SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Do 300 mln zł zwiększyły się przychody Polskiego Radia w 2017 roku. W górę abonament, w dół reklama

W ub.r. Polskie Radio zanotowało 297,92 mln zł przychodów, o 3,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy nadawcy z abonamentu rtv wzrosły o 4,06 proc. do 193,4 mln zł, a przychody z reklam zmalały o 0,43 proc. do 60,47 mln zł.

W 2017 roku Polskie Radio z opłat abonamentowych otrzymało 177,7 mln zł. Dodatkowo nadawca dostał 15,74 mln zł rekompensaty z budżetu państwa, w ramach nowelizacji ustawy abonamentowej przyznanej mediom publicznym za wpływy z abonamentu rtv utracone w latach 2010-2017 wskutek zwolnienia z tej opłaty wybranych grup społecznych. Ogółem media publiczne dostaną z tego tytułu 980 mln zł, z czego 860 mln zł trafi do Telewizji Polskiej (w ub.r. otrzymała 266,5 mln zł).

Łączne przychody Polskiego Radia z abonamentu wyniosły w ub.r. 193,44 mln zł, o 7,55 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 4,06 proc.). Stanowiły 64,93 proc. całkowitych wpływów nadawcy.

Agencji Reklamy Polskiego Radia ze sprzedaży oferty reklamowej i sponsorskiej nadawcy zanotowała w ub.r. 60,47 mln zł, o 0,43 proc. mniej niż rok wcześniej. Stanowiło to 20,32 proc. wszystkich przychodów firmy.

Wpływy reklamowe Polskiego Radia są na stabilnym poziomie od 2014 roku.

Według szacunków Starcomu w ub.r. wydatki na reklamę radiową wyniosły 682 mln zł, o 1,4 proc. więcej niż w 2016 roku.

Sprzedaż usług dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych przez Polskie Radio dla Zagranicy przyniosło nadawcy 3,15 proc. łącznych wpływów. Pozostałe 11,62 proc. przychodów zapewniły m.in. koprodukcja audycji przez komórki antenowe oraz sprzedaż prowadzona przez pozostałe komórki organizacyjne

Wpływy z opłat i rekompensaty abonamentowej zapewniły 75,63 proc. kosztów realizacji misji publicznej, wynoszących 255,59 mln zł. Pozostałe 24,37 proc. pochodziło z innych źródeł.

Liderem ogólnopolskiego rynku radiowego w czwartym kwartale 2017 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Z kolei wśród sieci pierwsze miejsce należało do Eski.

Dołącz do dyskusji: Do 300 mln zł zwiększyły się przychody Polskiego Radia w 2017 roku. W górę abonament, w dół reklama

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hurtownik z Radomia
Czekałem na ten ruch od dawna. Liczę na to, że za kilka lat w ogóle nie usłyszę Wojtecha i tym podobnych suplementów diety w Polskim Radiu. Abonament powinien być na tyle wysoki, aby Polskie Radio nie musiało zamieszczać durnych reklam przed wiadomościami.

Tyle w temacie!
odpowiedź
User
mon
To płać (Hurtownik z Radomia) za propagandę w Polskim Radiu skoro chcesz jej słuchać. Uważam, że każdy powinien płacić na stację radiową której słucha i telewizję, którą ogląda bez ustawowego przymusu jak jest obecnie na media narodowe. Prywatną telewizję samemu się wybiera i ma się wrażenie podwójnego abonamentu, choć wg ustawy tak nie jest. W tedy okazałoby się ilu jest widzów i słuchaczy mediów narodowych i tych komercyjnych. Byłoby w końcu sprawiedliwie. Nie ma przymusu na oglądanie TVPiS i słuchanie Polskiego Radia jak to niektórzy usiłują narzucić.
odpowiedź
User
Piotr
To płać (Hurtownik z Radomia) za propagandę w Polskim Radiu skoro chcesz jej słuchać. Uważam, że każdy powinien płacić na stację radiową której słucha i telewizję, którą ogląda bez ustawowego przymusu jak jest obecnie na media narodowe. Prywatną telewizję samemu się wybiera i ma się wrażenie podwójnego abonamentu, choć wg ustawy tak nie jest. W tedy okazałoby się ilu jest widzów i słuchaczy mediów narodowych i tych komercyjnych. Byłoby w końcu sprawiedliwie. Nie ma przymusu na oglądanie TVPiS i słuchanie Polskiego Radia jak to niektórzy usiłują narzucić.

Nie ma też obowiązku chodzenia do teatru, do muzeum czy galerii, nie ma obowiązku wypożyczania książek z biblioteki - a za wszystkie te usługi również płacisz. Finansowanie kultury (a za takie stacje uważa się PR i TVP) było sponsorowane od zawsze - przez mecenasów lub państwo.
odpowiedź