Seriale TVP i „Rolnik szuka żony” największymi hitami tygodnia, TVN wyprzedził Polsat w 16-49

W pełni wystartowały jesienne ramówki telewizyjne. Największymi hitami zeszłego tygodnia były znane od lat seriale TVP oraz „Rolnik szuka żony”. Z kolei wśród stacji na czele był Polsat, ale w grupie 16-49 nowym liderem został TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Właśnie minął drugi tydzień, w którym polskie stacje telewizyjne emitowały premierowe programy i seriale w jesiennej ramówce. Największą widownię w okresie od 5 do 11 września 2016 roku zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 5 września oglądało 6,28 mln widzów, co przełożyło się na 40,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Drugie miejsce zajął serial „Ranczo”, który 11 września na antenie TVP1 oglądało 4,77 mln widzów, co dało stacji 30,10 proc. udziału.

Podium uzupełnia pokazany 7 września drugi odcinek nowego sezonu „Na dobre i na złe”. Produkcję tę w Dwójce śledziło 4,61 mln widzów (30,82 proc. udziału).

Oczko niżej znalazł się „Rolnik szuka żony” TVP1 (3,83 mln widzów; 25,99 proc. udziału; emisja 11 września), a pierwszą piątkę uzupełnia „Ojciec Mateusz” (3,72 mln widzów; 25,96 proc. udziału; 8 września).

Oczko niżej znalazła się popularna telenowela Dwójki „Barwy szczęścia” (3,57 mln widzów; 23,52 proc. udziału; 5 września).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 11 września obejrzało 3,07 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 2,83 mln widzów (emisja 5 września). Minimalnie więcej, bo 2,86 mln oglądających miał pokazany tego samego dnia „Teleexpress”.

Z kolei na czele programów typu talent-shows znalazł się drugi odcinek nowej edycji „Mam talent!” (2,93 mln widzów; emisja 10 września w TVN).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który oglądało 2,11 mln osób (33,84 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony” (1,58 mln widzów; 23,42 proc. udziału), a podium uzupełnia „Na dobre i na złe” (1,52 mln widzów; 25,26 proc. udziału).

W czołowej piątce znajdują się jeszcze serial „Ranczo” (1,51 mln; 22,43 proc.) oraz reality-show „Azja Express” (1,29 mln; 24,43 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

 

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,98 pkt. proc. do 11,62 proc.

Wiceliderem był TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,53 pkt. proc. do 10,81 proc.

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 10,11 proc., po wzroście o 0,53 pkt. proc.

Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,76 proc. (do góry o 0,35 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 40,87 proc. do 41,30 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN7, który awansował z miejsca ósmego (3,80 proc.; do góry o 0,53 pkt. proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został TVN, który awansował z miejsca drugiego. Stacja ta zwiększyła udział o 1 pkt. proc. do 13,40 proc. na drugą lokatę spadł Polsat, którego wynik uplasował się na poziomie 13,38 proc., po stracie udziału o 1 pkt. proc.

Ostatnia pozycja podium należała do Dwójki - udział tej stacji wyniósł 7,76 proc. (do góry o 0,16 pkt. proc.). Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (+ 0,22 pkt. proc. do 6,45 proc.).

grafika

W grupie wiekowej 16-59 pierwszy nadal był Polsat (w dół o 1,08 pkt. proc. do 12,56 proc.), ale przewaga tej stacji nad pozostałymi konkurentami się zmniejszyła.

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat