TVP walczy z internautami blokującymi reklamy i zachęca do wyłączenia adblocka

W serwisie VoD Telewizji Polskiej i przy transmisjach na Sport.tvp.pl użytkownikom korzystającym z adblocków przy wszystkich materiałach wideo wyświetlany jest przez cały czas odtwarzania komunikat zachęcający do wyłączenia adblocka. - Kosztowne produkcje telewizyjne oraz koszty techniczne związaną z emisją internetową powinny być rekompensowane przychodami - uzasadnia TVP.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
TVP walczy z internautami blokującymi reklamy i zachęca do wyłączenia adblocka

Na Vod.tvp.pl użytkownik korzystający z adblocka przez cały czas odtwarzania każdego materiału w górnej części playera widzi komunikat zachęcający do wyłączenia blokowania reklam. Komunikatu nie można zamknąć, jest on wyświetlany tak, że przysłania sporą część wideo. Komunikat jest też pokazywany podczas transmisji na żywo w serwisie Sport.tvp.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/blokowanie-tresci-przez-onet-w-walce-z-adblockami-to-zrozumiala-decyzja-internautow-trzeba-edukowac ##

- Kosztowne produkcje telewizyjne oraz koszty techniczne związaną z emisją internetową powinny być rekompensowane przychodami. Rynek VOD rozwija się dynamicznie, a brak reakcji na powszechność adblocków ze strony wydawców VOD może przyspieszyć rozwój dostępu płatnego - modeli transakcyjnych i subskrypcyjnych (TVOD, SVOD). Zakładamy, że kontent Premium VOD, w szczególności ten unikalny, który nie ma swoich legalnych odpowiedników w sieci obroni się i skala korzystania z programów blokujących reklamy znacząco spadnie - uzasadniło to rozwiązanie centrum informacji Telewizji Polskiej w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl.

Nadawca potwierdza, że komunikat jest pokazywany wszystkim użytkownikom (niezależnie od używanej przeglądarki) korzystającym z adblocków. - Niektóre przeglądarki są mocno zaawansowane i potrafią się dostosowywać do zmian na stronach, np. są w stanie usuwać nasz komunikat. Jest tylko kwestią czasu, kiedy będą robiły to wszystkie. Skłania nas to do podjęcia dalszych kroków. Choć pewnym rozwiązaniem jest stosowana przez innych wydawców całkowita blokada materiałów wideo, to rozważamy też inne formy walki z adblockami, ale o decyzjach co do nich będziemy informować w stosownym czasie - zapowiada centrum informacji TVP.

- Dalsza strategia ograniczenia zjawiska adblocków jest uzależnione od efektów obecnej strategii i działań innych wydawców internetowych. Jesteśmy w fazie testów i analiz, na efekty musimy więc jeszcze poczekać - zaznacza centrum informacji publicznego nadawcy.

grafika

TVP to kolejny polski wydawca internetowy starający się walczyć z blokowaniem reklam przez internautów. Na Player.pl (Grupa TVN) od wielu miesięcy użytkownicy adbloców nie mogą oglądać żadnych materiałów, a podobne rozwiązanie niedawno wprowadził serwis VoD.pl (Grupa Onet-RASP). Grupa Onet od paru tygodni użytkownikom adblocków pokazuje tylko górną część strony głównej Onet.pl, a w serwisach Plejada.pl i Business Insider Polska niektórym z takich internautów blokowany jest dostęp do wszystkich tekstów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+