SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Wirtualna Polska tłumaczy internautom, że oglądanie reklam daje mediom wolność

Wirtualna Polska rozpoczęła kampanię edukacyjną podkreślającą, że reklamy stanowią podstawowe źródło utrzymania mediów. Akcja jest oparta na hasłach takich jak „Nie ma wolności mediów bez oglądalności reklam” oraz „Reklama daje wolność mediom”.

Article

Kampania ma na celu uzmysłowienie, że to dzięki reklamom, użytkownicy mogą korzystać z różnych treści, swobodnie wybierać spośród dostawców usług, bez konieczności ponoszenia kosztów - robią to reklamodawcy, którzy zyskują w ten sposób możliwość promowania swoich produktów. Akcja podkreśla też, że bez oglądania reklam przez odbiorców nie będzie możliwa w mediach różnorodność treści przekazów i jakości, w tym profesjonalizm dziennikarski.

To kolejna akcja edukacyjna na ten temat. Od ponad tygodnia prowadzona jest kampania przygotowana w ramach IAB Polska, która zachęca internautów, żeby nie korzystali z narzędzi do blokowania reklam.

- Wielu użytkowników wciąż wierzy w powielany mit „darmowego” internetu, którego funkcjonowanie w istocie finansowane jest ze środków reklamodawców. Nasza kampania ma przypomnieć im, że by utrzymać jakościowe i niezależne media, za które nie trzeba wnosić opłat, a jedynie „rozliczać się” czasem i zaangażowaniem na witrynach wydawców, potrzebna jest reklama. W kampanii, skupiamy się na jej nieraz niezauważanej przez internautów roli - sponsora treści, a równocześnie jednego z gwarantów istnienia niezależnych mediów - opisuje nową akcję Małgorzata Pogorzelska, ad product communications manager w Grupie Wirtualna Polska.

Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. strony i aplikacje internetowe Grupy Wirtualna Polska zanotowały 20,02 mln realnych użytkowników i 3 mld odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska tłumaczy internautom, że oglądanie reklam daje mediom wolność

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adblock Power User
Ja na WP nie wchodzę (chyba że przypadkiem z Google News/Bing News) - nawet z włączonym Adblockiem nie da się tej strony oglądać, taka jest ciężka.
70 0
odpowiedź
User
Gość
Orwell "1984": "Wojna to pokój; Wolność to niewola; Ignorancja to siła". Wirtualna Polska - 2017: "Wolność mediów to reklama".
147 0
odpowiedź
User
Polak
Ja dalej zatem będę "tłamsił wolność mediów". Teraz widać ładnie dzięki tej reklamie, które strony należą do wp, więc których warto unikać. Ja widzę ten symbol jedynie w miejscu wideo. I się cieszę, bo nie uruchamia się auto-odtwarzanie wideo i nie muszę doinstalowywać wtyczek stopujących atuoplayery.
61 0
odpowiedź
User
Z pasji do mediów
Ja rozumiem wyświetlanie reklam w normalny sposób, bo z tego się utrzymują serwisy internetowe. Ale to co jest na WP to juz jest kpina. Proponuję najpierw zmienić stronę główna żeby była czytelna dla użytkowników. A potem reklamy ustawiać w najmniej uciążliwy sposob. I wtedy uczyć ludzi.
49 0
odpowiedź
User
Ja
A ktoś to jeszcze ogląda???
24 2
odpowiedź
User
jhg
Niech więcej reklam naj...ą
23 1
odpowiedź
User
Łot?
Jak kampania wp? Wszyscy wydawcy ja robią .. no ale wirtualne to w koncu ich nieformalna przybudówka ... troche obiektywizmu drogie wwm
15 2
odpowiedź
User
aZaliż
Wirtualny Pudelek - wymyśliłem to rozwinięcie kilka lat temu, nadal aktualne.
23 1
odpowiedź
User
jan
Otwieram lodówkę a tam na pampersach morda lewego brrrrr.............
10 1
odpowiedź
User
radykalnie umiarkowany
reklama to wolność? jaj sobie nie róbcie, przed laty jeden z koncernów z awanturą wrócił, że jego reklama obok artykułu o wojnie...
media mają dawać miła papkę żeby reklamy miały ładny kontekst, później dziennikarz nie napisze krytycznego artykułu o firmie, która łoży sporo na reklamę, itd...

wolność to płacenie za media przez ludzi, za media bez reklam
30 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing