na co dzień z narzędzi łączności cyfrowej pozytywnie ocenia wpływ nowych technologii na swoje życie.

Z tej grupy niemal 44 proc. wskazuje na „ogromną rolę” technologii, a pozostali określają je jako pomocne narzędzie, które pomaga w kontroli życia. Zdaniem respondentów cyfrowe narzędzia odgrywają ważną rolę w zacieśnianiu więzi z przyjaciółmi (58 proc.), rodziną (44 proc.) i współpracownikami (42 proc.).

Dane z raportu PwC pokazują, że kobiety dużo częściej korzystają z różnych rozwiązań technologicznych we wszystkich analizowanych obszarach (łączność, transport, praca, opieka zdrowotna, media i rozrywka, zakupy). Jedynym wyjątkiem są finanse, gdzie większość korzystających z rozwiązań typu kantory internetowe, płatności mobilne czy porównywarki ofert bankowych stanowią mężczyźni.

O znaczeniu nowych technologii w życiu Polaków wskazują także dane pokazujące jak intensywnie korzystają oni z cyfrowej łączności. Co czwarty badany stwierdził, że jest online przez całą dobę, 36 proc. od 8 do 12 godzin, a 19 proc. od 6 do 8 godzin.

- Nowe technologie całkowicie zdominowały nasze życie prywatne i zawodowe. Wpłynęły też znacząco na zmianę zachowań, przyzwyczajeń i potrzeb konsumentów - komentuje Piotr Łuba, partner zarządzający działem doradztwa biznesowego w PwC. - Nie bez przyczyny aż 61 proc. prezesów firm z regionu Europy Środkowo-Wschodniej w naszym badaniu CEO Survey 2017 właśnie ten obszar wskazało jako jedno z kluczowych wyzwań dla biznesu. Pozycja firm na rynku będzie zależeć od jakości i szybkości odpowiedzi na to wyzwanie.

Raport PwC wskazuje także, że średnio 70 proc. przebadanych konsumentów wyraziło chęć dzielenia się swoimi danymi z platformami internetowymi. Najchętniej swoje dane są skłonni udostępnić ci, którzy korzystają z platform zakupowych (75 proc.), na kolejnych miejscach znalazły się: finanse i opieka zdrowotna (po 74 proc.), praca (72 proc.) oraz transport (62 proc.). Ostatni w tym zestawieniu jest obszar mediów i rozrywki (61 proc.).

Według opracowania PwC klienci w znacznym stopniu oczekują spójnego doświadczenia marki w zakresie ceny, produktu, dostawy i obsługi, np. płynne kontynuowanie zakupów po przejściu z jednego kanału na drugi, dostawa towarów dostosowana do ich stylu życia, etc. W badaniu 44 proc. osób deklaruje chęć otrzymywania spersonalizowanej oferty na swoje urządzenia mobilne. Klienci oczekują personalizacji, o ile dodaje ona wartość oraz nie powoduje nadmiernej ingerencji w ich życie osobiste.

We wszystkich analizowanych kategoriach ponad 30 proc. badanych przyznało, że wygoda jest ważniejsza od ceny. Np. w przypadku finansów było to 32,4 proc. na rzecz wygody, a jedynie 13,7 proc. za jakością do ceny.


Dlaczego dane mogą mieć wartość dla firm? Jak twierdzą eksperci PwC dzięki analityce danych możliwe jest m.in. budowanie i wzmacnianie przewagi konkurencyjnej. Nie chodzi tylko o samo personalizowanie ofert, ale także o relacje z klientem, które wychodzą daleko poza same transakcje, a sprzedaż produktu lub usługi nie oznacza zakończenia procesu. Wykorzystując nowe technologie firmy na bieżąco mogą analizować, w jaki sposób konsument korzysta z zakupionego produktu. To zdaniem ekspertów właściwy moment na nawiązanie z nim długoterminowej więzi posprzedażowej. Innymi słowy – produkt zastępowany jest szeroko pojętym rezultatem.

Badanie na potrzeby raportu PwC przeprowadziła firma Ibris na próbie 1 tys. osób w wieku powyżej 18 lat, sondaż prowadzono metodą wspomaganych komputerowo wywiadów przy pomocy strony internetowej.

Autor: ps

Wiecej informacji: zwyczaje internautów, prywatność

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej