SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizja Puls ze wzrostem wpływów o 22 proc. i 27 mln zł zysku. „Wzrost oglądalności i dobra kondycja reklamy tv”

W ub.r. Telewizja Puls, nadawca stacji TV Puls i Puls 2, zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 22,5 proc. do 210,65 mln zł oraz 27,03 mln zł zysku netto (w 2017 roku miała 11,81 mln zł zysku). Prawie wszystkie wpływy firmy pochodzą z reklam i sponsoringu, ich wzrost spółka tłumaczy wyższą oglądalnością jej kanałów i dobrą kondycją rynku reklamy telewizyjnej.

Dariusz Dąbski, prezes Telewizji PulsDariusz Dąbski, prezes Telewizji Puls

Według sprawozdania złożonego w KRS wpływy Telewizji Puls z emisji reklam zwiększyły się ze 166,09 mln zł do 2017 roku do 203,64 mln zł w ub.r. (czyli o 22,6 proc.), a ze sponsoringu - z 5,48 do 6,48 mln zł (o 18,1 proc.).

W ub.r. firma zanotowała pierwsze wpływy ze sprzedaży licencji (wyniosły 131 tys. zł), natomiast przychody określone jako pozostałe zmalały z 422 do 406 tys. zł.

Ogółem przychody sprzedażowe nadawcy zwiększyły się o 22,5 proc. do 210,65 mln zł. - Wzrost ten jest przede wszystkim wynikiem większej oglądalności obu kanałów oraz dobrej kondycji na rynku reklamy telewizyjnej - uzasadniono w sprawozdaniu.

Większy zasięg i wyższa oglądalność TV Puls i Pulsu 2

Według danych Nielsen Audience Measurement w całym ub.r. TV Puls miała 3,4 proc. udziału w oglądalności wśród wszystkich widzów i 3,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (odpowiednio 12,2 i 5,8 proc. więcej niż rok wcześniej), a Puls 2 - 1,88 proc. ogółem i 2,08 proc. w grupie 16-49 (7,4 i 7,2 proc. w górę). - Osiągnięte wyższe poziomy oglądalności obu kanałów są wynikiem inwestycji w produkcje własne oraz optymalizację efektywności wykorzystania dostępnych zasobów programowych - skomentowano w raporcie firmy.

Podano też, że zasięg techniczny TV Puls niezmiennie wynosi 99 proc., liczba operatorów oferujących stację w standardzie HD wzrosła w ciągu roku ze 158 do 173, a 97 proc. ma ją w pierwszej dwudziestce na liście kanałów.

Z kolei Puls 2 zanotował wzrost zasięgu technicznego 82 do 82,7 proc., a liczba oferujących go operatorów zwiększyła się ze 128 do 141. W UPC Polska stacja nadal była duplikowana.

Firma poinformowała, że jej hitową produkcją pozostaje serial „Lombard. Życie pod zastaw”. Wiosną br. oglądało go średnio 959 tys. widzów, na jesień zapowiedziano kolejną serię.

Nadawca podkreślił też, że w ub.r. rekordową oglądalność jego kanały osiągnęły w sobotę wielkanocną 31 marca, kiedy miały łącznie 8,89 proc. udziału w oglądalności w grupie komercyjnej.

Dużo więcej na amortyzację i podatki

W ub.r. koszty operacyjne Telewizji Puls wyniosły 177,97 mln zł, co wobec 156,76 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 13,5 proc. Firma tłumaczy, że wynika to „głównie z ponoszenia wyższych kosztów emitowanych programów (w związku z uatrakcyjnieniem oferty programowej)”.

Nakłady na amortyzację zwiększyły się w skali roku z 64,24 do 78,51 mln zł, a na usługi obce - z 59,68 do 61,52 mln zł. W sprawozdaniu podano, że wydatki firmy na niefinansowe aktywa trwałe wyniosły w ub.r. 56,94 mln zł, wobec 70,83 mln zł rok wcześniej.

Na wynagrodzenia nadawca przeznaczył w ub.r. 11,27 mln zł, a na podatki i opłaty - 14 mln zł, wobec odpowiednio 10,63 i 11,52 mln zł rok wcześniej. Wynagrodzenie kierownictwa firmy (właściciel i prezes Dariusz Dąbski jest jedynym członkiem zarządu) wyniosło 1,42 mln zł, tyle samo co rok wcześniej.

Pozostałe koszty operacyjne wyniosły w ub.r. 3,6 mln zł, wobec 2,81 mln zł rok wcześniej. W zdecydowanej większości to strata z tytułu rozchodu niefinansowych aktywów trwałych.

Zysk spółki ze sprzedaży zwiększył się rok do roku z 15,25 do 32,69 mln zł, a zysk operacyjny - z 12,55 do 29,28 mln zł.

Zysk na kapitał rezerwowy

Wpływy finansowe Telewizji Puls wzrosły w skali roku z 2,79 do 4,28 mln zł (w tym przychody z odsetek z 1,2 do 1,42 mln zł). Natomiast koszty finansowe zmalały z 982 do 182 tys. zł, ponieważ w ub.r. spółka nie poniosła kosztów aktualizacji wartości aktywów finansowych, a w 2017 roku było to 730 tys. zł.

W konsekwencji zysk brutto nadawcy zwiększył się z 14,35 do 33,38 mln zł. Po opłaceniu podatku dochodowego (w 2017 roku - 2,55 mln zł, a w ub.r. - 6,35 mln zł) zysk netto wzrósł z 11,81 do 27,03 mln zł.

Dariusz Dąbski jako jedyny udziałowiec Telewizji Puls zdecydował, żeby cały zeszłoroczny zysk przeznaczyć na kapitał zapasowy.

Kapitały własne firmy na koniec ub.r. wynosiły 220,77 mln zł, wobec 193,75 mln zł rok wcześniej. Ten wzrost nastąpił dzięki zwiększeniu kapitału zapasowego z 22,85 do 34,65 mln zł, natomiast nie zmieniła się wartość kapitału podstawowego (3,05 mln zł) i kapitału z aktualizacji wyceny (156,04 mln zł).

W poniższej tabeli wszystkie kwoty są w tys. zł

Dołącz do dyskusji: Telewizja Puls ze wzrostem wpływów o 22 proc. i 27 mln zł zysku. „Wzrost oglądalności i dobra kondycja reklamy tv”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tolek
Ten Puls to ciekawe zjawisko.
odpowiedź
User
Max
„a ze sponsoringu - z 5,48 do 5,48 mln zł (wzrost o 18,1 proc.)” - matematyka gimbazy składającej się na „redakcję” Wirtualnych Mediów. Brawo wy!
odpowiedź
User
Bawół
Ciekawe, że w jeszcze tyle osób ogląda bloki reklamowe.
odpowiedź