Seriale TVP największymi hitami, „Rolnik szuka żony” z 4,4 mln widzów. Rośnie TVN24

Minął trzeci tydzień jesiennych ramówek telewizyjnych. Największymi hitami zeszłego tygodnia były znane od lat seriale TVP oraz „Rolnik szuka żony”. Wśród stacji na czele był Polsat, a ponad 4 proc. udziału zanotował TVN24 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Polskie stacje telewizyjne już w pełni rozpoczęły emisję premierowych programów i seriali w jesiennej ramówce. Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 12 do 18 września 2016 roku, zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 12 września oglądało 5,96 mln widzów, co przełożyło się na 38,69 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Drugie miejsce zajął serial „Ranczo”, który 18 września na antenie TVP1 oglądało 5,11 mln widzów, co dało stacji 30,51 proc. udziału.

Podium uzupełnia pokazany 14 września trzeci odcinek nowego sezonu „Na dobre i na złe”. Produkcję tę w Dwójce śledziło 4,54 mln widzów (28,51 proc. udziału). Serial ten bezpośrednio konkurował z meczem Ligi Mistrzów Legia Warszawa - Borussia Dortmund, którego transmisję w Jedynce śledziło 2,80 mln osób (14. pozycja wśród hitów tygodnia).

Czwarty był „Rolnik szuka żony” TVP1 (4,41 mln widzów; 28,93 proc. udziału; emisja 11 września), a pierwszą piątkę uzupełnia „Ojciec Mateusz” (3,64 mln widzów; 24,57 proc. udziału; 15 września).

Oczko niżej znalazła się popularna telenowela Dwójki „Barwy szczęścia” (3,58 mln widzów; 24,03 proc. udziału; 14 września).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 18 września obejrzało 3,55 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 2,92 mln widzów (emisja również 18 września). 2,92 mln oglądających miał również „Teleexpress” Jedynki, także pokazany tego samego dnia.

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Mam talent!” (3,03 mln widzów; emisja 17 września w TVN).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który 13 września oglądało średnio 2,02 mln osób (32,94 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony” (1,60 mln widzów; 24,32 proc. udziału), a podium uzupełnia „Ranczo” (1,47 mln widzów; 21,55 proc. udziału).

W czołowej piątce znajdują się jeszcze serial „Na dobre i na złe” (1,35 mln; 21,68 proc.) oraz mecz Legia - Borrusia (1,28 mln; 21,46 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,02 pkt. proc. do 11,64 proc.

Wiceliderem był TVN, którego udział w analizowanym okresie spadł o 0,20 pkt. proc. do 10,61 proc.

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 10,32 proc., po wzroście o 0,21 pkt. proc.

Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,70 proc. (w dół o 0,06 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 41,30 proc. do 41,27 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24, który awansował z miejsca szóstego (4,03 proc.; do góry o 0,35 pkt. proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został Polsat, który awansował z miejsca drugiego. Stacja ta jednak zmniejszyła udział o 0,07 pkt. proc. do 13,31 proc. Na drugą lokatę spadł TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 13,20 proc., po stracie udziału o 0,20 pkt. proc.

Ostatnia pozycja podium należała do Dwójki - udział tej stacji wyniósł 7,23 proc. (w dół o 0,53 pkt. proc.). Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (+ 0,19 pkt. proc. do 6,64 proc.).

grafika

W grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był Polsat (do góry o 0,07 pkt. proc. do 12,63 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online