WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

“Gazeta Wyborcza” cały czas najchętniej czytana

“Tele Tydzień” na czele, tylko “Angora” zyskała w czołówce

2012-05-11 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce pozostaje “Tele Tydzień”. Zanotował on jednak ostatnio spadek czytelnictwa, tak jak większość tytułów, a w pierwszej dziesiątce tygodników wzrostem pochwalić się mogła jedynie “Angora”. Wśród dwutygodników prym wiedzie “Pani Domu”.

Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od września 2011 roku do lutego 2012 roku po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,78 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,23 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 17,91 proc. respondentów (spadek o 0,96 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,30 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 15 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,97 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,58 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,80 proc. czytelników, mniej niż 0,10 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,93 proc. do 6,65 proc. Tytuł ten awansował jednak z pozycji siódmej na szóstą.

Wirtualnemedia.pl Wrzesień 2011 – luty 2012 Wrzesień 2010 – luty 2011
PBC
Tytuł Procent respondentów
Tele Tydzień 31,78% 34,01%
Życie na Gorąco 17,91% 18,87%
Chwila dla Ciebie 14,30% 15,00%
Angora 11,97% 11,39%
Newsweek 8,80% 8,91%
Wprost 6,65% 6,93%
Auto Świat 6,64% 7,25%
Polityka 6,29% 6,86%
To i Owo 5,34% 7,22%
Twoje Imperium 5,22% 5,86%
Na Żywo 4,59% 5,20%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,85% 4,12%
Gość Niedzielny 3,81% 4,18%
Teleprogramy 3,66% 4,05%
Takie jest Życie 3,55% 3,67%
Rewia 3,15% 3,28%
Super TV 3,08% 3,33%
Przekrój 3,03% 3,36%
Motor 2,91% 2,93%
Uważam Rze inaczej pisane 2,88% -
Świat i Ludzie 2,23% 2,32%
Bella Relaks 1,70% 1,45%
Imperium TV 1,47% 1,69%
Tele Max 1,41% 1,76%
Forum 1,30% 1,47%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,29% 1,20%
Tygodnik Siedlecki 0,74% 0,68%
Tygodnik Ostrołęcki 0,72% 0,60%
Przewodnik Katolicki 0,61% 0,64%
Gazeta Regionalna 0,59% -
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,55% 0,54%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,45% 0,52%
Panorama Leszczyńska 0,45% 0,50%
Jarmark 0,44% 0,57%
City (tygodnik bezpłatny) 0,34% 0,45%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,24% 0,25%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,06% 0,04%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od września ub.r. do lutego br., czyli poradnikową “Panią Domu
” (Edipresse Polska) sięgało 15,76 proc. respondentów, czyli o 1,30 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” utrzymała się na drugiej pozycji, notując spadek czytelnictwa z 15,83 proc. do 15,12 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,62 pkt. proc. i wyniosło 14,71 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,07 pkt. proc. do 10,54 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piąte miejsce, a czytało ją 9,48 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.

Wirtualnemedia.pl Wrzesień 2011 - luty 2012 Wrzesień 2010 - luty 2011
PBC
Tytuł Procent respondentów
Pani Domu 15,76% 17,06%
Przyjaciółka 15,12% 15,83%
Tina 14,71% 15,33%
Viva 10,54% 10,61%
Gala 9,48% -
Z Życia Wzięte 8,63% 9,28%
Party Życie Gwiazd 7,02% 6,47%
Komputer Świat 5,52% 6,32%
Tele Świat 5,40% 5,88%
Show Magazyn o Gwiazdach 4,07% 3,86%
Takie jest Życie 3,59% -
Świat Seriali 3,45% 3,88%
Sukcesy i Porażki 3,14% 3,20%
Bravo 3,05% 3,68%
Bravo Sport 2,28% 2,57%
Flesz Gwiazdy & Styl 1,73% -
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) 1,54% -
TV 14 1,15% -
Monitor Księgowego 0,44% -


  
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2010 do lutego 2011 roku na losowej próbie 24 170 przypadków i w okresie od września 2011 do lutego 2012 roku na losowej próbie 24 224 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Autor: pp

Wiecej informacji: PBC General

Fotoreportaże

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

Program TV

Zobacz więcej

NAJPOPULARNIEJSZE INFORMACJE

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej

Tylko u nas

Zobacz więcej

Blogi (486)

Dołącz do nas - załóż swojego bloga