Facebook wprowadza na całym świecie reklamy do Messengera. „Baza większa o 1,2 miliarda odbiorców”

We wtorek Facebook wprowadził na całym świecie ofertę pozwalającą markom na zamieszczanie reklam w komunikatorze Messenger - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. Na razie dostępne są tylko formaty których celem jest zwiększenie ruchu lub konwersji. - Dzięki reklamom w Messengerze firmy niezależnie od ich rozmiaru otrzymają narzędzie pozwalające docierać do obecnych i nowych klientów. Partnerzy reklamowi będą mogli teraz rozszerzyć zasięg swoich kampanii na Facebooku o bazę ponad 1,2 miliarda ludzi korzystających każdego miesiąca z Messengera - zapowiada Ted Helwick, product manager for Messenger Ads/Monetization w Facebooku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook wprowadza na całym świecie reklamy do Messengera. „Baza większa o 1,2 miliarda odbiorców”

Wcześniej Facebook testował przez kilka miesięcy wykorzystanie dedykowanych formatów reklamowych w komunikatorze Messenger, jednak były one ograniczone jedynie do rynków w Australii i Tajlandii.

Teraz, jak poinformował serwis Wirtualnemedia.pl Facebook reklamy w Messengerze zostały we wtorek udostępnione dla partnerów reklamowych na całym świecie, w tym także w Polsce.

Według zapewnień Facebooka osoba, która kliknie w reklamę zostanie przeniesiona w miejsce określone przez jej twórcę - na przykład na zewnętrzną stronę lub do konwersacji w Messengerze. Nowy format pojawi się na liście dodatkowych umiejscowień (ad placements) i będzie dostępny w menedżerze reklam oraz narzędziu Power Editor.

Facebook przyznaje, że na początku reklamy w Messengerze będą dostępne w kampaniach, których celem jest zwiększenie ruchu lub konwersji. Lista obsługiwanych celów reklamowych ma zostać wkrótce rozszerzona, m.in.  o kampanie zachęcające do instalacji aplikacji.

- Wprowadzenie reklam w Messengerze to kolejny krok Facebooka w kierunku pomocy partnerom reklamowym w osiąganiu założonych celów biznesowych. Będziemy na bieżąco obserwować, jak firmy wykorzystają reklamy w Messengerze w połączeniu z pozostałymi funkcjami komunikatora - zapowiedział  w rozmowie z nami Ted Helwick, product manager for Messenger Ads/Monetization w Facebooku. - Dzięki reklamom w Messengerze firmy niezależnie od ich rozmiaru otrzymają narzędzie pozwalające im docierać do obecnych i nowych klientów. Partnerzy reklamowi będą mogli teraz rozszerzyć zasięg swoich kampanii na Facebooku o bazę ponad 1,2 miliarda ludzi korzystających każdego miesiąca z Messengera.

Według danych podanych przez Facebook na podstawie jego własnych analiz (FBIQ ) ponad 63 proc. ankietowanych przyznało, że coraz częściej kontaktuje się z firmami przy użyciu komunikatora, a prawie 59 proc. ludzi na 14 analizowanych rynkach zwiększyło częstotliwość wysyłania wiadomości w ciągu ostatnich dwóch lat. Ponadto od startu platformy na Messengerze udostępniono ponad 100 tys. botów, a z górą 100 tys. deweloperów pracuje nad ich dalszym rozwojem.

W rozmowie z nami Facebook potwierdza, że globalna oferta reklamowa dotycząca Messengera obejmuje także polski rynek, choć obecnie część reklamodawców w naszym kraju może jeszcze nie dostrzec takiej opcji. Powinni jednak spotkać się z nią w ciągu najbliższego tygodnia lub dwóch.

Przychód Facebooka w I kwartale br.  wyniósł 8,03 mld dol. - o 49 proc. więcej rok do roku, zysk netto osiągnął poziom 3,06 mld dol.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu