„Tele Tydzień” liderem, „Gość Niedzielny” z największym wzrostem (dane PBC tygodników i dwutygodników)

Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w IV kwartale 2015 roku i w I kwartale 2016 roku sięgało 20,59 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,32 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,10 proc. respondentów (spadek o 0,99 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 10,66 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 11,97 proc. czytelników.Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie w okresie od października ub.r. do marca br. zadeklarowało 9,11 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,55 pkt. proc.Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,52 proc. czytelników, czyli o 0,54 pkt. proc. więcej, niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.Zdecydowanie największy wzrost zanotował „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który awansował z miejsca 11. na 7. Jego wynik zwiększył się o 1,19 pkt. proc. do 4,83 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/przeglad-sportowy-z-najwiekszym-wzrostem-czytelnictwa ##

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali październik 2015 - marzec 2016 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 2,10 pkt. proc. do 20,36 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,39 proc.; w dół o 1,43 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Chwila dla Ciebie” (9,54 proc.; - 1,66 pkt. proc.).

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od października ub.r. do marca br., czyli po „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 10,68 proc. respondentów, czyli o 0,57 pkt. proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała stratę czytelnictwa z 10,63 proc. do 9,29 proc.Na podium znalazła się jeszcze „Tina” (Wydawnictwo Bauer), która przed rokiem była czwarta. Jej czytelnictwo poszło do góry o 1,04 pkt. proc. i wyniosło 8,37 proc.

Również wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Przyjaciółka”. Jej wynik zmniejszył się tutaj o 1,20 pkt. proc. do 9,12 proc.

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2014 do marca 2015 roku na losowej próbie 15 167 przypadków oraz od października 2015 do marca 2016 roku na losowej próbie 10 019 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 12 081 i 7 796 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online