Onet.pl (należący do Grupy Onet - RASP) w marcu br. odwiedziło 13,81 mln użytkowników, którzy wykonali na portalu 3,21 mld odsłon, a każdy korzystał z niego przeciętnie przez 5 godzin i 5:37 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Było to o 1,96 mln użytkowników i 425,1 mln odsłon więcej niż w przypadku WP.pl, na której średni czas korzystania przez odwiedzającego był dłuższy o 21:31 minuty.
Z kolei Interia.pl osiągnęła w marcu rekordowe wyniki w skali ostatnich lat: 8,71 mln użytkowników i 974,3 mln odsłon, dzięki czemu wyprzedziła Gazetę.pl pod względem liczby użytkowników i umocniła swoją przewagę w innych statystykach. Wymieniany zazwyczaj jako piąty portal horyzontalny o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) ma już zdecydowanie mniej użytkowników niż zyskujące na popularności Fakt.pl (Grupa Onet - RASP) i TVN24.pl, przy czym nadal notuje wielokrotnie więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania.

Statystyki odsłon i czasu korzystania portalom Onet.pl, WP.pl, Interia.pl i o2.pl mocno podwyższają działające w nich poczty mailowe (zobacz ich szczegółowe statystyki). Na Gazeta.pl taka usługa jest mało popularna, a serwisy stacji telewizyjnych i gazet w ogóle jej nie oferują.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-marcu-2015-roku ##
W zestawieniu uwzględniliśmy tylko portale pozycjonowane jako horyzontalne, dotyczące większości dziedzin. Natomiast niektóre serwisy tematyczne (z których część należy do wydawców portali i jest promowana na ich stronach głównych), skupione na jednej lub kilku dziedzinach, osiągają podobne wyniki jak portale z drugiej połowy naszego rankingu. Są to m.in. Plejada.pl i VoD.pl (należące do Grupy Onet-RASP), Pudelek.pl, Biztok.pl, Sportowefakty.pl i Money.pl (Grupa Wirtualna Polska), Sport.pl i Plotek.pl (Grupa Gazeta.pl) oraz Smaker.pl i Styl.pl (Grupa Interia.pl).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/interia-wyprzedzila-gazete-pl-w-mobile-u-liderem-allegro-z-gg-przed-wirtualna-polska-i-onetem-z-rasp ##
W skali roku Onet.pl i WP.pl zanotowały niewielkie zmiany liczby odwiedzających i spore wzrosty liczby odsłon. Pierwszy portal zyskał 225,1 tys. użytkowników i 334,6 mln odsłon (to 1,6 i 11,6 proc. w górę), a drugi przy o 60,2 tys. użytkowników mniej niż przed rokiem (0,5 proc. w dół) miał o 708,6 mln odsłon więcej (34,1 proc. w górę). Na obu zmalał średni czas korzystania przez odwiedzającego - odpowiednio o 16:04 i 22:09 minuty (czyli o 5 i 6,3 proc.).
Interia.pl zyskała rok do roku aż 1,66 mln użytkowników, a także 183,6 mln odsłon (to wzrosty o 23,6 i 23,2 proc.), natomiast przeciętny czas spędzany na portalu przez odwiedzającego zmalał o 40:37 minuty (czyli o 17 proc.). Z kolei Gazeta.pl miała o 2,15 mln użytkowników i 105,4 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (to 21,3 i 21,1 proc. w dół), a średni czas korzystania spadł o 9:25 minuty (15 proc. w dół). W przypadku Gazeta.pl spadek wziął się częściowo z zakończenia przez portal we wrześniu ub.r. współpracy z należącym do Microsoftu serwisem MSN (więcej o tym).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-i-rasp-przed-wirtualna-polska-w-audio-i-wideo-serwisy-radiowe-przyciagaja-najdluzej-top10 ##
Bardzo duży wzrost osiągnął Fakt.pl, a spory - TVN24.pl. Pierwszy portal zyskał 1,74 mln użytkowników i 75,4 mln odsłon (to 55,6 i 71,6 proc. w górę), a drugi - 554,6 tys. użytkowników i 12,6 mln odsłon (16,1 i 9,3 proc. w górę). Za to o2.pl przy 159,3 tys. użytkowników mniej niż przed rokiem (4,3 proc. w dół) zanotowało wielokrotnie więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania, co wynika głównie z przejścia przez portal w połowie ub.r. na nową definicję odsłony w Megapanelu (więcej na ten temat).
Na drugiej podstronie analiza wyników czołowych portali w 2014 i 2015 roku
Onet.pl w 2014 i na początku 2015 roku notował stabilne wyniki: 13,3-13,9 mln użytkowników, 2,3-3 mld odsłon oraz ok. 4,5-5,5 godziny spędzane przez przeciętnego odwiedzającego. Rekordowe statystyki osiągnął w styczniu br.: 13,96 mln użytkowników i 3,44 mln odsłon.

WP.pl odwiedzało miesięcznie od 11,31 mln (listopad ub.r.) do 11,91 mln (marzec ub.r.) użytkowników, którzy wykonywali od 1,77 mld (kwiecień ub.r.) do 2,92 mld (październik ub.r.) odsłon. Każdy korzystał z portalu średnio przez 5-6 godzin.
Interia.pl skokowy wzrost liczby użytkowników (o ok. milion) zanotowała z lutego na marzec br. Wcześniej miesięcznie odwiedzało ją 7-7,8 mln internautów. Liczba odsłon portalu zaczęła rosnąć pod koniec ub.r. - w grudniu wyniosła 871,9 mln, w styczniu br. - 955 mln, a w marcu - rekordowe jak dotąd 974,3 mln.
Gazeta.pl do sierpnia ub.r. notowała miesięcznie po ok. 10 mln użytkowników, a od listopada ub.r. - po ok. 8 mln. Liczba odsłon portalu zmalała z ok. 450-500 mln do ok. 400 mln.











