Tygodniki zyskały w sieci. „Wprost” wyprzedził „Newsweeka”

Serwisy internetowe tygodników opinii w 2012 roku wyraźnie zyskały na odwiedzalności. Strona „Wprost” wyprzedziła witrynę „Newsweeka”, a serwis „Tygodnika Powszechnego” stronę „Polityki”. Duże wzrosty zanotowały witryny „Gazety Polskiej” i „Gościa Niedzielnego”.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. Wprost.pl odwiedziło 887 tys. użytkowników, którzy wykonali w stronie - na komputerach stacjonarnych i urządzeniach przenośnych - 8,45 mln odsłon. To o 150 tys. real users i 1,45 mln odsłon więcej niż zanotował Newsweek.pl, z którego przeciętny użytkownik korzystał jednak 10 sekund dłużej.

Oba tygodniki w swoich serwisach nie tylko udostępniają większość tekstów z wydań papierowych (które są publikowane stopniowo w ciągu tygodnia, dwóch od ukazania na papierze), lecz także zamieszczają dużo newsów (pozyskiwanych m.in. z agencji informacyjnych). Na Wprost.pl z niektórych wydarzeń (np. meczów sportowych) prowadzone są nawet relacje tekstowe na żywo.

Inną strategię przyjęły w internecie „Polityka” i „Tygodnik Powszechny”. W ich serwisach nie ma wielu bieżących informacji, a w całości jest udostępnianych tylko niewiele tekstów z wydań papierowych. Pozostałe są dostępne w ramach płatnego abonamentu („Polityka” wprowadziła go pod nazwą „Polityka Cyfrowa” w kwietniu ub.r. - przeczytaj szczegóły). Do tego dochodzą komentarze i blogi dziennikarzy i publicystów. W styczniu br. Tygodnik.onet.pl miał 468 tys. użytkowników i 4,17 mln odsłon, a Polityka.pl - 366 tys. użytkowników i 4,94 mln odsłon. Na obu stronach internauci przebywali po 12-13 minut, zdecydowanie dłużej niż w przypadku Wprost.pl i Newsweek.pl.

GazetaPolska.pl zanotowała 158 tys. użytkowników (serwis nie jest objęty audytem site-centric, więc nie ma danych o odsłonach i czasie korzystania), a witryna „Gościa Niedzielnego” - 150 tys. użytkowników i 2,65 mln odsłon.

Z pomiaru Megapanelowego wycofane zostały w styczniu serwisy dwóch tygodników Gremi Media (do niedawna Presspubliki): „Uważam Rze” i „Przekroju”. Na obu w całości publikowane są tylko pojedyncze teksty, a za dostęp do pozostałych trzeba zapłacić. W związku z tym strony notowały niewielką odwiedzalność. UwazamRze.pl w grudniu ub.r. miała 62 tys. real users i 700 tys. odsłon, w listopadzie - 81 tys. real users i 1,1 mln odsłon, a w styczniu ub.r. - 73 tys. real users i 790 tys. odsłon. Przekroj.pl notował w tych miesiącach 365 tys. odsłon, 36 tys. real users i 283 tys. odsłon oraz 152 tys. odsłon.

W ciągu roku duży wzrost odwiedzalności zanotował Wprost.pl - zyskał 262 tys. real users (wzrost o 42 proc.), liczba odsłon zwiększyła się o 4,66 mln, czyli ponad dwukrotnie, a czas na użytkownika wzrósł o 3,5 minuty. Widać, że serwisowi na dobre wyszedł przeprowadzony w sierpniu ub.r. relaunch (więcej o nim). Jeszcze w maju miał 580 tys. real users i 3,94 mln odsłon (czyli 25 tys. i 1,06 mln mniej od Newsweek.pl), a we wrześniu - już 680 tys. real users i 5,22 mln odsłon (odpowiednio: 53 tys. więcej i 758 tys. mniej od Newsweek.pl), a listopadzie - 777 tys. real users i 7,46 mln odsłon (137 tys. więcej i 75 tys. mniej od Newsweek.pl).

Z kolei Newsweek.pl miał w styczniu br. 89 tys. użytkowników więcej, ale 4,38 mln odsłon mniej niż rok wcześniej. Czas spędzony na stronie przez przeciętnego internautę zwiększył się o 2,5 minuty.

Serwis „Tygodnika Powszechnego” zyskał w skali roku 190 tys. real users (to wzrost o 68 proc.), a liczba odsłon zwiększyła się ponad trzykrotnie - o 2,91 mln. Strona „Gościa Niedzielnego” miała w styczniu br. 69 tys. użytkowników więcej (wzrost o 86 proc.) i trzy razy więcej odsłon niż rok wcześniej, a GazetaPolska.pl - 62 tys. real users więcej.

Niewielki spadek odwiedzalności zanotowała za to Polityka.pl. W styczniu br. serwis miał 26 tys. real users i 50 tys. odsłon mniej niż przed rokiem, minimalnie zmalał też czas korzystania ze strony przez przeciętnego internautę.

Ogółem serwisy sześciu czołowych tygodników odwiedziło w styczniu br. 2,77 mln użytkowników, czyli 30 proc. więcej niż w styczniu ub.r. Pięć witryn (bez GazetaPolska.pl) zanotowało w sumie 25,21 mln odsłon (wzrost o 13 proc. w skali roku).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online