Twitter ze wzrostem przychodu i zysku, 336 mln użytkowników. Serwis szykuje się na RODO

W I kwartale 2018 roku Twitter zanotował przychód wyższy rok do roku o 21 proc., a także drugi z rzędu zysk netto. Z portalu korzysta na całym świecie 336 milionów użytkowników miesięcznie.

km / nb
km / nb
Udostępnij artykuł:

W I kwartale 2018 roku Twitter zanotował zysk netto w wysokości 61 milionów dolarów, w porównaniu do 61,6 miliona dolarów straty w analogicznym okresie roku 2017.

W tym samym czasie o 21 proc. zwiększył się przychód firmy, z 548,3 miliona dolarów do 664,9 miliona dolarów. Przychód z reklam Twittera sięgnął w I kwartale 575,2 miliona dolarów (wzrost r/r także o 21 proc.).

- Dyrektor generalny i współzałożyciel Twittera, Jack Dorsey, był w stanie wygenerować ten wzrost głównie dzięki usłudze strumieniowej transmisji wideo w witrynie - kluczowego elementu jego strategii, która zaczęła się opłacać. Współpraca Twittera z serwisami informacyjnymi i ligami sportowymi przyciągnęła wielu reklamodawców lepszego sortu, w tym Goldman Sachs i AT&T. Te firmy uwielbiają możliwość umieszczenia swoich reklam bezpośrednio na osi czasu użytkownika; doceniają także możliwość prowadzenia kampanii wizerunkowych obok transmisji na żywo - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Haris Anwer, analityk serwisu Investing.com.

grafika
grafika
grafika

Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników Twittera w I kwartale sięgnęła 336 milionów. To o 3 proc. więcej w skali roku oraz o 2 proc. więcej w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami.

grafika

Tuż po ogłoszeniu kwartalnych wyników akcje Twittera na nowojorskiej giełdzie wzrosły o 14 proc. Jednak gdy firma w swoim raporcie ostrzegła, że w drugiej połowie roku trudno jej będzie utrzymać zeszłoroczne tempo wzrostu przychodu, a raczej będzie ono bliżej poziomów notowanych w roku 2016, notowania spadły o 7,7 proc.

- Inwestorzy doceniają nowy kierunek Twittera (...) Jednak mimo ostatnich wzrostów, Twittera czeka jeszcze długa droga zanim w pełni dogoni konkurencję (...) Najistotniejszym pytaniem jest to, czy firma jest w stanie utrzymać obecną dynamikę wzrostu w szybko zmieniających się realiach branży mediów społecznościowych. Będzie to szczególnie istotne właśnie teraz, gdy po fatalnej kradzieży danych z Facebooka, popełnionej przez Cambridge Analytica, politycy poważnie zastanawiają się nad wprowadzeniem rozwiązań chroniących prywatność konsumentów. Dodatkowo, Twitter będzie musiał zmierzyć się z innym problemem, którym obecnie zajmuje się Facebook: jak powstrzymać niektórych użytkowników przed niewłaściwym wykorzystaniem tych platform mediów społecznościowych - dodał Anwer.

Twitter szykuje się do RODO. Aktualizuje zasady korzystania i politykę prywatności serwisu

Unijne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) spędza sen z powiek wielu firmom, szczególnie globalnym. Spółka ogłosiła zmiany zasad użytkowania oraz polityki prywatności, by dostosować działanie platformy do unijnych przepisów.

Nowe zasady użytkowania i polityka prywatności mają wejść w życie równolegle do regulacji RODO, to jest 25 maja br. Korzystanie z usług Twittera w tym terminie lub po jego upływie jest równoznaczne z akceptacją aktualizacji.

„Uważamy, że użytkownicy Twittera powinni być poinformowani o tym, jakie informacje na ich temat gromadzimy i w jaki sposób je wykorzystujemy, oraz wiedzieć, jak mogą zarządzać dostępnością swoich danych” - podał Twitter w komunikacie przesłanym do użytkowników.Nowa polityka prywatności zakłada, że użytkownicy będą mogli samodzielnie decydować o tym, w jaki sposób dane o nich samych są gromadzone i wykorzystywane, odpowiednio zarządzając ustawieniami dostępnymi w zakładce „Polityka prywatności”.

Zasady użytkowania zaktualizowano również pod kątem dostosowania ich do jednego, ogólnego zbioru praw, obowiązujących zarówno użytkowników Twittera, jak i Periscope.

Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych będzie obowiązywać od 25 maja br. Dotyczy wszystkich firm, które gromadzą, wykorzystują i przetwarzają dane osobowe. Przepisy są konieczne ze względu na dostosowanie ich do wymogów Unii Europejskiej - regulacje dotyczące ochrony danych osobowych mają być we wszystkich państwach członkowskich ujednolicone.

km / nb
Autor artykułu:
km / nb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+