„Tylko muzykę 5” oglądać można było w Polsacie w niedziele o godz. 20.00, w okresie od 24 lutego do 12 maja br. Średnia widownia show wyniosła 3,25 mln osób, co przełożyło się na 20,20 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 23,96 proc. udziału w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek „Tylko muzyki 5”, który oglądało 4,08 mln osób. Wówczas format Polsatu jeszcze nie konkurował z hitowym „Ranczem” TVP1. Odcinek finałowy obejrzało 2,72 mln widzów, ale był on o ponad godzinę dłuższy niż pozostałe wydania.
Zakończona właśnie edycja widowiska miała o 240 tys. więcej widzów niż nadawana wiosną ub.r. trzecia osłona formatu, którą śledziło 3,49 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 21,63 proc. i 25,55 proc. (więcej na ten temat).

Polsat w czasie emisji "Tylko muzyki 5" był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce w tym czasie zajęła TVP1, pokazująca „Pogodę”, „Nad rozlewiskiem”, „Ranczo” oraz filmy fabularne, co dało jej 22,59 proc. udziału. Za Polsatem uplasowały się: TVN („Surowi rodzice”, „Przepis na życie”, „Na językach”; 13,10 proc.) oraz TVP2 (cykl filmów fabularnych „Kino na maksa” oraz „Głęboka woda”; 7,30 proc.). W grupie komercyjnej Polsat był już jednak liderem rynku.
Wpływy reklamowe z odcinków piątej edycji „Tylko muzyki” wyniosły 47,6 mln zł. W porównaniu do trzeciej serii wzrosły one o 2,3 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Głosami widzów Polsatu zwycięzcą „Tylko muzyki 5” został duet Piotr Szumlas i Jakub Zaborski (zobacz fotogalerię z finału).

Szóstą edycję muzycznego talent-show Polsat planuje nadać jesienią br. Obecnie trwają już do niej precastingi (dowiedz się więcej).
Oglądalność „Tylko muzyki 5” odcinek po odcinku
Konkurencja w czasie emisji talent-show











