WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Gazeta.pl i TVN mocno w dół, w mobile’u Onet i WP na równi z Facebookiem (Gemius/PBI z czerwca)

Gorący temat

Anna Dzierzędzka: z MediaComu do Value Media

0

Facebook wprowadza na całym świecie reklamy do Messengera. „Baza większa o 1,2 miliarda odbiorców”

2017-07-12 A A A KOMENTARZE: 5 FORUM DRUKUJ POLEĆ

We wtorek Facebook wprowadził na całym świecie ofertę pozwalającą markom na zamieszczanie reklam w komunikatorze Messenger - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. Na razie dostępne są tylko formaty których celem jest zwiększenie ruchu lub konwersji. - Dzięki reklamom w Messengerze firmy niezależnie od ich rozmiaru otrzymają narzędzie pozwalające docierać do obecnych i nowych klientów. Partnerzy reklamowi będą mogli teraz rozszerzyć zasięg swoich kampanii na Facebooku o bazę ponad 1,2 miliarda ludzi korzystających każdego miesiąca z Messengera - zapowiada Ted Helwick, product manager for Messenger Ads/Monetization w Facebooku.

Facebook wprowadza na całym świecie reklamy do Messengera. „Baza większa o 1,2 miliarda odbiorców”

Wcześniej Facebook testował przez kilka miesięcy wykorzystanie dedykowanych formatów reklamowych w komunikatorze Messenger, jednak były one ograniczone jedynie do rynków w Australii i Tajlandii.

Teraz, jak poinformował serwis Wirtualnemedia.pl Facebook reklamy w Messengerze zostały we wtorek udostępnione dla partnerów reklamowych na całym świecie, w tym także w Polsce.

Według zapewnień Facebooka osoba, która kliknie w reklamę zostanie przeniesiona w miejsce określone przez jej twórcę - na przykład na zewnętrzną stronę lub do konwersacji w Messengerze. Nowy format pojawi się na liście dodatkowych umiejscowień (ad placements) i będzie dostępny w menedżerze reklam oraz narzędziu Power Editor.

Facebook przyznaje, że na początku reklamy w Messengerze będą dostępne w kampaniach, których celem jest zwiększenie ruchu lub konwersji. Lista obsługiwanych celów reklamowych ma zostać wkrótce rozszerzona, m.in.  o kampanie zachęcające do instalacji aplikacji.

- Wprowadzenie reklam w Messengerze to kolejny krok Facebooka w kierunku pomocy partnerom reklamowym w osiąganiu założonych celów biznesowych. Będziemy na bieżąco obserwować, jak firmy wykorzystają reklamy w Messengerze w połączeniu z pozostałymi funkcjami komunikatora - zapowiedział  w rozmowie z nami Ted Helwick, product manager for Messenger Ads/Monetization w Facebooku. - Dzięki reklamom w Messengerze firmy niezależnie od ich rozmiaru otrzymają narzędzie pozwalające im docierać do obecnych i nowych klientów. Partnerzy reklamowi będą mogli teraz rozszerzyć zasięg swoich kampanii na Facebooku o bazę ponad 1,2 miliarda ludzi korzystających każdego miesiąca z Messengera.

Według danych podanych przez Facebook na podstawie jego własnych analiz (FBIQ ) ponad 63 proc. ankietowanych przyznało, że coraz częściej kontaktuje się z firmami przy użyciu komunikatora, a prawie 59 proc. ludzi na 14 analizowanych rynkach zwiększyło częstotliwość wysyłania wiadomości w ciągu ostatnich dwóch lat. Ponadto od startu platformy na Messengerze udostępniono ponad 100 tys. botów, a z górą 100 tys. deweloperów pracuje nad ich dalszym rozwojem.

W rozmowie z nami Facebook potwierdza, że globalna oferta reklamowa dotycząca Messengera obejmuje także polski rynek, choć obecnie część reklamodawców w naszym kraju może jeszcze nie dostrzec takiej opcji. Powinni jednak spotkać się z nią w ciągu najbliższego tygodnia lub dwóch.

Przychód Facebooka w I kwartale br.  wyniósł 8,03 mld dol. - o 49 proc. więcej rok do roku, zysk netto osiągnął poziom 3,06 mld dol.

Autor: ps

Wiecej informacji: Facebook, Messenger, reklamy

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia