Kampania ma na celu uzmysłowienie, że to dzięki reklamom, użytkownicy mogą korzystać z różnych treści, swobodnie wybierać spośród dostawców usług, bez konieczności ponoszenia kosztów - robią to reklamodawcy, którzy zyskują w ten sposób możliwość promowania swoich produktów. Akcja podkreśla też, że bez oglądania reklam przez odbiorców nie będzie możliwa w mediach różnorodność treści przekazów i jakości, w tym profesjonalizm dziennikarski.
To kolejna akcja edukacyjna na ten temat. Od ponad tygodnia prowadzona jest kampania przygotowana w ramach IAB Polska, która zachęca internautów, żeby nie korzystali z narzędzi do blokowania reklam.
- Wielu użytkowników wciąż wierzy w powielany mit „darmowego” internetu, którego funkcjonowanie w istocie finansowane jest ze środków reklamodawców. Nasza kampania ma przypomnieć im, że by utrzymać jakościowe i niezależne media, za które nie trzeba wnosić opłat, a jedynie „rozliczać się” czasem i zaangażowaniem na witrynach wydawców, potrzebna jest reklama. W kampanii, skupiamy się na jej nieraz niezauważanej przez internautów roli - sponsora treści, a równocześnie jednego z gwarantów istnienia niezależnych mediów - opisuje nową akcję Małgorzata Pogorzelska, ad product communications manager w Grupie Wirtualna Polska.












