Właśnie minął drugi tydzień, w którym polskie stacje telewizyjne emitowały premierowe programy i seriale w jesiennej ramówce. Największą widownię w okresie od 5 do 11 września 2016 roku zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 5 września oglądało 6,28 mln widzów, co przełożyło się na 40,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugie miejsce zajął serial „Ranczo”, który 11 września na antenie TVP1 oglądało 4,77 mln widzów, co dało stacji 30,10 proc. udziału.
Podium uzupełnia pokazany 7 września drugi odcinek nowego sezonu „Na dobre i na złe”. Produkcję tę w Dwójce śledziło 4,61 mln widzów (30,82 proc. udziału).
Oczko niżej znalazł się „Rolnik szuka żony” TVP1 (3,83 mln widzów; 25,99 proc. udziału; emisja 11 września), a pierwszą piątkę uzupełnia „Ojciec Mateusz” (3,72 mln widzów; 25,96 proc. udziału; 8 września).

Oczko niżej znalazła się popularna telenowela Dwójki „Barwy szczęścia” (3,57 mln widzów; 23,52 proc. udziału; 5 września).
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 11 września obejrzało 3,07 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 2,83 mln widzów (emisja 5 września). Minimalnie więcej, bo 2,86 mln oglądających miał pokazany tego samego dnia „Teleexpress”.
Z kolei na czele programów typu talent-shows znalazł się drugi odcinek nowej edycji „Mam talent!” (2,93 mln widzów; emisja 10 września w TVN).
Pierwszy odcinek nowego reality-show „Azja Express” przyciągnął przed telewizory uwagę 2,08 mln osób (emisja 7 września w TVN).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który oglądało 2,11 mln osób (33,84 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony” (1,58 mln widzów; 23,42 proc. udziału), a podium uzupełnia „Na dobre i na złe” (1,52 mln widzów; 25,26 proc. udziału).
W czołowej piątce znajdują się jeszcze serial „Ranczo” (1,51 mln; 22,43 proc.) oraz reality-show „Azja Express” (1,29 mln; 24,43 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,98 pkt. proc. do 11,62 proc.
Wiceliderem był TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,53 pkt. proc. do 10,81 proc.
Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 10,11 proc., po wzroście o 0,53 pkt. proc.
Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,76 proc. (do góry o 0,35 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 40,87 proc. do 41,30 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN7, który awansował z miejsca ósmego (3,80 proc.; do góry o 0,53 pkt. proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został TVN, który awansował z miejsca drugiego. Stacja ta zwiększyła udział o 1 pkt. proc. do 13,40 proc. na drugą lokatę spadł Polsat, którego wynik uplasował się na poziomie 13,38 proc., po stracie udziału o 1 pkt. proc.
Ostatnia pozycja podium należała do Dwójki - udział tej stacji wyniósł 7,76 proc. (do góry o 0,16 pkt. proc.). Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (+ 0,22 pkt. proc. do 6,45 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 pierwszy nadal był Polsat (w dół o 1,08 pkt. proc. do 12,56 proc.), ale przewaga tej stacji nad pozostałymi konkurentami się zmniejszyła.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##











