Ruszyły jesienne ramówki. Wzrosła oglądalność „wielkiej czwórki”. Oto największe hity

Stacje telewizyjne rozpoczęły emisję premierowych programów i seriali. W zeszłym tygodniu widzowie najchętniej oglądali seriale „M jak miłość” i „Ranczo”, „Rolnik szuka żony” i „Taniec z Gwiazdami” to z kolei najchętniej oglądane programy rozrywkowe - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Ruszyły jesienne ramówki. Wzrosła oglądalność „wielkiej czwórki”. Oto największe hity
fot. tvp

Polskie stacje telewizyjne rozpoczęły emisję premierowych programów i seriali w jesiennej ramówce. Największą widownię w okresie od 29 sierpnia do 4 września 2016 roku zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego drugi powakacyjny odcinek z 30 sierpnia oglądało 5,34 mln widzów, co przełożyło się na 34,83 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Drugie miejsce zajęła transmisja meczu piłki nożnej Kazachstan-Polska, którą 4 września na antenie Polsatu oglądało 5,27 mln widzów, co dało stacji 39,01 proc. udziału.

Podium uzupełnia pokazany tego samego dnia pierwszy odcinek nowego sezonu „Rancza”. Produkcję tę w Jedynce śledziło 4,87 mln widzów (30,21 proc. udziału).

Oczko niżej znalazło się „Na dobre i na złe” TVP2 (4,02 mln widzów; 27,21 proc. udziału; emisja 31 sierpnia), a pierwszą piątkę uzupełnia „Rolnik szuka żony” (3,83 mln widzów; 25,90 proc. udziału; 4 września).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 2 września obejrzało 2,78 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 2,66 mln widzów (emisja 30 sierpnia). Minimalnie więcej, bo 2,68 mln oglądających miał pokazany dzień później „Teleexpress”.

Z kolei na czele programów rozrywkowych znalazł się pierwszy odcinek nowej edycji „Tańca z Gwiazdami” (2,67 mln widzów; emisja 2 września w Polsacie). Minimalnie mniej widzów zgromadził „Mam talent!” TVN.

Pierwszy odcinek nowego programu „Kabaret na żywo” przyciągnął przed telewizory uwagę 2,37 mln osób (emisja 4 września w Polsacie).

Poza zestawieniem 20 najpopularniejszych produkcji tygodnia znalazły się trzy nowe seriale: „Na noże” TVN (niedziela 21.30) - 1,51 mln widzów; „Komisja morderstw” TVP1 (wtorek 21.30) -1,32 mln widzów i „Artyści” TVP2 (piątek 22.30) - 460 tys. widzów.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 4+

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był tutaj mecz Kazachstan-Polska, który oglądało 2,22 mln osób (41,42 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” (1,91 mln widzów; 32,17 proc. udziału), a podium uzupełnia „Ranczo” (1,53 mln widzów; 23 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w okresie od 29 sierpnia do 4 września 2016 roku zwiększył się o 1,79 pkt. proc. do 12,60 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Wiceliderem był TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,71 pkt. proc. do 10,28 proc.Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 9,58 proc., po wzroście o 0,36 pkt. proc.Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,41 proc. (do góry o 1,20 proc.).Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 36,81 proc. do 40,87 proc.Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (3,91 proc.; do góry o 0,01 pkt. proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też był Polsat. Stacja ta zwiększyła udział o 1,31 pkt. proc. do 14,38 proc. Drugą lokatę zajął TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 12,40 proc., po wzroście o 0,80 pkt. proc.Ostatnia pozycja podium należała do Dwójki - udział tej stacji wyniósł 7,60 proc. (do góry o 1 pkt. proc.) Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (w dół o 0,28 pkt. proc. do 6,23 proc.).

grafika

W grupie wiekowej 16-59 pierwszy również był Polsat (do góry o 1,48 pkt. proc. do 13,64 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych