SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Top polskich blogów: na czele Wojciechowska, Kotlet.tv, Pani Basia, Palikot, Czubaszek i Mucha

Połowa polskich internautów czyta blogi. Wśród najpopularniejszych przeważają blogi celebrytów (m.in. Martyny Wojciechowskiej, Marii Czubaszek i Anny Muchy) i blogi kulinarne (na czele z Kotlet.tv i Moje Wypieki).

Top polskich blogów: na czele Wojciechowska, Kotlet.tv, Pani Basia, Palikot, Czubaszek i Mucha

Z badania PBI - przeprowadzonego przez ogólnopolski panel badawczy Ariadna oraz Newspoint - wynika, że 82 proc. polskich internautów zna określenie bloger, a 69 proc. kiedykolwiek czytało jakiś blog. Wśród czytających blogi regularnie (minimum raz w miesiącu) robi to 73 proc., co w przeliczeniu na wszystkich internautów daje dokładnie 50 proc.


 

Najbardziej znani blogerzy to gwiazdy show-biznesu (Martyna Wojciechowaska, Anna Mucha czy Maja Sablewska), dziennikarze (Maria Czubaszek i Artur Andrus), polityk Janusz Palikot oraz piosenkarski Honorata Skarbek i Sara May.

Najpopularniejszą blogerką, która zdobyła swoją pozycję tylko poprzez działania w internecie, jest Barbara Kwarc, znana ze swojego humorystycznego wideobloga.

Najbardziej znane nazwy blogów to kulinarne Kotlet.tv i Kwestia Smaku, które wyprzedzają m.in. Niebezpiecznika (prowadzonego przez Piotra Koniecznego, a poświęconego wirusom i innym zagrożeniom w internecie) oraz Kominka (to nazwa blogów i zarazem pseudonim Tomasza Tomczyka).

Tylko co trzeci internauta kojarzący Martynę Wojciechowską jako blogerkę regularnie czyta jej blog. Tymczasem Kotlet.tv odwiedza regularnie 64 proc. użytkowników znających tę markę, a Moje Wypieki - aż 84 proc., a Ubóstwiam Modę - 82 proc. Z kolei w przypadku bloga Mai Sablewskiej ten współczynnik wynosi 17 proc., a przy blogu Sary May - zaledwie 8 proc.

Regularnie bloga Martyny Wojciechowskiej odwiedza 26 proc. internautów czytających blogi, a Kotlet.tv - 21 proc. Dla bloga Barbary Kwarc ten wskaźnik wynosi 18 proc., a dla blogów Janusza Palikota i Marii Czubaszek - po 16 proc.

Dla 36 proc. internautów czytających blogi regularnie są one ważnym źródłem informacji, a 48 proc. żałowałoby, gdyby zniknęły. 34 proc. z tych użytkowników zdarzyło się kupić produkt lub usługę pod wpływem pozytywnych informacji o nim na blogu, a 39 proc. zrezygnowało z tego z powodu negatywnego wpisu blogera. 18 proc. internautów czytających blogi deklaruje, że prowadzą własne blogi.

Badanie zostało zrealizowane na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna w lutym 2013. Struktura próby tożsama ze strukturą polskich internautów w wieku 15 lat i więcej ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz korzystanie z wiodących serwisów internetowych wg danych PBI/ Megapanel. Liczebność próby N=988 osób.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Top polskich blogów: na czele Wojciechowska, Kotlet.tv, Pani Basia, Palikot, Czubaszek i Mucha

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Współpracownik
Martyna prowadzi bloga? Ma swoją stronę internetowa, ma swój fanpejdż na fejsbuku, sprzedaje ksiazki, pojawia się jako naczelna na łamach trzech pism i jako bohaterka w calej konkurencji, ale blog? To juz jakies zbiorowe omamy
15 0
odpowiedź
User
Mila
jaki jest adres bloga martyny?
3 0
odpowiedź
User
MateuszC
Badanie popularności blogu sondażem jest bezsensowne, bo to bardziej ranking popularności nazwisk autorów, a nie rzeczywistego zainteresowania blogiem.

M. Wojciechowska prowadzi w ogóle bloga. Bo na jej stronie widzę wideobloga nieaktywnego od pół roku.
7 0
odpowiedź
User
micra
Hmm, tak po prostu całkiem przypadkiem pominięto najpopularniejszy blog polityczny, Janusza Korwin-Mikkego, a jest znacznie rzadziej czytany Palikota? JKM przebija pewnie większość zsumowanych blogów i w praktyce tylko Kominek jest lepszy od JKM.
11 1
odpowiedź
User
nick
dobre sobie, hehehe.
1 0
odpowiedź
User
Kejt
Polecam Wam wywiad z Martyną o jej ulubionym zdjęciu http://www.youtube.com/watch?v=Z14CRoGB72o
0 0
odpowiedź
User
Informatyk
Wstyd! Chyba Wam za to zapłaciła, bo Wojciechowska ma kompleksy i musi być zawsze i wszędzie NAJ !
Jak można komuś przyznać pierwsze miejsce za coś czego nawet nie ma!
Czy wy wiecie czym się różni strona www od bloga?
Jak zwykle pismaki popisały się swoją wiedzą. Dobrze ,że nie zajmujecie się rozczepianiem atomu...
5 0
odpowiedź
User
kolo83
Tylko idiota czyta Palikota!!!
7 0
odpowiedź
User
nq
kogoś kto zrobił to badanie powinni zwolnić z pracy za niekompetencję i nierzetelną pracę.
1 0
odpowiedź
User
Tomek Baran
badanie w ogólnie nie miało służyć i nie służy pomiarowi oglądalności ale głównie oszacowaniu siły i wizerunku marki. Dlatego właśnie np. Kominek jest bardzo ale odwiedzalność i czytelnictwo jego bloga nie daje mu nawet szans pokazaniu się w wynikach Megapanel.
Na koniec przypomnę jeszcze co napisaliśmy w raporcie „To badanie jest całkowicie niezależne i jest inicjatywą non-profit. Przeprowadziliśmy je zgodnie z regułami sztuki badawczej. Zdajemy sobie sprawę, że pewne pozycje w rankingach są bardziej, a inne mniej pożądane co może budzić emocje i prowokować do komentarzy. Dlatego tym bardziej zapraszamy do dyskusji i wymiany poglądów!” Chętnie będziemy rozwijali całą koncepcję pomiaru w kolejnych edycjach. Ale bardzo proszę dyskutujmy w sposób merytoryczny i konstruktywny. Badania nie kształtują rzeczywistości tylko ją opisują.
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing