SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy piwa: Grupa Żywiec i Kompania Piwowarska z największymi wydatkami, mocniej promowane Lech i Tyskie, słabiej Warka

Przez dziesięć miesięcy br. producenci piwa wydali na reklamy nieco mniej niż rok temu. Ograniczyli nakłady na wszystkie tradycyjne media oprócz magazynów. Największym marketerem niezmiennie jest Grupa Żywiec, a jej flagowe piwo Żywiec to najsilniej reklamowana marka. Z kolei Lech zanotował największy wzrost wydatków reklamowych, a Warka - największy spadek.

Tradycyjne media zarobiły na reklamach piwa w okresie od stycznia do października br. 465 mln zł, o 1,1 proc. mniej niż w tym samym czasie 2014 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (obejmuje dane cennikowe netto, bez rabatów).

W tym okresie najwięcej na promocję swoich piwnych marek wydała Grupa Żywiec, która pozostała liderem reklamowym branży mimo obniżenia nakładów o 1,9 proc., do 177,6 mln zł. Mniej w promocję w mediach pozainternetowych przeznaczyli też w tym roku: Carlsberg Polska (spadek wydatków o 40,8 proc., do 69,7 mln zł) i Van Pur (mniej o 14,2 proc., 10,5 mln zł).

Wzrosły natomiast inwestycje na reklamę Kompanii Piwowarskiej i Browaru Namysłów. Pierwsza firma zwiększyła je o 30,1 proc., do 172,9 mln zł, a druga - o 12,2 proc., do 21,6 mln zł.

Najwięksi reklamodawcy wśród producentów piwa

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

GRUPA ŻYWIEC

181 073 412 zł

177 627 871 zł

-1,9

KOMPANIA PIWOWARSKA

132 882 130 zł

172 857 501 zł

30,1

CARLSBERG POLSKA

117 692 997 zł

69 720 304 zł

-40,8

BROWAR NAMYSŁÓW

19 212 357 zł

21 565 770 zł

12,2

VAN PUR

12 271 999 zł

10 532 257 zł

-14,2

Razem

470 115 605 zł

464 972 979 zł

-1,1


Najwięcej warte były w omawianym okresie reklamy piwa Żywiec - kosztowały 57,1 mln zł, o 6,8 proc. mniej niż rok temu. Ta marka obecnie prowadzi lokalną kampanię z hasłami w gwarze śląskiej, a wcześniej był reklamowany jej nowy wariant - Saison.

Nieco mniej - 53,4 mln zł - wydano na reklamy piwa Lech, przy czym było to o 38,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Kompania Piwowarska obecnie wspiera tę markę kampanią pod hasłem „Ruszaj w ślad za Leszkiem”, w której promuje sezonowe, zimowe puszki.

Na wsparcie marki Tyskie przeznaczono w tym roku 42,9 mln zł (23,1 proc. więcej niż rok temu), na reklamy Warki - 35,4 mln zł (mniej o 19,5 proc.), a na promocję Żubra - 30,2 mln zł (6,1 proc. więcej). Tyskie od kilku tygodni promowane jest w zimowej kampanii pod hasłem „Tyskiego Najlepszego!”. Z kolei Warka w jednej z ostatnich kampanii - pod hasłem „Warka przejmuje piłkę” - była reklamowana jako sponsor piłkarskiej Ligi Europy.

Najmocniej reklamowane marki piwa

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

ŻYWIEC

61 275 332 zł

57 078 808 zł

-6,8

LECH

38 581 375 zł

53 438 285 zł

38,5

TYSKIE

34 843 067 zł

42 875 963 zł

23,1

WARKA

43 985 150 zł

35 389 144 zł

-19,5

ŻUBR

28 436 920 zł

30 182 374 zł

6,1

Razem

470 115 605 zł

464 972 979 zł

-1,1


Zdecydowana większość budżetów reklamowych branży piwnej trafiła w tym roku, podobnie jak w latach poprzednich, do telewizji - było to 368,3 mln zł. To mniej o 0,3 proc. w skali roku. Mniej na reklamach piwa zarobiły też radia, gazety, outdoor i kina.

Producenci piwa ograniczyli wydatki na reklamę piwa w stacjach radiowych o 79,2 proc. (do 1,1 mln zł), w gazetach o 50,7 proc. (do 1,7 mln zł), na outdoorze o 4,3 proc. (do 65,1 mln zł), a w kinach o 2,8 proc. (do 18,6 mln zł).

W tym roku więcej reklam piwa było tylko w magazynach - browary przeznaczyły na promocję na ich łamach ponad 10 mln zł, czyli 128,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Cennikowe wydatki  na reklamy piwa (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

Telewizja

369 584 057 zł

368 343 930 zł

-0,3

Radio

5 421 771 zł

1 129 756 zł

-79,2

Gazety

3 536 907 zł

1 744 307 zł

-50,7

Magazyny

4 383 287 zł

10 008 603 zł

128,3

Outdoor

68 043 108 zł

65 130 389 zł

-4,3

Kina

19 146 475 zł

18 615 994 zł

-2,8

Razem

470 115 605 zł

464 972 979 zł

-1,1

Dołącz do dyskusji: Reklamy piwa: Grupa Żywiec i Kompania Piwowarska z największymi wydatkami, mocniej promowane Lech i Tyskie, słabiej Warka

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Przecież w/w nie produkują piwa, a napój o smaku piwa na bazie wody, spirytusu i aromatów piwa identycznych z naturalnymi.
odpowiedź
User
Duo
Och tak pijmy praktycznie identyczne piwa tylko, ze z małych browarów. Ten wasz nachalny spam w komentarzach robi się nudny i denerwujący. Ciekawe ile z nich to płatne wpisy.
odpowiedź
User
Duo
Och tak pijmy praktycznie identyczne piwa tylko, ze z małych browarów. Ten wasz nachalny spam w komentarzach robi się nudny i denerwujący. Ciekawe ile z nich to płatne wpisy.
odpowiedź