Polska ambasada w Szwajcarii ucieszyła się, że Ringier Axel Springer Polska traci reklamy państwowe

Na profilu twitterowym ambasady Polski w Szwajcarii wyrażono radość ze stwierdzenia szefa szwajcarskiego koncernu Ringier, że Ringier Axel Springer Polska stracił wiele budżetów reklamowych firm państwowych. Zaznaczono, że nie jest to stanowisko Ministerstwa Spraw Zagranicznych. - O, jak miło. Dyplomacja na najwyższym poziomie. Nie jestem przekonany, czy się spodoba Szwajcarom, ale #WhoCares, prawda? - skomentował Bartosz Węglarczyk, dyrektor programowy Onetu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Polska ambasada w Szwajcarii ucieszyła się, że Ringier Axel Springer Polska traci reklamy państwowe

Marc Walder, CEO koncernu Ringier, większościowego udziałowca Ringier Axel Springer Media, w wywiadzie zamieszczonym w miniony weekend w „Neue Züricher Zeitung” zapowiedział, że RASM nie wycofa się z polskiego rynku. Zaznaczył jednak, że od pewnego czasu wydatki reklamowe w mediach firmy mocno ograniczyły spółki Skarbu Państwa i firmy przyjazne rządowi. - Jak duże straty to spowodowało? - Szybko zaczęliśmy je liczyć w milionach Euro - przyznał Walder.

W poniedziałek link do tego wywiadu zamieszczono na twitterowym profilu ambasady Polski w Szwajcarii. - Ringier Axel Springer skarży się, że stracił w PL państwowe dotacje w postaci reklam skarbu państwa. :) :) :) #PolishContribution #MadeMyDay - skomentowano. Niedługo potem zaznaczono, że ten wpis „nie miał w żadnej mierze na celu obrażenia Ringier Axel Springer; nie odzwierciedla on też stanowiska MSZ”.

W październiku ub.r. ambasadorem Polski w Szwajcarii został Jakub Kumoch, który jako dziennikarz pracował m.in. w wydawanym przez Axel Springer „Dzienniku” (był tam zastępcą szefa działu zagranicznego i szefem działu krajowego). Był również korespondentem Polskiej Agencji Prasowej w Moskwie.

- O, jak miło. Dyplomacja na najwyższym poziomie. Nie jestem przekonany, czy się spodoba Szwajcarom, ale #WhoCares, prawda? - stwierdził ironicznie Bartosz Węglarczyk, dyrektor programowy Onetu. - Ambasada RP w Szwajcarii cieszy się z kłopotów szwajcarskiego biznesu w PL. Ciekawa koncepcja dyplomacji, drogi MSZ - stwierdził w kolejnym wpisie.

Ringier Axel Springer Media to joint venture szwajcarskiego koncernu Ringier i niemieckiego Axel Springer. Firma działa od 7 lat w kilku krajach Europy Środkowej. W Polsce należy do niej szereg tytułów prasowych (m.in. „Fakt”, „Newsweek”, „Przegląd Sportowy”, „Forbes”, Auto Świat”, „Komputer Świat) oraz serwisów internetowych (na czele z Onet.pl, VoD.pl i stronami tytułów prasowych).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce