Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników. „Rzeczpospolita” straciła najwięcej

W okresie od stycznia do października br. wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki średniej sprzedaży w kioskach, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Zdecydowanym liderem sprzedaży kioskowej pozostał „Fakt”.

megafon.pl / pr
megafon.pl / pr
Udostępnij artykuł:
Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników. „Rzeczpospolita” straciła najwięcej

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w okresie od stycznia do października 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 305 178 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 5,52 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,89 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 143 954 egz., notując spadek o 5,13 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,33 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 5,74 proc. i wyniosła 106 794 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,46 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/super-express-z-najwiekszym-spadkiem-zyskala-gazeta-polska-codziennie-sprzedaz-dziennikow-w-pazdzierniku ##

Z kolei największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która zajęła miejsce siódme. Jej wynik zmalał bowiem o 15,56 proc. do 7 897 egz.

Sprzedaż kioskowa tego tytułu to tylko 14,09 proc. sprzedaży ogółem, co w całym zestawieniu oznacza najniższy udział. „Rzeczpospolita” zanotowała jednak najwyższy udział prenumeraty - wyniósł on 68,61 proc. sprzedaży ogółem.

W październiku 2015 roku liderem średniej sprzedaży w kioskach również był „Fakt”, którego wynik w porównaniu do października 2014 roku zmniejszył się o 7,49 proc. do 295 621 egz.Drugie miejsce zajął „Super Express” (141 871 egz.; spadek o 10,50 proc.), a na podium znalazła się jeszcze „Gazeta Wyborcza” (105 457 egz.; w dół o 6,31 proc.).

Jednym wzrostem średniej sprzedaży kioskowej pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która zajęła miejsce piąte. Jej średni wynik zwiększył się bowiem o 3,20 proc. do 18 999 egz.

Również i w tym ujęciu największy spadek odnotowała, plasująca się na siódmej pozycji, „Rzeczpospolita” - było to 14,75 proc. do 7 680 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

megafon.pl / pr
Autor artykułu:
megafon.pl / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online