„Wraca czas na EB” w kampanii promującej powrót marki na polski rynek (wideo)

Grupa Żywiec po wielu latach przerwy ponownie wprowadzi do sprzedaży w Polsce piwo EB. Towarzyszy temu kampania reklamowa, której teaserowa odsłona jest prowadzona pod hasłem „Zaraz wracam”. Nowe hasło główne marki to: „Wraca czas na EB”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
„Wraca czas na EB” w kampanii promującej powrót marki na polski rynek (wideo)

O przygotowaniach Grupy Żywiec do wznowienia szerokiej dystrybucji EB w Polsce poinformowały w tym tygodniu lokalne media w Elblągu, gdzie rozlewane jest to piwo. W ostatnich latach było produkowane jedynie na rynki zagraniczne (m.in. do Niemiec, USA, Kanady, Wielkiej Brytanii i Rosji), a u nas dostępne tylko w paru pubach właśnie w Elblągu. Na decyzję browaru o wprowadzeniu go do sprzedaży w całym kraju miała wpłynąć rosnąca popularność piw lokalnych i regionalnych, a także zapowiedź miejscowego konkurenta - Browaru Namysłów, że wznowi produkcję piwa w kupionym niedawno zakładzie w Braniewie.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, piwo EB w najbliższych tygodniach sprzedaży pojawi się w sprzedaży w całym kraju. - Pierwsze dostawy właśnie wyjechały do klientów i można spodziewać się, że w przyszłym tygodniu piwo trafi do sklepów. Z doświadczenia wiemy, że najszybciej będzie je można znaleźć na półkach sieci handlowych. Zapewniamy, że kolejnych dniach piwo EB będzie pojawiało się w kolejnych sklepach - poinformowała nas Magdalena Brzezińska z biura prasowego Grupy Żywiec. - EB będzie dostępne na terenie całego kraju w sklepach detalu tradycyjnego i nowoczesnego - dodała.

Od połowy kwietnia w telewizji emitowany jest spot przypominający fragment dawnej reklamy EB. Klip - z piosenką „Sex Bomb” w tle - pokazuje nogi atrakcyjnej kobiety. W pierwowzorze bohaterka niesie butelki EB, w nowej, krótszej wersji ta marka się nie pojawia, natomiast na koniec pokazywany jest napis: „Zaraz wracam”.

Odsłona teaserowa kampanii potrwa do niedzieli, a w poniedziałek zacznie się właściwy etap, pod hasłem „Wraca czas na EB”. Będzie prowadzony w telewizji (kanały główne i tematyczne), internecie (m.in. na portalach społecznościowych) oraz punktach sprzedaży.

Spot sprzed lat i jego aktualną wersję przygotowała agencja Just, która zajmuje się obsługą reklamową marki EB w zakresie ATL i BTL. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Opus Film, aktywności w internecie realizuje agencja Gong, działania PR prowadzi agencja Roots PR, a media zaplanował i kupił dom mediowy MediaVest.

EB zadebiutowało w 1993 roku jako pierwsze w Polsce piwo typu lager. W połowie lat 90. było najpopularniejszą marką piwną (jego roczna sprzedaż wynosiła kilka milionów hektolitrów), do czego przyczyniły się także skuteczne kampanie reklamowe pod hasłem „Czas na EB”, w których wystąpili m.in. Jean Reno, Olaf Lubaszenko, Artur Żmijewski i Maciej Kozłowski.

Pod koniec lat 90., po przejęciu marki przez Grupę Żywiec, sprzedaż mocno spadła. W 2003 roku firma podjęła decyzję o zaprzestaniu dystrybucji EB w Polsce.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów