SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Właściciel marek Axe, Dove czy Rexona rusza z globalnym przetargiem mediowym

Koncern Unilever, właściciel takich marek, jak Dove, Axe, Rexona, Cif ruszył z globalnym przetargiem mediowym. Szacowany budżet marketera to 3,4 mld dolarów. W Polsce jest to klient Mindshare (GroupM/WPP). 

Przetarg Unilevera obejmuje globalny przegląd w zakresie planowania i zakupu mediów. Firma ostatni raz recenzowała obsługę swojego mediowego budżetu w 2021 roku. Wówczas jego obsługę obronił holding WPP, a w Polsce - należąca do niego agencja mediowa Mindshare. Umowę podpisano wtedy na 3 lata. 

- Obecnie na wielu naszych rynkach przeprowadzamy recenzje agencji medialnych. Jest to część naszego standardowego procesu przetargowego w celu zapewnienia najlepszych w swojej klasie partnerstw z agencjami mediowymi – powiedział rzecznik Unilevera w rozmowie z Campaign US.

W 2021 roku Mindshare utrzymał większość obsługę mediową na większości najważniejszych rynków, w tym w USA i Wielkiej Brytanii, w Irlandii. W Kanadzie budżet przejęła wtedy sieć PHD należąca do Omnicom Media Group. 

Mindshare ma ponownie złożyć swoją ofertę w przetargu Unilevera. Agencja ta, oprócz obsługi na rynkach Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii jest odpowiedzialna za planowanie i zakup mediów do kampanii Unilevera w Holandii i Belgii, Polsce, krajach nordyckich, Włoszech, Europie Wschodniej, Azji Południowej (Indie, Pakistan, Bangladesz, Sri Lanka) i Azji Południowo-Wschodniej (Indonezja, Filipiny, Tajlandia, Wietnam) ). Agencja zajmuje się także planowaniem i zakupem mediów w Chinach po przetargu z 2020 r. 

W przetargu z 2021 r. PHD (OMD) stracił obsługę Unilevera w Austrii, Niemczech, Szwajcarii i Kanadzie, a także Afryce, na Bliskim Wschodzie, w Australii, Nowej Zelandii, Hongkongu i w Tajwanie. Havas Media zwyciężyło we Francji i Hiszpanii, a Initiative (IPG) utrzymał obsługę koncernu w Rosji, Ukrainie, na Białorusi iw Grecji. 

Dołącz do dyskusji: Właściciel marek Axe, Dove czy Rexona rusza z globalnym przetargiem mediowym

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
błąd
Lipton już od jakiegoś czasu nie należy do Unilever. Proszę o dokładniejszą weryfikację faktów przez dziennikarza...
1 0
odpowiedź