Polskie stacje telewizyjne rozpoczęły emisję premierowych programów i seriali w jesiennej ramówce. Największą widownię w okresie od 29 sierpnia do 4 września 2016 roku zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego drugi powakacyjny odcinek z 30 sierpnia oglądało 5,34 mln widzów, co przełożyło się na 34,83 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugie miejsce zajęła transmisja meczu piłki nożnej Kazachstan-Polska, którą 4 września na antenie Polsatu oglądało 5,27 mln widzów, co dało stacji 39,01 proc. udziału.
Podium uzupełnia pokazany tego samego dnia pierwszy odcinek nowego sezonu „Rancza”. Produkcję tę w Jedynce śledziło 4,87 mln widzów (30,21 proc. udziału).

Oczko niżej znalazło się „Na dobre i na złe” TVP2 (4,02 mln widzów; 27,21 proc. udziału; emisja 31 sierpnia), a pierwszą piątkę uzupełnia „Rolnik szuka żony” (3,83 mln widzów; 25,90 proc. udziału; 4 września).
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 2 września obejrzało 2,78 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 2,66 mln widzów (emisja 30 sierpnia). Minimalnie więcej, bo 2,68 mln oglądających miał pokazany dzień później „Teleexpress”.
Z kolei na czele programów rozrywkowych znalazł się pierwszy odcinek nowej edycji „Tańca z Gwiazdami” (2,67 mln widzów; emisja 2 września w Polsacie). Minimalnie mniej widzów zgromadził „Mam talent!” TVN.
Pierwszy odcinek nowego programu „Kabaret na żywo” przyciągnął przed telewizory uwagę 2,37 mln osób (emisja 4 września w Polsacie).

Poza zestawieniem 20 najpopularniejszych produkcji tygodnia znalazły się trzy nowe seriale: „Na noże” TVN (niedziela 21.30) - 1,51 mln widzów; „Komisja morderstw” TVP1 (wtorek 21.30) -1,32 mln widzów i „Artyści” TVP2 (piątek 22.30) - 460 tys. widzów.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 4+
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był tutaj mecz Kazachstan-Polska, który oglądało 2,22 mln osób (41,42 proc. udziału).
Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” (1,91 mln widzów; 32,17 proc. udziału), a podium uzupełnia „Ranczo” (1,53 mln widzów; 23 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w okresie od 29 sierpnia do 4 września 2016 roku zwiększył się o 1,79 pkt. proc. do 12,60 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##
Wiceliderem był TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,71 pkt. proc. do 10,28 proc.Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 9,58 proc., po wzroście o 0,36 pkt. proc.Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,41 proc. (do góry o 1,20 proc.).Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 36,81 proc. do 40,87 proc.Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (3,91 proc.; do góry o 0,01 pkt. proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też był Polsat. Stacja ta zwiększyła udział o 1,31 pkt. proc. do 14,38 proc. Drugą lokatę zajął TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 12,40 proc., po wzroście o 0,80 pkt. proc.Ostatnia pozycja podium należała do Dwójki - udział tej stacji wyniósł 7,60 proc. (do góry o 1 pkt. proc.) Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (w dół o 0,28 pkt. proc. do 6,23 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 pierwszy również był Polsat (do góry o 1,48 pkt. proc. do 13,64 proc.).











