Tour de France 2015 z analityką Big Data od Dimension Data (wideo)

Firma Dimension Data stworzyła platformę analityczną za pomocą której będzie dostarczać w czasie rzeczywistym informacje o każdym zawodniku biorącym udział w zbliżającym się wyścigu kolarskim Tour de France.

km
km
Udostępnij artykuł:

Usługa Dimension Data została stworzona dzięki zaangażowaniu francuskiej organizacji sportowej Amaury Sport Organisation (ASO) oraz 22 zespołów kolarskich startujących w Tour de France 2015.

Umieszczony pod siodełkiem roweru każdego zawodnika lokalizator dostarczy dokładne dane, które Dimension Data przetworzy i przeanalizuje, a zebrane informacje będą dostępne dla fanów kolarstwa, komentatorów wyścigu, stacji radiowych i telewizyjnych oraz prasy.

grafika

Kibice będą mogli na dedykowanej stronie internetowej śledzić prędkość, z jaką porusza się dowolny zawodnik, jego dokładną pozycję w stosunku do pozostałych kolarzy, a także odległość pomiędzy poszczególnymi uczestnikami wyścigu. Strona dostosuje się do rozdzielczości urządzenia.

Rozwiązanie do analizy w czasie rzeczywistym będzie otrzymywać dane dostarczane przez firmę odpowiedzialną za geolokalizację zawodników, które - oczyszczone i przeanalizowane - zostaną udostępnione w transmisji na żywo, a potem w formie archiwum.

grafika

198 kolarzy z 22 zespołów będzie generować 42 tys. punktów geoprzestrzennych oraz 75 milionów odczytów systemu GPS. Serwis internetowy do śledzenia zawodników na żywo ma być w stanie w stanie obsłużyć jednocześnie 17 milionów użytkowników i 2000 żądań wyświetlenia strony na sekundę. Dane dotyczące zawodników będą przetwarzane przez chmurę obliczeniową Dimension Data, obejmującą pięć kontynentów i zużywającą 350 milionów cykli CPU na sekundę.

Tegoroczna edycja Tour de France potrwa od 4 do 26 lipca br. Wyścig transmitować będzie kanał Eurosport (zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

HBO Max poszerza zasięg

HBO Max poszerza zasięg

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?

Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?

Hollywood przeciw fuzji Netfliksa z Warner Bros.? Właściciele kin i reżyserzy alarmują

Hollywood przeciw fuzji Netfliksa z Warner Bros.? Właściciele kin i reżyserzy alarmują