SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska zainwestowała 5 mln zł w Mubi.pl, rozmawia z nadawcami o reklamach addressable tv

Wirtualna Polska za 20 proc. udziałów spółki Digitics, która uruchomiła niedawno porównywarkę ubezpieczeniową MUbi.pl, zapłaciła 5 mln zł. Wydawca cały czas testuje w Telewizji WP na swojej platformie WP Pilot usługę reklamową typu addressable tv. - Jestem przekonany, że wszyscy duzi nadawcy myślą już o tym i planują różne rozwiązania. My rozmawiamy z mniejszymi stacjami, które nie mają własnych platform dystrybucyjnych - mówi prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski.

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska HoldingJacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

Jak informowaliśmy pod koniec kwietnia br., Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na utworzenie przez Wirtualna Polska Holding i maltańską spółkę Innc Limited firmy Digitics SA. Jej prezesem jest Michał Laskowski, który do lipca ub.r. przez 10 lat był szefem porównywarki usług finansowych Rankomat.pl (w połowie 2015 roku przejętej przez Grupę Bauer Media).

W raporcie finansowym za drugi kwartał br. Wirtualna Polska poinformowała, że kupiła 20 proc. akcji Digitics, płacąc 5 mln zł, z czego 554 tys. zł przypadło na część straty wygenerowanej już przez spółkę. Digitics uruchomiła porównywarkę ubezpieczeniową Mubi.pl, w lipcu ruszyła jej kampania reklamowa z udziałem Krzysztofa Hołowczyca.

Dlaczego WP zdecydowała się na tę inwestycję? - Uważamy, że usługi finansowe są na tyle skomplikowane, że nasze misyjne pomaganie Polakom w podejmowaniu decyzji zakupowych doskonale tu pasuje - uzasadnił prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski na konferencji dotyczącej wyników w zeszłym kwartale.

- Wiemy, że jest miejsce na kilka porównywarek ubezpieczeniowych. W Wielkiej Brytanii ta, która weszła na rynek jako trzecia, jest teraz liderem. Mamy ambicje może nie żeby przeskoczyć Rankomat, który jest bardzo mocnym graczem, ale żeby być silnym numerem 2 - zaznaczył.

Do Wirtualnej Polski należy już kilka platform e-commercowych z kategorii finansowej. Cztery lata temu firma za 12 mln zł kupiła Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl, a wiosną 2016 roku - za 14,5 mln zł porównywarkę finansową Totalmoney.pl.

Z ramienia WP do rady nadzorczej Digitics weszli Jacek Świderski i wiceprezes ds. e-commerce Grzegorz Kruk. W radzie nadzorczej są też Marcin Ślotała (szef MJM Holdings), Jacek Olechowski (prezes i główny akcjonariusz holdingu marketingowo-badawczego Mediacap), Tomasz Witczak (partner w funduszu inwestycyjnym Solter Capital)

WP zachęca małych nadawców i kablówki do addressable tv

Od kilku miesięcy Wirtualna Polska na swojej platformie WP Pilot testuje usługę typu addressable tv, w ramach której w streamie Telewizji WP zamiast reklam z przekazu telewizyjnego są emitowane spoty internetowe. W efekcie w ramach jednego bloku reklamowego w różnym grupom odbiorców w ramach przekazu telewizyjnego pokazywane są inne spoty dopasowane do ich zainteresowań.

- Telewizja nie ma innej drogi. W Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii addressable tv rewolucjonizuje rynek reklamy telewizyjnej - podkreślił Jacek Świderski. W Polsce też to się wydarzy, chcemy mieć w tym swój udział, ale oczywiście to stacje telewizyjne decydują, co sprzedają reklamodawcom. A także dystrybutorzy: Emitel, sieci kablowe i satelitarne - wyliczył.

Wirtualna Polska swoim rozwiązaniem, które roboczo określa jako Dynamic Ad Insertion, stara się zainteresować zarówno nadawców, jak i operatorów kablowych. - Rozmawiamy z dostawcami telewizji kablowej w całej Polsce. Uważamy, że to dla nich nowy strumień dodatkowych przychodów, których obecnie w ogóle nie mają. Dzięki tej usłudze ,w  ramach współdzielenia z nami przychodów, będą mogli partycypować w rynku reklamy telewizyjnej - tłumaczył Świderski.

- Jestem przekonany, że wszyscy duzi nadawcy myślą już o DAI i planują różne rozwiązania. My rozmawiamy z mniejszymi stacjami, które nie mają własnych platform dystrybucyjnych i są w stanie razem z nami wejść na ten rynek w pierwszej fali - dodał prezes WP. - Spotykamy się raczej z pozytywnym odzewem, mam nadzieję, że w najbliższym czasie dojdzie do jakiegoś wdrożenia - zaznaczył.

- Reklama internetowa wideo jest prawie czterokrotnie droższa niż telewizyjna. Jest się czym dzielić - podkreślił Jacek Świderski.

W minionym półroczu Wirtualna Polska Holding osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 34,2 proc. do 335,51 mln zł i zysku EBITDA o 22,6 proc. do 89,59 mln zł oraz spadek zysku netto z 27,73 do 22,84 mln zł. Firma zdecydowaną większość działalności prowadzi w internecie - zanotowała tam 325,88 mln zł przychodów (po wzroście o 34 proc. w skali roku) i 92,67 mln zł zysku EBITDA. Natomiast Telewizja WP miała 9,63 mln zł przychodów sprzedażowych i 3,08 mln zł straty EBITDA, wobec 6,92 mln zł wpływów i 4,46 mln zł straty rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska zainwestowała 5 mln zł w Mubi.pl, rozmawia z nadawcami o reklamach addressable tv

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
.
yandEx browsEr
odpowiedź
User
cd
mobilna przeglądarka
odpowiedź
User
vcx
mobilna przeglądarka yandEx browsEr with
odpowiedź