SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Serwisy sportowe: Wirtualna Polska wyprzedziła Onet-RASP - w dół Sport.pl, w górę Interia (TOP20)

Grupa Wirtualna Polska w kategorii sportowej wyprzedziła Grupę Onet-RASP, duży spadek zanotowała Grupa Gazeta.pl, a wzrost - Grupa Interia.pl. Wśród serwisów liderem są Sportowefakty.wp.pl przed Sport.onet.pl, Przegladsportowy.pl i Sport.pl.

Article

We wrześniu br. sekcję sportową WP.pl, funkcjonującą pod marką Sportowefakty.wp.pl, odwiedziło 5,83 mln realnych użytkowników, czyli 21,84 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 163,44 mln odsłon, a każdy spędził w nim średnio 56 minut i 11 sekund - wynika z badania Gemius/PBI.

Witryna jest zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon. Zajmujący kolejne miejsce Sport.onet.pl miał 4,76 mln odwiedzających i 108,8 mln odsłon. Przeglądsportowy.pl (Grupa Onet-RASP) przy 2,94 mln użytkowników zanotował 22,82 mln odsłon, a Sport.pl (Grupa Gazeta.pl) przy 2,51 mln użytkowników miał 48,49 mln odsłon.

Z kolei najdłuższy przeciętny czas korzystania przez użytkownika osiągnęły dwie witryny, w których można głównie sprawdzać na żywo wyniki różnych rozgrywek: Flashscore.pl (dwie godziny i 3:09 minuty) i Livescore.com (godzina i 22:54 minuty).

W rankingu znalazły się też sekcje sportowe innych portali horyzontalnych: Interii (2,14 mln użytkowników i 29,07 mln odsłon), SE.pl (446,7 tys. użytkowników i 1,3 mln odsłon) oraz Fakt.pl (433 tys. użytkowników i 1,03 mln odsłon). Na liście są też dwie witryny nadawców telewizyjnych: Polsatsport.pl (1,27 mln użytkowników i 7,07 mln odsłon) i Sport.tvp.pl (813,5 tys. użytkowników i 5,97 mln odsłon), a także witryna rozgrywek Lotto Ekstraklasy i należący do Polskiego Związku Piłki Nożnej serwis Łączynaspiłka.pl.

Ponadto w zestawieniu są m.in. Meczyki.pl (1,24 mln użytkowników i 16,19 mln odsłon), udostępniające linki do pirackich transmisji różnych rozgrywek i skrótów wideo oraz serwis aplikacji dla biegaczy i rowerzystów Endomondo (366 tys. użytkowników i 4,7 mln odsłon).

Na Flashscore.pl przeciętny użytkownik wykonał 58,3 odsłony, na Livescore.com - 57,4, a na 90minut.pl - 41,7.

Serwisy sportowe we wrześniu 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

wp.pl - sport

5 831 624

163 444 002

0:56:11

21,84%

onet.pl - sport

4 765 211

108 799 523

0:30:54

17,85%

przegladsportowy.pl

2 941 224

22 820 565

0:08:17

11,02%

sport.pl

2 510 622

58 488 093

0:24:57

9,40%

interia.pl - sport

2 144 185

29 066 676

0:18:30

8,03%

polsatsport.pl

1 274 257

7 074 853

0:08:20

4,77%

flashscore.pl

1 243 463

72 446 135

2:03:09

4,66%

meczyki.pl

1 241 941

16 910 505

0:27:22

4,65%

tvp.pl - sport

813 529

5 968 772

0:36:48

3,05%

90minut.pl

719 361

30 027 925

0:36:26

2,69%

mwyniki.pl

583 165

1 813 103

0:01:13

2,18%

gol24.pl

547 319

4 648 581

0:08:37

2,05%

ekstraklasa.tv

533 758

3 597 263

0:18:44

2,00%

futbolowo.pl

475 951

6 271 055

0:11:17

1,78%

se.pl - sport

446 659

1 297 292

0:02:24

1,67%

fakt.pl - sport

433 048

1 030 577

0:01:54

1,62%

livescore.com

416 755

23 908 292

1:22:54

1,56%

sportslive.info

395 239

2 494 975

0:39:22

1,48%

laczynaspilka.pl

388 545

10 371 177

0:14:34

1,46%

endomondo.com

365 997

4 704 773

0:11:53

1,37%

W skali roku sekcja sportowa WP.pl zanotowała minimalny wzrost zasięgu (o 0,2 pkt proc., czyli 0,9 proc.) i spadek liczby odsłon (o 950,7 tys., a więc 0,6 proc.), natomiast średni czas korzystania z niej przez użytkownika wydłużył się o 14 minut i 35 sekund, czyli 35 proc.). Jednocześnie dział sportowy Onetu stracił 2,02 pkt proc. zasięgu, 26,76 mln odsłon oraz osiem minut i 21 sekund przeciętnego czasu korzystania (to spadki o 10,2, 19,7 i 21,3 proc.). W konsekwencji witryna WP zwiększyła swoją przewagę w każdej z tych statystyk.

