Spada widownia AXN. „2012” hitem stacji w tym roku

Serialowo-filmowy kanał AXN w tym roku ogląda średnio 40 tys. widzów, o 10 tys.  mniej niż dwa lata temu. Największą popularnością w ostatnich miesiącach na antenie tej stacji nie cieszył się serial, ale amerykański hit kinowy „2012”.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Spada widownia AXN. „2012” hitem stacji w tym roku

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 1 stycznia do 22 lipca br. średnia oglądalność kanału AXN wyniosła 40,4 tys. widzów, co przełożyło się na 0,63 proc. udziału w grupie 4+ i 0,73 proc. w grupie komercyjnej 16-49. To zdecydowanie mniej niż w analogicznym okresie ub.r., gdy kanał miał średnio 49,9 tys. oglądających, a jego udział wynosił odpowiednio 0,80 proc. i 0,91 proc. udziału.

Jeszcze większy spadek nastąpił względem okresu 1 stycznia - 22 lipca 2012 roku. Wówczas bowiem AXN oglądało średnio 50,5 tys. osób, miał 0,83 proc. udziału w grupie 4+ i 0,99 proc. w 16-49.

AXN traci widzów, podobnie jak większość kanałów kablowo-satelitarnych. To skutek m.in. zmiany zainteresowań widzów, wejścia nowych kanałów naziemnych i spadku liczby abonentów platform cyfrowych i sieci kablowych. Stacja jednak walczy o dobre wyniki oglądalności - na jesień przygotowuje pierwszy polski serial pod tytułem „Zbrodnia”. To kryminalna opowieść oparta na szwedzkiej powieści, w której zagrali m.in. Radosław Pazura, Magdalena Boczarska i Joanna Kulig (więcej na ten temat).

W tym roku najwięcej widzów na antenie AXN zgromadził film katastroficzny „2012” pokazany 5 stycznia br. Obejrzało go 294 tys. osób. Na drugiej pozycji znalazł się odcinek serialu „CSI - Kryminalne Zagadki Las Vegas”, który śledziło średnio 292 tys. widzów.

AXN nadaje w Polsce od 2003 roku, a w jego ofercie są seriale i filmy amerykańskie, głównie sensacyjne, science-fiction i kryminalne. Kanał oglądać można w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych.

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?