SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Samsung, ING Bank Śląski i Tymbark na czele najskuteczniejszych marek na YouTube (raport)

Firma Muse przygotowała raport prezentujący sposoby marketingowego wykorzystania YouTube’a przez marki. - Przyjrzeliśmy się wybranym polskim kanałom w wybranych branżach, aby sprawdzić, na ile najwięksi i najlepsi wykorzystują potencjał wideo marketingu, a na ile ten potencjał przecieka im między palcami - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Karol Modzelewski, szef sprzedaży w Muse.

Raport obejmuje aktywność firm w serwisie YouTube w kilku wybranych branżach: elektronice, bankowości, telekomunikacji, RTV AGD, segmencie napojów i w motoryzacji.

W opracowaniu ujęto kilka parametrów dotyczących działań marketingowych podejmowanych przez poszczególne marki i tworzone przez nie kanały na YouTubie. Pod uwagę brano między innymi liczbę wyświetleń i subskrypcji kanałów, stopień interakcji treści z odbiorcami oraz viralowość poszczególnych produkcji związanych z firmami i produktami.

W segmencie elektroniki w czerwcu br. największą liczbę wyświetleń - ponad 2,5 mln - miał kanał Samsung Polska. Mniejszą popularnością cieszyło się Lenovo Polska oraz LG Polska.


Lenovo okazało się z kolei lepsze od Samsunga w kategorii liczby subskrybentów - zgromadziło ich z górą 9,8 tys., z czego ponad 3,6 tys. zostało pozyskanych w czerwcu br. O wiele niższy przyrost subskrypcji w czerwcu br. (111) należał do zajmującego drugie miejsce Samsunga, który w sumie może pochwalić się liczbą ponad 8,5 tys. subskrypcji swojego kanału. Trzecią pozycję na liście najchętniej subskrybowanych marek elektronicznych przypadło firmie Intel Polska.

Pod względem natężenia interakcji ze strony odbiorców na podium zestawienia ze wspomnianych poprzednio liderów pozostały Lenovo Polska oraz Intel. Ustąpiły one pierwszego miejsca firmie Nikon Polska, która zanotowała najwyższy (24,09) wskaźnik polubień i komentarzy kanału na 10 tys. wyświetleń. W wypadku Lenovo wskaźnik ten wynosił 19,28, a Intela - 17,75.

Opracowanie MUSE wykazuje także, które treści publikowane na YouTube w kategorii elektroniki miały w sobie największy potencjał jako virale. W tym zestawieniu najlepszy okazał się film „Pingwiny z Madagaskaru i Intel Core drugiej generacji”, który został udostępniony 467 razy. Na drugim miejscu znalazł się również klip od Intela, a na trzecie trafił wywiad z Mariuszem Wlazłym od Nikon Polska.

 

W branży bankowości liderem kanałów dostępnych na YouTubie jest ING Bank Śląski, który w czerwcu br. zanotował ponad 1,23 mln wyświetleń, w sumie zaś doczekał się 23,4 mln odtworzeń. Na kolejnych miejscach w czerwcu znalazły się kanały mBankTV (296,7 tys. wyświetleń) oraz eurobanku (274,3 tys. odtworzeń).

ING Bank Śląski posiada także największą liczbę subskrybentów - 1740. Nieco gorsze są mBankTV (1478) i Bank Zachodni WBK (1240). Z kolei Bank BPH, aliortv i City handlowy to pierwsza trójka kanałów wywołujących u internautów najwięcej interakcji.


https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/images/muse8.jpg

W telekomunikacji Orange Polska mógł poszczyć się w czerwcu br. największą liczbą wyświetleń swojego kanału - było ich ponad 2,46 mln. Mniej - w górą 977 tys. zebrał Play, a trzeci w kolejności kanał Plus miał ponad 345 tys. odsłon. Z kolei najbardziej popularny film od daty publikacji to „Nowi goście w salonie Play” (ponad 1,81 mln wyświetleń). Pod względem liczby subskrybentów liderem YouTube’a jest Plus, który wyprzedza Play i Orange Polska.


  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Samsung, ING Bank Śląski i Tymbark na czele najskuteczniejszych marek na YouTube (raport)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
szajs
Przecież liczba wyświetleń reklam zależy wyłącznie od tego, ile się tych reklam kupi. OD KIEDY SKUTECZNOŚĆ MAREK LICZY SIĘ WYDANĄ KASĄ???
odpowiedź