Topnieje rynek dzienników regionalnych i lokalnych. Wszystkie tytuły na minusie w I-III kwartale

W pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” - raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Topnieje rynek dzienników regionalnych i lokalnych. Wszystkie tytuły na minusie w I-III kwartale

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku wyniosła 33 094 egz., czyli o 11,31 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 11,70 proc. do 30 266 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-gazet-codziennych-wrzesien-2017 ##

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (również Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku wyniosła 23 942 egz., po spadku o 10,13 proc.

Najwięcej stracił natomiast dziennik „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM), który w rankingu spadł z miejsca 14. na 15. Średni wynik tego tytułu zmniejszył się o 17,30 proc. i ostatecznie wyniósł 10 228 egz.

grafika

We wrześniu 2017 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2016 roku zmniejszyła się o 11,44 proc. do 31 992 egz.

Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 29 804 egz., po spadku o 13,27 proc. Trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (23 608 egz.; w dół o 9,28 proc.).

Największy spadek w tym ujęciu odnotował „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa) - było to 16,98 proc. do 16 183 egz.

grafika

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online