Przegladsportowy.pl przy minimalnym wzroście zasięgu stracił 8,04 mln odsłon i 3:57 minuty średniego czasu korzystania (to 26 i 32,3 proc. w dół), natomiast Sport.pl stracił 4,54 proc. zasięgu i 3,79 mln odsłon (32,6 i 6,1 proc. w dół), za to zyskał 5:04 minuty średniego czasu korzystania (25,5 proc. w górę).

Duże spadki zasięgu zanotowały też Sport.tvp.pl (o 0,68 pkt proc., czyli 18,2 proc.), Ekstraklasa.tv (o 0,89 pkt proc. i 30,8 proc.), Futbolowo.pl (o 0,65 pkt proc. i 26,7 proc.), Sport.fakt.pl (o 0,47 pkt proc. i 22,5 proc.), Łączynaspiłka.pl (o 1,25 pkt proc. i 46,1 proc.) oraz Endomondo.com (o 0,55 pkt proc. i 28,6 proc.).

Za to Sport.interia.pl zyskał 1,83 pkt proc. zasięgu i 4,93 mln odsłon (to 29,5 i 20,4 proc. w górę), przy spadku średniego czasu korzystania przez użytkownika o 8,1 proc. Spore wzrosty zasięgu zanotowały też Mwyniki.pl, Livescore.com i Sportslive.info, których we wrześniu ub.r. nie było w czołowej dwudziestce.

Serwisy sportowe Grupy Wirtualna Polska (którym prawie cały ruch zapewniają Sportowefakty.wp.pl) miały we wrześniu 5,85 mln realnych użytkowników, 169,42 mln odsłon oraz 56 minut i 53 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego.

W każdej z tych statystyk są przed witrynami Grupy Onet-RAS Polska (głównie Sport.onet.pl, Przegladsportowy.pl i Fakt.pl/sport), które miały 5,76 mln użytkowników, 138,62 mln odsłon i 32 minuty średniego czasu korzystania.

Z kolei Grupa Gazeta.pl w kategorii sportowej (ma w niej m.in. serwisy Sport.pl, Futbolowo.pl, Myfitness.pl) osiągnęła zdecydowanie wyższe wyniki niż Sport.interia.pl, jedyny sportowy serwis Grupy Interia.pl.

Serwisy sportowe największych wydawców we wrześniu 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

Grupa Wirtualna Polska

5 849 594

169 419 052

0:56:53

21,91%

Grupa Onet-RASP

5 763 273

138 622 787

0:32:00

21,59%

Grupa Gazeta.pl

2 908 230

100 609 430

0:31:19

10,89%

Grupa Interia.pl

2 144 185

29 066 676

0:18:30

8,03%

Strony sportowe Grupy WP zyskały w skali roku 0,27 pkt proc. zasięgu, 5,01 mln odsłon i 15:17 minuty przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 1,2, 3 i 36,7 proc. w górę). Dzięki temu w każdej z tych statystyk udało im się wyprzedzić Grupę Onet-RAS Polska, która straciła 1,51 pkt proc. zasięgu, 37,9 mln odsłon i 9:59 średniego czasu korzystania (6,5, 21,5 i 23,8 proc. w dół).

Z kolei Grupa Gazeta.pl mimo spadku zasięgu o 4,55 pkt proc. (czyli 29,5 proc.) osiągnęła wzrost liczby odsłon o 28,96 mln (40,4 proc. w górę) i przeciętnego czasu spędzanego przez użytkownika o 11:15 minuty (czyli o 56,1 proc.).

Grupa Interia zanotowała w tej kategorii takie same zmiany jak Sport.interia.pl.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serwisy sportowe: Wirtualna Polska wyprzedziła Onet-RASP - w dół Sport.pl, w górę Interia (TOP20)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mix
A gdzie Wejszło?
0 0
odpowiedź
User
abc
Ale nędza, SportoweFakty to (podobnie jak cała WP) uwłaczający ludzkiej inteligencji clickbait, praktycznie zero wartościowych treści, a głównie galerie zdjęć poświęcone Lewandowskiemu czy laskom, zdecydowana nadreprezentacja piłki kosztem innych dyscyplin... Onet też nie jest rewelacyjny, ale tam przynajmniej raz na jakiś czas pojawi się większy, reportażowy tekst (czego SyFy chyba nigdy nie widziały).

No i zastanawia brak Weszło, obecnie serwisu z chyba najlepszymi treściami.
3 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing