Susan Wojcicki: Facebook powinien powrócić do publikowania zdjęć dzieci i dzielenia się nimi

Susan Wojcicki, szefowa YouTube’a stwierdziła, że Facebook powinien skupić się na tym do czego został stworzony, to znaczy na umożliwianiu użytkownikom publikowania zdjęć ich dzieci i dzielenia się nimi w sieci. W ten sposób Wojcicki podsumowała kwestię ambicji Facebooka w segmencie wideo. - Zawsze musisz traktować serio swoich konkurentów, ale nie wygrasz patrząc tylko wstecz czy rozglądając się wokół. Zwycięstwo daje tylko patrzenie w przyszłość - podkreśla szefowa YouTube’a.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Susan Wojcicki była pytana o rosnącą konkurencję ze strony Facebooka podczas kolejnej konferencji Code Media zorganizowanej przez serwis Recode. Chodziło o inwestycje Facebooka w segment wideo oraz inne zabiegi mające na celu rozwój tego typu treści w serwisie, choćby o ostatnią decyzję o udostępnieniu platformy Watch prywatnym twórcom.

Prowadząca rozmowę Kara Swisher, współzałożycielka Recode zapytała szefową YouTubbe’a o to, czy obawia się ona zagrożenia ze strony Facebooka.

– Zawsze musisz traktować serio swoich konkurentów, ale nie wygrasz patrząc tylko wstecz czy rozglądając się wokół. Zwycięstwo daje jedynie patrzenie w przyszłość – podkreśliła Wojcicki przypominając, że dla niej najważniejsze są cele i wyzwania stojące obecnie przed YouTubem. W ten sposób menedżerka odniosła się do swoich niedawnych zapowiedzi o tym, że w 2018 r. YouTube skupi się na budowie zaufania odbiorców i ściślejszym niż dotąd kontrolowaniu treści publikowanych przez twórców.

Kiedy Swisher nie dawała za wygraną i powróciła do pytania o konkurencję ze strony Facebooka Wojcicki przyznała, że nie zna dokładnych planów serwisu kierowanego przez Marka Zuckerberga, a informacje na temat Facebooka czerpie głównie z mediów.

- Myślę, że powinni skupić się na tym do czego Facebook został stworzony. Powinni powrócić do umożliwiania użytkownikom publikowania zdjęć ich dzieci i dzielenia się nimi w sieci - przyznała Wojcicki. – Ale nie jestem ekspertką od Facebooka, ekspertami są ludzie którzy nim kierują. Wszyscy powinniśmy konkurować w dziedzinie treści. My zbudowaliśmy nasz biznes i jesteśmy skoncentrowani na tym co musimy zrobić by dalej go rozwijać. I wiem że mamy jeszcze mnóstwo rzeczy do załatwienia - podsumowała Wojcicki.

Szef Facebooka Mark Zuckerberg zapowiedział, że 2018 będzie rokiem zmian w serwisie. Obejmą one kolejność treści wyświetlanych w News Feedzie, pozycję wydawców w aktualnościach oraz wyróżnienie dla wiadomości o charakterze lokalnym.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały