Scripps Networks Interactive z wyższymi przychodami i niższym zyskiem, wpływy TVN wzrosły o 4,1 proc.

W pierwszym kwartale br. Scripps Networks Interactive, właściciel m.in. Grupy TVN, zanotował o 4,7 proc. wyższe przychody operacyjne i o 26,5 proc. niższy zysk netto niż rok wcześniej. Wpływy Grupy TVN, liczone w złotówkach, wzrosły w skali roku o 4,1 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Skonsolidowane wpływy operacyjne Scripps Networks Interactive w minionym kwartale wyniosły 855,1 mln dolarów, o 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody reklamowe zwiększyły się o 4,3 proc. do 596,7 mln dolarów, wpływy z dystrybucji - o 4,5 proc. do 238,4 mln dolarów, a pozostałe przychody - o 18,1 proc. do 20 mln dolarów.

Stacje telewizyjne nadawane w USA przyniosły koncernowi 736,9 mln dolarów wpływów, o 4,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody z reklam urosły o 5,1 proc. do 512,1 mln dolarów, a z dystrybucji - o 4,5 proc. do 211,1 mln dolarów. Firma w komunikacie giełdowym podkreśla, że na rynku amerykańskim utrzymuje się silny popyt na reklamy w jej kanałach lifestylowych (m.in. HGTV, Food Network, Travel Channel, Cooking Channel, DIY Network), co pozwala podnosić ceny.

Skorygowany zysk netto segmentu amerykańskiego Scripps Networks Interactive wyniósł 383,6 mln dolarów, wobec 363,3 mln dolarów w pierwszym kwartale ub.r.

Na rynkach zagranicznych koncern osiągnął 125,5 mln dolarów wpływów operacyjnych, o 3,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Skorygowany zysk netto wzrósł o 15,5 mln dolarów, wobec 9,8 mln dolarów przed rokiem.

Firma podała, że wpływy Grupy TVN w złotówkach (czyli bez wpływu zmian kursu dolara) zwiększyły się o 4,1 proc. Zdaniem nadawcy wynika to m.in. ze wzrostu wyników oglądalności stacji Grupy TVN o 6 proc. w ich głównej grupie docelowej.

Z kolei wpływy operacyjne z HGTV wzrosły w skali roku o 5,3 proc. do 286,1 mln dolarów, z Food Network - o 6,1 proc. do 243,4 mln dolarów, z Travel Channel - o 1,9 proc. do 82,3 mln dolarów, a z Cooking Channel - o 11 proc. do 36,6 mln dolarów. Natomiast przychody z DIY zmalały o 2,5 proc. do 40,5 mln dolarów, a z Great American Country - o 1,4 proc. do 7,2 mln dolarów.

W pionie internetowym koncern zanotował 30,2 mln dolarów wpływów, o 4,3 proc. więcej niż rok wcześniej

grafika

Zysk netto Scripps Networks Interactive w minionym kwartale wyniósł 249,8 mln dolarów, o 26,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Firma zwraca uwagę, że w pierwszym kwartale br. ze sprzedaży udziałów (chodzi głównie o udziały w kanale Fox Sports South kupione przez Fox) zyskała 208,2 mln dolarów, a rok później nie zanotowała żadnych takich zysków.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce